Graag jullie advies om een wat creatieve route voor de heen of terugweg te bedenken naar Mittelwihr (bij Colmar). Vertrek is rond 8.00 uur.
Terug op maandag rond 9.00-9.30 uur.
Maps adviseert Maastricht - Verviers - Wittlich - Saarbrücken - Sarreguemines - Strasbourg - Mittelwihr en als alternatief Bastogne - Luxembourg - Metz - Strasbourg - Mittelwihr.
Qua verkeersdrukte gaat mijn voorkeur uit naar de eerste, het is ook iets goedkoper.
Den Bosch - Mittelwihr op 22 september
Moderator: Moderatoren
-
- 4x3 autosnelweg
-
- verkeersader
Re: Den Bosch - Mittelwihr op 22 september

Uhm... je weet zelf al heel veel mogelijkheden, dus met een route via A61 - A65 - B9 - A35 hoef ik denk ik niet aan te komen, of wel? Volgens mij is dat trouwens normaal gesproken (vanuit de westelijke Betuwe dan) ook de snelste route. Vanuit Den Bosch weet ik het niet zeker.
Je zou via Nancy en de Tunnel Maurice-Lemaire (N159) kunnen rijden, gewoon, omdat het weer eens iets anders is. Je betaalt dan weliswaar tol voor de tunnel, maar niet voor de wegen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- 4x3 autosnelweg
Het is allemaal redelijk lood om oud ijzer denk ik. Ik zou denk ik zelf inzetten op de N59-route. Scheelt je de drukte van de Duitse route buitenom, het is minder draaien dan over Saarbrücken en goedkoper dan over Metz-Strasbourg. De tol van de tunnel is volgens mij ook lager dan Sarreguemines-Strasbourg over de A4 (en dan moet ik nog beginnen over de A355).
Zo kort voor je bestemming heb je uiteraard nog de optie om de Tunnel Lemaire te skippen en de pas te pakken. Col du Bonhomme ligt dan geloof ik meer voor de hand dan de Col de Sainte Marie, maar ik heb ze geen van beide gereden. En als ik het zo vlug zie, is die laatste ook tot half oktober dicht.
Zo kort voor je bestemming heb je uiteraard nog de optie om de Tunnel Lemaire te skippen en de pas te pakken. Col du Bonhomme ligt dan geloof ik meer voor de hand dan de Col de Sainte Marie, maar ik heb ze geen van beide gereden. En als ik het zo vlug zie, is die laatste ook tot half oktober dicht.
-
- 4x3 autosnelweg
N59 ken ik ook wel, maar dat is ook alweer 20 jaar geleden - toen was die weg beduidend minder uitgebouwd dan nu. @T-hijs een route over de A61 ligt mij wat te oostelijk en ik heb die ook al iets te vaak gereden.
De Tunnel Maurice Lemaire laat zich makkelijk omzeilen via de Bonhomme.
De Tunnel Maurice Lemaire laat zich makkelijk omzeilen via de Bonhomme.
-
- 4x3 autosnelweg

-
- 4x3 autosnelweg
Heb de volgende route heen gereden: door Luik heen, alleen heeft de A25 ten zuiden van de E40 over de hele lengte een snelheid van 90. Vervolgens E25, N4, N81 en bij Longwy Frankrijk binnen.
Vervolgens via de N52, A30, A31 naar Metz. Na een stop over de A31, A33, N4, N59, D415 en lokale wegen naar de eindbestemming.
Vervolgens via de N52, A30, A31 naar Metz. Na een stop over de A31, A33, N4, N59, D415 en lokale wegen naar de eindbestemming.