Amsterdam-Orléans vrijdag voor de herfstvakantie
Moderator: Moderatoren
-
- 4x3 autosnelweg
Amsterdam-Orléans vrijdag voor de herfstvakantie
We hebben een kleine break gepland, maar kunnen vrijdag pas na schooltijd weg. Vertrek rond 15.00 uur, hotel in Orléans. Dat is natuurlijk een tijdstip waar het behoorlijk druk zal zijn op de weg, maar liever dat dan pas ‘s avonds gaan rijden en dan met minder vertraging later aankomen.
Mijn voorkeursroute richting Parijs is A2-A27 naar Breda en dan over Brussel naar de Franse A2. Maar kan ik fileleed verminderen door bijvoorbeeld Nederlandse A4 te rijden? Het is al herfstvakantie in regio’s Midden en Zuid, dus spits van Rotterdam en Den Haag misschien wat lichter? Maar goed, dat kan ook op de A27 wat verlichting geven. In Vlaanderen nog geen herfstvakantie, dus Ring Antwerpen kan feest worden. Houd alternatief Liefkenshoek en E17 in het achterhoofd. De keuze avondspits Brussel (E19-route) tegenover Lille (E17-route) lijkt me op zich lood om oud ijzer, maar incidenten op een van de twee routes kunnen dat natuurlijk veranderen. Dat is iets om bij Antwerpen te beslissen, van welke kant ik ook aan kom. De grap van de keuze Breda of Bergen op Zoom is in zoverre dat ik hem al meteen bij vertrek moet maken ...
Tenslotte: ik zit nog ergens met de optie Maastricht en E42 in mijn hoofd, maar die omweg lijkt me vanaf Amsterdam echt te lang om interessant te zijn. Maar zeg het als je het anders ziet!
Dank!
Mijn voorkeursroute richting Parijs is A2-A27 naar Breda en dan over Brussel naar de Franse A2. Maar kan ik fileleed verminderen door bijvoorbeeld Nederlandse A4 te rijden? Het is al herfstvakantie in regio’s Midden en Zuid, dus spits van Rotterdam en Den Haag misschien wat lichter? Maar goed, dat kan ook op de A27 wat verlichting geven. In Vlaanderen nog geen herfstvakantie, dus Ring Antwerpen kan feest worden. Houd alternatief Liefkenshoek en E17 in het achterhoofd. De keuze avondspits Brussel (E19-route) tegenover Lille (E17-route) lijkt me op zich lood om oud ijzer, maar incidenten op een van de twee routes kunnen dat natuurlijk veranderen. Dat is iets om bij Antwerpen te beslissen, van welke kant ik ook aan kom. De grap van de keuze Breda of Bergen op Zoom is in zoverre dat ik hem al meteen bij vertrek moet maken ...
Tenslotte: ik zit nog ergens met de optie Maastricht en E42 in mijn hoofd, maar die omweg lijkt me vanaf Amsterdam echt te lang om interessant te zijn. Maar zeg het als je het anders ziet!
Dank!
-
- Forumbeheerder
Re: Amsterdam-Orléans vrijdag voor de herfstvakantie

-
- 4x3 autosnelweg
Ik reken voor Amsterdam-Antwerpen (oprijden ring) normaal een 1.40 uur. Dat zal deze vrijdagmiddag zeker ruim meer worden, maar niet zoveel meer dat ik me geen enkele zorgen meer hoef te maken om de avondspits van Antwerpen en Brussel. Maar goed, gedachten over de vraag of de A27 minder druk zou kunnen zijn, omdat er (i) minder forenzenverkeer in het zuiden zal zijn en (ii) de herfstvakantie-hoofdrichting eerder richting zuidoost gaat, zijn nog steeds welkom 

-
- 2x4 autosnelweg
De Waalse herfstvakantie begint pas over 2 weken, en de Vlaamse nog een week later, terwijl in NL in regio midden en zuid de vakantie volgend weekend al weer voorbij is. Een uittocht naar het zuiden zal er dus wel niet zijn, maar meer een normale spits in Belgie, terwijl in NL juist op vrijdag de spits iets rustiger zal zijn vanwege vakanties ten zuiden van Amsterdam.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- expressweg
-
- 4x3 autosnelweg
Dank. Bij gebrek aan argumenten voor de A4 rijden we nu langs Vinkeveen. Route voor ons ziet er op de kaart nog redelijk groen uit. Fingers crossed.
-
- 4x3 autosnelweg
Vanaf Breukelen tot aan Lexmond op de A2/A27 route is het sterk vertraagd verkeer en afzakken naar Eindhoven levert file op tussen Breukelen en Zaltbommel.
-
- expressweg
2.35 u rekent google nu op dit moment voor Amsterdam-Antwerpen (oprijden ring). A27 blijft snelste route, ondanks files.
-
- 4x3 autosnelweg
Hazeldonk hier, met 2.05 uur. Dat is op het Google-schema 
EDIT: in iets minder dan 8 uur Orléans gehaald. Denk in totaal anderhalf uur langer dan wat normaal zou zijn. Antwerpen viel mee, Brussel juist tegen. Kwartier gedaan over laatste kilometer voor Machelen en invoegen op R0.

EDIT: in iets minder dan 8 uur Orléans gehaald. Denk in totaal anderhalf uur langer dan wat normaal zou zijn. Antwerpen viel mee, Brussel juist tegen. Kwartier gedaan over laatste kilometer voor Machelen en invoegen op R0.