captain007 schreef: ↑vr 10 nov 2023, 10:00

Vraag ik mij alleen af, hoe gaan ze dit handhaven? (..)
De vraag is hoe reeds nu de 30 ton max. gecontroleerd wordt.
Hopelijk heeft Rijkswaterstaat tijdens de meeting met de kwaaie (transport)ondernemers duidelijke afspraken kunnen maken dat hun zorg dragen voor goed gedrag van hun medewerkers en dus omrijden met de voertuigen.
Zet er maar kentekenscanners neer en laat de data van het (regionaal) vrachtverkeer maar aanvullen met de gewichten door de transporteurs. Kán natuurlijk mee gesjoemeld worden.. maar enige kennis van zaken zal toch rap duidelijk maken dat vooral noord-zuid vrachtverkeer van de bekende bedrijven voller zullen zijn dan zuid-noordelijker.
mavas schreef:(..)In plaats van 8 maanden kan het dus blijkbaar in 5 maanden. 3 maanden korter! (..)
Wat mij zo verbaast is dat dé reden voor deze versnelling een € budget keuze is geweest, volgens dat artikel. Kennelijk zijn er meerdere scenario's besproken én is er daar kennelijk capaciteit voor in de uitvoering (personeelstekort...

) zodat iemand nu beslist heeft: zet het scenario met budget + maar in.. én plop: 3 maanden verkorting.
Nou.. als dit kennelijk zo makkelijk kan.. dan biedt dat kennelijk kansen voor een versnelling van de Kooybrug (N99), denk ik dan.
Heb je de video van dat ritje met die twee bouwvakkers in Transit nog bekeken? Mooi voorbeeld van capaciteitsvermindering nog links te blijven rijden/plakken.