Kantelwalsborden
Moderator: Moderatoren
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Kantelwalsborden
Ik heb geprobeerd een overzicht te maken van plekken in Nederland waar kantelwalsborden staan.
En dan met name op rijkswegen.
Ik probeer van deze kantelwalsborden zo veel mogelijk alle standen te fotograferen. Maar soms lijken sommige standen nooit (meer) gebruikt te worden...
Mijn foto-inventarisatie staat op https://wegnummers.nl/nba/alfdynam.html
En dan met name op rijkswegen.
Ik probeer van deze kantelwalsborden zo veel mogelijk alle standen te fotograferen. Maar soms lijken sommige standen nooit (meer) gebruikt te worden...
Mijn foto-inventarisatie staat op https://wegnummers.nl/nba/alfdynam.html
Laatst gewijzigd door harry op di 12 dec 2023, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Re: Kantelwalsborden

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Dus ik klik op de symbooltjes en dan kom je wel bij de foto's uit.harry schreef: zo 10 dec 2023, 22:22 Mijn foto-inventarisatie staat op https://wegnummers.nl/nba/alfdynam.html (de symbooltjes daar linken naar de foto-pagina's).
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
...
/gaat naar bed

/gaat naar bed
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
Ik dacht bij het lezen van de openingspost dat echt alle kantelwalsborden op de foto komen, dus ook de borden die alleen rijstroken aangeven... maar het gaat hier om kantelwalsborden met bewegwijzering. Was mij even niet duidelijk tot ik de voorbeelden zag. 
-
harry
- Wegnummerfotograaf
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Op de A2-par/A9 in KP Holendrecht hangt nog een kantelwalspaneel. Het is het laatste restant van het TESZA systeem en wordt niet meer gebruikt als kantelwalsbord.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Verder zijn er natuurlijk nog heel veel C23 spitsstrookborden (soms in combinatie met Vmax) als kantelwalsbord uitgevoerd
-
Wouter N14
- Moderator
Vaste borden met alleen een kantelwalspijltje tellen niet?
A12 Voorburg
A12 Voorburg
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
harry
- Wegnummerfotograaf
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Die staat in mijn lijst als "voetbalstadion?". Geen idee wat Tesza is.Rene schreef: ma 11 dec 2023, 21:08 Op de A2-par/A9 in KP Holendrecht hangt nog een kantelwalspaneel. Het is het laatste restant van het TESZA systeem en wordt niet meer gebruikt als kantelwalsbord.
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Yep. Die beschouw ik niet als wegwijzers.Rene schreef: ma 11 dec 2023, 21:13 Verder zijn er natuurlijk nog heel veel C23 spitsstrookborden (soms in combinatie met Vmax) als kantelwalsbord uitgevoerd
--Harry.
--Harry.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Transferium En Stadion Zuidoost Amsterdam (jaja, hogere acroniemenkunde).harry schreef: ma 11 dec 2023, 23:52Die staat in mijn lijst als "voetbalstadion?". Geen idee wat Tesza is.Rene schreef: ma 11 dec 2023, 21:08 Op de A2-par/A9 in KP Holendrecht hangt nog een kantelwalspaneel. Het is het laatste restant van het TESZA systeem en wordt niet meer gebruikt als kantelwalsbord.![]()
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
-
JB81
- autoweg
Op de A58 Li bij Roosendaal staat of stond een kantelwalspaneel ter hoogte van de trajectcontrole. Iets verderop in de s-boog van knooppunt De Stok staan kantelwalsen die iets van een waarschuwing voor een naderende ambulance kunnen tonen. Als die vanaf de A17 komen moeten ze heel snel schuin doorsteken naar een calamiteitenafrit bij het ziekenhuis.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Maar ook hier denk ik dat het geen echte wegwijzers zijn.JB81 schreef: di 12 dec 2023, 16:11 Op de A58 Li bij Roosendaal staat of stond een kantelwalspaneel. Iets verderop staan kantelwalsen.
--Harry.
--Harry.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Nee, de juiste spelling is wel degelijk acroniem.
--Harry.
--Harry.
-
djiwie
- stadsweg
Stond zo te zien "[P+r] Transferium" in de andere stand:harry schreef: ma 11 dec 2023, 23:52Die staat in mijn lijst als "voetbalstadion?". Geen idee wat Tesza is.Rene schreef: ma 11 dec 2023, 21:08 Op de A2-par/A9 in KP Holendrecht hangt nog een kantelwalspaneel. Het is het laatste restant van het TESZA systeem en wordt niet meer gebruikt als kantelwalsbord.![]()
https://www.google.nl/maps/@52.2871838, ... ?entry=ttu
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
-
playertwo
- dorpsstraat
Wilde je ook de borden met een P+R op de plaat zetten?
Voorbeeld is dan te vinden op de A65 van Vught in noordelijke richting net voorbij de verkeerslichten.
https://www.google.nl/maps/place/Helvoi ... 11c62szsbp
Voorbeeld is dan te vinden op de A65 van Vught in noordelijke richting net voorbij de verkeerslichten.
https://www.google.nl/maps/place/Helvoi ... 11c62szsbp
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op di 12 dec 2023, 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Ik ken geen andere voorbeelden, maar deze doet zeker mee. Dank!playertwo schreef: di 12 dec 2023, 19:12 Wilde je ook de borden met een P+R op de plaat zetten?
Ik heb mijn webpagina aangepast, zodat hij nu direct alle foto's die ik heb laat zien.
Dat zijn er wel 171 inmiddels!
De foto's zijn gesorteerd op wegnummer.
Foto's van ontbrekende standen, en informatie dat borden nooit meer zullen draaien, zijn welkom!
--Harry.
--Harry.
-
Thom
- verkeersader
Foto van RWSJB81 schreef: di 12 dec 2023, 16:11 Op de A58 Li bij Roosendaal staat of stond een kantelwalspaneel ter hoogte van de trajectcontrole.

Deze van de N62 past ook wel in het lijstje, volgens mij had je de andere stand met

-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Hoewel dit stukje N197 formeel in beheer is bij de gemeente Velsen, vind ik de borden boven de A22 ook wel in het overzicht mogen.

-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Van dit bord (dat op jouw site staat)

heb ik nog deze (tijdelijke) variant voordat de Tweede Coentunnel openging. Maar ik neem aan dat deze variant nu niet meer bestaat.

heb ik nog deze (tijdelijke) variant voordat de Tweede Coentunnel openging. Maar ik neem aan dat deze variant nu niet meer bestaat.

-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Deze set is toch inmiddels vervangen door Ddesign tijdens de werkzaamheden aan het spoorviaduct? Of zijn dit al recente foto's?
Rein schreef: wo 13 dec 2023, 8:13 Hoewel dit stukje N197 formeel in beheer is bij de gemeente Velsen, vind ik de borden boven de A22 ook wel in het overzicht mogen.
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Wel staat dit bord nog op de afrit (en dus Rijksweg) en dit bord er bijna naast op een wegvak van de gemeente en die horen denk ik wel op Harry's lijstje thuis.
-
JB81
- autoweg
In dat geval kan de Europalaan in Utrecht ook wel meetellen (flexibel aantal rijstroken linksaf naar de A12)
https://maps.app.goo.gl/C2L8XK2yQNJbqWfD7
https://maps.app.goo.gl/C2L8XK2yQNJbqWfD7
-
Steyn_E
- autoweg
Bij industrieterrein De Dubbelen in Veghel staan er ter hoogte van het kruispunt onderaan de afrit van de A50 2 kantelwalsborden die al een tijdje niet meer worden gebruikt. https://maps.app.goo.gl/EHf5DQH8UhTA8jW27?g_st=ic
Sinds er ook aan deze zijde van het industrieterrein slagbomen met camera’s zijn geplaatst is deze toegang 24/7 bruikbaar en het andere beeld dus overbodig.
Ik zie nu ook dat de andere op de verkeerde stand staat: https://maps.app.goo.gl/uGEEqDBkb6j2a4378?g_st=ic
Sinds er ook aan deze zijde van het industrieterrein slagbomen met camera’s zijn geplaatst is deze toegang 24/7 bruikbaar en het andere beeld dus overbodig.
Ik zie nu ook dat de andere op de verkeerde stand staat: https://maps.app.goo.gl/uGEEqDBkb6j2a4378?g_st=ic
-
ericding
- woonerf
Wat is eigenlijk de achtergrond van die borden in Veghel? Zijn die juist niet nodig voor de momenten dat de slagbomen gesloten zijn? En waarom zou je een compleet industriegebied afsluiten met slagbomen? Zo veel vragen ...