Den Bosch - Peschiera del Garda (IT)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Highstreet
zandpaadje

Den Bosch - Peschiera del Garda (IT)

Bericht door Highstreet »

Zondag 7 juli vetrekken wij richting Italië in de buurt van Peschiera del Garda. We rijden in 2 dagen met een overnachting in Nesselwang (net voor de grens met Oostenrijk in de richting van de Fernpas).

Die zondag zijn er 2 voornaamste route die we kunnen nemen. Qua afstand en tijd scheelt het nauwelijks iets
1. West-Rheinisch via Venlo en de A61. Bij Kreuz Waldorf kunnen we dan kiezen voor de A5-A8-A7 of voor de A6-A81-A8-A7.
2. Ost-Rheinisch via Nijmegen en de A57-A40-A3-A67-A5. Bij Kreuz Waldorf kunnen we dan kiezen voor de A5-A8-A7 of voor de A6-A81-A8-A7.
Eventueel kunnen we nog uitwijken bij Frankfurt via de A3-A7. Heeft dit nog voor-/nadelen?

Aangezien we op zondag rijden hebben we geen last van vrachtverkeer. Ik vraag me wel af welke optie er qua werkzaamheden fijner rijdt.
Wellicht heeft iemand nog een andere optie?

Bij Ulm krijg je 2 opties door de stad of er om heen. Wat zou hier de voorkeur hebben?

Maandag 8 juli rijden we dan door via de Fernpas en de Brennerpas. Ik las dat ze bij de Brennerpas wel allemaal bezig zijn met voorbereidingen en er soms maar 1 rijstrook beschikbaar is. Klopt het dat dit in deze zomervakantie nog niet zo is?

Alvast bedankt.
T-hijs
autoweg

Re: Den Bosch - Peschiera del Garda (IT)

Bericht door T-hijs »

Voor mij is het heel simpel: ik neem bijna altijd de linksrheinische Autobahn; ik heb een enorme hekel gekregen aan het stuk A3 tussen Köln en Frankfurt, door het alignment en, met name, de vele wisselingen in maximumsnelheid, ook door de vele Baustellen. Het verkeersbeeld is er enorm onrustig, en dat vind je niet op de A61; al helemaal niet op een zondag.

Er zijn mensen die problemen hebben met het feit dat de A61 grotendeels begrensd is op 130 km/u. Het verkeersbeeld is ook daardoor echter veel rustiger dan op de A3 en je tijdwinst over de A3 is in de praktijk minimaal.

Standaard rijd ik door tot Heilbronn; de route via Karlsruhe en (vooral) Pforzheim is nog steeds enorm filegevoelig. Bij files voor de Albaufstieg, tussen Stuttgart en Ulm, kan het lonen om de A6 te blijven volgen tot de A7.

Ulm ten slotte: wat mij betreft buitenom, dus niet over de B10.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Autostrada
autoweg

Bericht door Autostrada »

Persoonlijk zou ik alleen door Ulm gaan tussen pakweg 22h00 en 06h00; en anders er gewoon omheen rijden.
Op weg naar de wintersport met vertrek in NL om 19h is het even een leuk stukje afwisseling van het autobahn jakkeren om in het holst van de nacht door Ulm te gaan, overdag zou ik me er niet zo snel aan wagen. Je komt overigens géén verkeerslichten tegen op het stuk door Ulm, dus het kan meevallen op een zondag.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

Highstreet schreef: ma 20 mei 2024, 19:54 Ik las dat ze bij de Brennerpas wel allemaal bezig zijn met voorbereidingen en er soms maar 1 rijstrook beschikbaar is. Klopt het dat dit in deze zomervakantie nog niet zo is?
Je doelt denk ik op de situatie bij de Luegbrücke. Zie daarover https://www.rainews.it/amp/tgr/tagessch ... 11def.html (en in wat algemenere zin deze forumdraad). Ze zijn de afgelopen weken aan het onderzoeken geweest en daarvoor werd dan de capaciteit teruggebracht. Dat loopt nu op zijn einde (is wellicht al voorbij) en deze zomer zou de brug regulier beschikbaar moeten zijn met snelheidsbeperking. Tenzij mogelijk de situatie veel slechter is dan gedacht. De sanering van de brug, waardoor de A13 enkele jaren naar 1+1 zal gaan, volgt dan vanaf 2025.

Over de andere onderwerpen:
Linksrheinisch of Rechtsrheinisch is op veel manieren een kwestie van smaak. Het sentiment van T-hijs kan ik heel goed plaatsen, maar anderen zijn weer blij met het lange stuk 2x3 van Rechtsrheinisch. Pas in de loop van juni zul je zien in hoeverre er Baustelles zijn op een van beide routes die flinke files veroorzaken. Houd in zoverre de verkeerssituatie in de weekends een beetje in de gaten.
Houd er ook rekening mee dat NRW dit weekend vakantie krijgt. Hoewel het het drukste zal zijn op vrijdag en zaterdag, zal er ook op zondag wel veel verkeer naar het zuiden zijn. A61 is dan mogelijk prettiger, omdat verkeer uit de grote steden collectief A3 pakt. In een echt gekke bui kun je over Kassel rijden en dan de A7 afzakken. Is nog niet eens zo’n gek lange omweg, grappig voor de afwisseling en dan ben je wat meer uit die NRW-verkeersstroom.

Ulm rijd ikzelf ook liever omheen, zo midden op de dag. Maar je kunt je ook door je navigatiesysteem laten leiden.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Vanuit Den Bosch via Kassel om zuidwaarts te gaan is wel een hoop geslinger om vanuit Nederland bij Dortmund te komen.
verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 »

^^ Valt toch wel mee? Vanaf KP De Hoger is het immer gerade aus.
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

A3 of A61 is voorkeur. Als je graag een beetje door wilt rijden, is A3 en bij Kr. Biebelried de A7 op een fijnere oplossing. Rij je liever op het gemakje 130, dan is de A61 fijner. Voordeel van de A3 is dat je veel meer punten hebt waar je nog kunt kiezen tussen compleet andere routes, via de A61 moet je eigenlijk altijd via Karlsruhe en/of Stuttgart.

Als je vanuit Den Bosch alternatief wilt doen, zou ik eerder kijken naar Ardennen/Eifel, dan Kassel. Om zo uit de kop iets te noemen: A2, E25, E40, E42, A60, A1, A62, B10, A65, B10, A8. Is iets complexer, maar allemaal vrij goed te rijden door veel stukken hele aardige omgeving, tussen Luik en Karlsruhe ook vrij rustig.

Ook nog wel aardig, de A61 nemen tot Kerpen en via de A4 naar de A3 wisselen; is iets makkelijker aan te rijden, maar je komt toch op de A3 ipv A61 uit.

Dan iets wat ik een tijdje terug eens gedaan heb: Vanaf Köln via A4 -> A45 -> A3 -> A7 kan een fijne route zijn omdat je Frankfurt niet passeert en de irritante buitenlandse klungelaars op de A3 een tijdje niet ziet. Maar t.o.v de andere routes beginnen de extra kilometers wel wat te tellen.

Maar straks krijgen we pas een beter beeld als de verschillende autobanen weer een wedstrijdje werkzaamheden doen.
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

verfmeer95 schreef: di 21 mei 2024, 6:47 ^^ Valt toch wel mee? Vanaf KP De Hoger is het immer gerade aus.
De Hogt bedoel je? Dan tokkel je de hele A40 af en in Dortmund door de stad. Kan, maar comfortabeler is om de A2 boven de Ruhrpott langs te nemen. Vanaf Kaiserberg dus A3 - A2 - A1 (alt. B236) - A44
T-hijs
autoweg

Bericht door T-hijs »

duikgek89 schreef: di 21 mei 2024, 8:25 A3 of A61 is voorkeur. Als je graag een beetje door wilt rijden, is A3 en bij Kr. Biebelried de A7 op een fijnere oplossing. Rij je liever op het gemakje 130, dan is de A61 fijner. Voordeel van de A3 is dat je veel meer punten hebt waar je nog kunt kiezen tussen compleet andere routes, via de A61 moet je eigenlijk altijd via Karlsruhe en/of Stuttgart.
Niet helemaal mee eens; Karlsruhe en Stuttgart kun je desgewenst rechts laten liggen door de A6 te blijven volgen tot de A7. Dat alternatief gaf ik eerder in dit topic ook al aan. Tegenwoordig rijd ik vrijwel altijd via Heilbronn en als het bij de Albaufstieg vastloopt ga ik via A6/A7. Dus ook daar keuze genoeg.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

duikgek89 schreef: di 21 mei 2024, 8:29
verfmeer95 schreef: di 21 mei 2024, 6:47 ^^ Valt toch wel mee? Vanaf KP De Hoger is het immer gerade aus.
De Hogt bedoel je? Dan tokkel je de hele A40 af en in Dortmund door de stad. Kan, maar comfortabeler is om de A2 boven de Ruhrpott langs te nemen. Vanaf Kaiserberg dus A3 - A2 - A1 (alt. B236) - A44
Vanaf Eindhoven rechtdoor rijden en dan bij Kaiserberg linksaf slaan naar de A2(*) is op veel manieren hetzelfde als vanaf Arnhem rechtdoor rijden en dan bij Kreuz Oberhausen linksaf slaan naar de A2. En dan natuurlijk later de bekende slinger om Dortmund heen. Op de kaart is het meer slingeren omdat je vanaf Den Bosch eerst naar het zuiden gaat, dan weer wat naar het noorden - als je vanuit Arnhem komt is de route naar Kassel een wat vloeiender beweging. Over de E42 afzakken richting Karlsruhe is inderdaad wat korter dan over Karlsruhe, maar dan rijd je bij Karlsruhe op zich wel de fuik in van het verkeer richting Albaufstieg, langs de werkzaamheden bij Pforzheim etc. Vanaf Köln naar de A45 doorsteken is in kilometers nog altijd korter dan over Kassel rijden. Zou het in die zin nog ergens wel in mijn hoofd houden.

Over A3 vs A61: op zich eens met Duikgek over beter hard kunnen rijden op de A3, maar dan kom je terug op het punt dat ik maakte over vakantieuittocht. Er zijn van die momenten dat half NRW of Nederland de A3 af tuft en dan kun je hogere snelheden vergeten. Krijg je eerder van dat leipo-gedrag waarbij bepaalde Nederlanders en Duitsers gaan proberen harder te rijden dan de situatie toelaat -"het is Freie Fahrt, dus ik mag hier gewoon 180"- met onnodig links hangen en van de weg afduwen als gevolg. Op de aanname dat je zelf niet zo'n linkmiegel bent en eerder met het verkeer meebeweegt, zijn dat momenten waarop de A3 eerder a-relaxed rijdt, terwijl het er op de A61 ontspannener aan toe gaat en beide verder even snel zijn. Als je op de A3 geen tijd verliest doordat alles bij Baustellen in elkaar "harmonicaat". Deze zondag aan het begin van de schoolvakantie heb ik wel genoteerd als een potentieel slechte dag om op de A3 te rijden.

(*) Uiteraard rijd je dan bij Kaiserberg de A3 op, maar na een paar kilometer gaat die rechtdoor over in de A2.
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

T-hijs schreef: di 21 mei 2024, 8:43
duikgek89 schreef: di 21 mei 2024, 8:25 A3 of A61 is voorkeur. Als je graag een beetje door wilt rijden, is A3 en bij Kr. Biebelried de A7 op een fijnere oplossing. Rij je liever op het gemakje 130, dan is de A61 fijner. Voordeel van de A3 is dat je veel meer punten hebt waar je nog kunt kiezen tussen compleet andere routes, via de A61 moet je eigenlijk altijd via Karlsruhe en/of Stuttgart.
Niet helemaal mee eens; Karlsruhe en Stuttgart kun je desgewenst rechts laten liggen door de A6 te blijven volgen tot de A7. Dat alternatief gaf ik eerder in dit topic ook al aan. Tegenwoordig rijd ik vrijwel altijd via Heilbronn en als het bij de Albaufstieg vastloopt ga ik via A6/A7. Dus ook daar keuze genoeg.
Hmm die optie heb je inderdaad, maar op de een of andere manier is dat niet een optie die ik snel zou kiezen. Daarom dacht ik er vanochtend niet aan.
Pino schreef: di 21 mei 2024, 9:20Vanaf Eindhoven rechtdoor rijden en dan bij Kaiserberg linksaf slaan naar de A2(*) is op veel manieren hetzelfde als vanaf Arnhem rechtdoor rijden en dan bij Kreuz Oberhausen linksaf slaan naar de A2. En dan natuurlijk later de bekende slinger om Dortmund heen. Op de kaart is het meer slingeren omdat je vanaf Den Bosch eerst naar het zuiden gaat, dan weer wat naar het noorden - als je vanuit Arnhem komt is de route naar Kassel een wat vloeiender beweging. Over de E42 afzakken richting Karlsruhe is inderdaad wat korter dan over Karlsruhe, maar dan rijd je bij Karlsruhe op zich wel de fuik in van het verkeer richting Albaufstieg, langs de werkzaamheden bij Pforzheim etc. Vanaf Köln naar de A45 doorsteken is in kilometers nog altijd korter dan over Kassel rijden. Zou het in die zin nog ergens wel in mijn hoofd houden.
Het probleem vanaf Den Bosch via Kassel is dat je in het begin van je rit al alle irritante stukken en potentieel drukke zooi door moet langs alle steden op. Nog erger als je dat via de A40 - B1 route doet. Daarom zou ik dat niet doen; maar, jij bent een randstedeling en ik kom van het land, dus het kan zomaar zijn dat wij dat anders beleven. Kom je vanaf Arnhem dan vind ik dat wat anders want dan ontkom je er toch niet aan, is het niet via de A2 dan is het wel via de A3.
Door de Ardennen heb je inderdaad een risico dat je bij Karlsruhe of tussen Karlsruhe of Stuttgart in een fuik van drukte komt, staat tegenover dat het tot daar een relaxte route is.
Over A3 vs A61: op zich eens met Duikgek over beter hard kunnen rijden op de A3, maar dan kom je terug op het punt dat ik maakte over vakantieuittocht. Er zijn van die momenten dat half NRW of Nederland de A3 af tuft en dan kun je hogere snelheden vergeten. Krijg je eerder van dat leipo-gedrag waarbij bepaalde Nederlanders en Duitsers gaan proberen harder te rijden dan de situatie toelaat -"het is Freie Fahrt, dus ik mag hier gewoon 180"- met onnodig links hangen en van de weg afduwen als gevolg. Op de aanname dat je zelf niet zo'n linkmiegel bent en eerder met het verkeer meebeweegt, zijn dat momenten waarop de A3 eerder a-relaxed rijdt, terwijl het er op de A61 ontspannener aan toe gaat en beide verder even snel zijn. Als je op de A3 geen tijd verliest doordat alles bij Baustellen in elkaar "harmonicaat". Deze zondag aan het begin van de schoolvakantie heb ik wel genoteerd als een potentieel slechte dag om op de A3 te rijden.
Denk dat we even moeten kijken hoe de zondagen eruit gaan zien. Als de A3 geen ergere file problemen heeft als de A61; zou ik de A3 nemen in de hoop op te kunnen schieten (en als dat niet gaat, jammer dan). Met wat mazzel kun je doorrijden, weinig vrachtverkeer helpt natuurlijk ook.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

^^ Tja, die dagen dat je op de A3 geen file tegenkomt, maar door de drukte amper boven 120 zult komen, die haal je er niet uit op Google Maps (want nog steeds groen). En helaas ook geen verkeersinformatie die je meldt dat werkelijk Freie Fahrt niet haalbaar is vandaag. Ik zou dus zelf niet de A3 pakken op alleen hoop op ruimte voor doorrijden. Als die ruimte er niet is, en de weg zit vol met dat soort hoop-lui, vind ik het gewoon irritant rijden. Dat is allemaal nog best op weg naar bestemmingen waarvoor de A3 de meest directe route geeft (Frankfurt, Nürnberg, München). Maar als je bij Venlo of Kerpen rijdt en specifiek een langere A3-route zou moeten pakken omwille van de kans van doorrijden - nou dan wil ik toch wel een redelijke mate van zekerheid hebben dat die mogelijkheid zich ook echt zal voordoen.

Verder eens met wat je zegt over de slinger naar Kassel. Als inwoner van Amsterdam pak ik zelf liever de lichte omweg over Osnabrück om me wat geslinger te kunnen besparen; dat zegt iets. Maar ondanks gedraai om Dortmund geloof ik wel oprecht dat je daarmee vanaf Kreuz Kaiserberg uit de vakantiedrukte bent (en het is zondagochtend, dus het Ruhrgebied zelf is ook niet druk). Juist omdat die grote stroom verkeer naar het zuiden de andere kant uit rijdt. Daarom wilde ik het als optie maar genoemd hebben. Hoe dan ook is het vanuit Den Bosch 90 kilometer extra. Daar kun je je op de kortere routes wel wat voor veroorloven. Of de grotere rust moet je écht veel waard zijn.
Laatst gewijzigd door Pino op di 21 mei 2024, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Bij Ulm is de route door de stad nu een bouwput. Zelfs nu om 22 uur staat er file volgens Google Maps.

Die route wordt ook niet bewegwijzerd, maar veel navigatiesystemen geven het aan voor doorgaand verkeer van Stuttgart naar Memmingen. Ik zou gewoon via de A8-A7 rijden als je voor die route kiest, het is amper langer.

Den Bosch - Nesselwang is een rit die niet per se van 's ochtends vroeg tot 's avonds hoeft te duren, dus je hebt wel enige speling om een langere route te pakken.

Duitsland is nou eenmaal een permanente bouwput en je zag op een dag als vandaag op hoe enorm veel plekken het vast loopt, en dat gaat eigenlijk de hele dag door, niet zoals Nederland alleen tijdens de spitsuren. In het voorjaar en de zomer zijn met name Noord-Duitsland en Zuid-Duitsland ook op zondag vaak erg druk vanwege recreatieverkeer. Het middelste deel valt vaak mee zodra de schoolvakanties daar begonnen zijn.

Ik zou kort van te voren nog even deze thread kicken met 'zijn er nog nieuwe ontwikkelingen'.
duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 »

Beetje afhankelijk van de route is het in de buurt van 750-800km. In principe een uurtje of 8 incl. stops, als je niet elke 2 uur heel lang stil gaat staan. Als de drukte meevalt en je een beetje gang maakt kan het sneller.

Dus je hebt wat opties inderdaad. Heel erg vroeg weg, om zelfs de bulk van vakantieverkeer uit de Rhein-Ruhr regio voor te zijn, maar dan moet je wel heel vroeg zijn omdat die een uur voorsprong hebben. Met wat mazzel pak je de lunch dan in/bij Nesselwang. Of juist heel laat weg zodat je achter mogelijke vakantiedrukte zit.

Ook nog een optie: Vroeg vertrekken en voor de leuk de Ardennenroute doen, in Landau/Karlsruhe/Neustadt/Annweiler + Burg Trifels/... stoppen om de toerist uit te hangen en in de avond de tweede helft rijden.
Nadeel natuurlijk dat zondag vaak veel dicht is en met name kleine plaatsen best stil zullen zijn. Maar voor een uitgebreide lunch + wandeling moet dat geen ramp zijn lijkt me.

Wat ik niet zou doen is rond 08:00 vertrekken.
Highstreet
zandpaadje

Dank allemaal voor de uitgebreide adviezen.
Er is nog een hoop keuze zo te lezen, maar ik wil het mezelf niet al te moeilijk maken. De auto zal goed vol zitten en met 2 kinderen achterin ben ik niet van plan om als een gek te gaan rijden. Gewoon een route om lekker te rijden met constante snelheid heeft wel de voorkeur hier. Ik denk dat ik dan in eerste instantie op de route via de A61 uit kom. Indien nodig kan ik dan nog doorsteken naar de A3 en bij Mannheim kan ik a.d.h.v. de drukte nog kiezen hoe ik het laatste stuk naar Ulm pak.
Het in de gaten houden van de route en drukte op Googlemaps zat al in de planning.

Goed om te weten dat NRW dat weekend vakantie krijgt dan kan ik daar rekening mee houden wanneer er files ontstaan. De laatste tip om niet rond 08:00 te vertrekken komt alleen een beetje onhandig uit. Het plan was om toch wel op tijd te vertrekken, maar niet midden in de nacht. Als we daar dan in de loop van de middag aan komen dan kunnen we daar nog even lekker genieten van hopelijk het mooie weer. Toch maar eens nadenken om wellicht al om 07:00 te vertrekken. Maar vroeger zal het niet worden denk ik.

Ik zal begin juli hier nog eens navragen hoe het dan zit met de baustellen en of daardoor de ene route meer af traden is als de ander.
Highstreet
zandpaadje

Het vertrek zit er bijna aan te komen. Zondag richting Nesselwang en dan maandag door naar het Gardameer.

Zijn er nog extra zaken waar ik rekening mee moet houden? Extra drukke werkzaamheden op de route ofzo?

Zoals eerder aangegeven zal de route in eerste instantie over de A61 gaan.
Autostrada
autoweg

Bericht door Autostrada »

^^ De Duitsers controleren nog steeds aan de grens. Momenteel loopt het vast op de grensovergangen met de A74, A79 en A67. Zou van te voren even kijken hoe de situatie is, al heb je niet heel erg veel alternatieven om dit te omzeilen.
T-hijs
autoweg

Bericht door T-hijs »

Highstreet schreef: vr 05 jul 2024, 8:43 Het vertrek zit er bijna aan te komen. Zondag richting Nesselwang en dan maandag door naar het Gardameer.

Zijn er nog extra zaken waar ik rekening mee moet houden? Extra drukke werkzaamheden op de route ofzo?

Zoals eerder aangegeven zal de route in eerste instantie over de A61 gaan.
Zoals hierboven aangegeven kun je problemen aan de grens ondervinden. Houd Google Maps en/of de verkeersinformatie in de gaten. Als alternatief zou je nog de grens over kunnen bij Roermond of Sittard:
Via Roermond: Vanaf de A2 via de N280 (afrit 40 - Kelpen-Oler) naar de Duitse A52
Via Sittard: Vanaf de A2 via de N297 (afrit 48 - Born) en de Duitse B56 naar de Duitse A46

Beide routes zijn goed uitgebouwd, maar alles hangt natuurlijk af van de locaties van de grenscontroles.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Soms zijn de grenscontroles ook niet direct op de grens, maar bij de eerste of tweede afslag in Duitsland. De Nederlandse verkeersinformatie meldt ze dan wellicht niet, dus daardoor is het beter om Google Maps te raadplegen.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

^^ Ik zat net naar de situatie bij Venlo te kijken, en daar zie je inderdaad dat de controles een stukje Duitsland in staan. Op de A61 tussen afritten 1b en 2; op de A40 na afrit 2 (in beide gevallen is dat dus de eerste afrit na de grens). Nu zat ik te denken aan de routes langs Venlo die je had in de tijd dat de A74 er nog niet lag, namelijk (i) vanaf A67-afrit Venlo over de Klagenfurtlaan naar de Keulse Barrière en (ii) vanaf A40-afrit Herongen over de B221 naar A61-oprit Kaldenkirchen. Die lijken me nog redelijk bruikbaar. Echter:
  • bij (i) moet je zorgen dat je aan Duitse kant nog even secundair blijft, dus door Leuth naar A61-oprit 2 of door Kaldenkirchen naar A61-oprit 3 - volg je de bewegwijzerde route, dan kom je er bij A61-oprit 1b op en rijd je alsnog de controle in.
  • optie (ii) kan het snelste zijn, maar dan moet je kijken of de file voor de A40-controle niet al terugslaat tot vóór afrit Herongen.
Ik weet niet of Venlo'er @SvenEngelen hier wellicht nog wat lokale ervaringen aan toe kan voegen?

Als dit een beetje werkt, zou ik zeggen dat deze Venlose binnendoor-opties je uiteindelijk minder extra tijd kosten dan ritten via Roermond of Sittard. Vanuit Den Bosch kun je misschien nog wel denken aan een route via Boxmeer, als daar niet wordt gecontroleerd.
Highstreet
zandpaadje

Goeie tip om die grenscontroles in de gaten te houden.
Hopelijk staan ze er op zondagochtend rond 8.00/9.00 uur nog niet.
Zijn dat uitvoerige controles of kijken ze gewoon even naar binnen en halen ze er alleen sommige tussenuit?

Zijn er verder nog wijzigingen in de wegwerkzaamheden op de rest van route?
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Je zou ook Venlo-Zuid aan de A73 kunnen overwegen, dan parallel aan de snelweg naar Tegelen, daar linksaf naar Kaldenkirchen en secundair naar oprit 3 Kaldenkirchen-Süd. Geen vertragingen op dit moment.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

Highstreet schreef: vr 05 jul 2024, 10:27 Goeie tip om die grenscontroles in de gaten te houden.
Hopelijk staan ze er op zondagochtend rond 8.00/9.00 uur nog niet.
Zijn dat uitvoerige controles of kijken ze gewoon even naar binnen en halen ze er alleen sommige tussenuit?
Dat laatste volgens mij. Kans lijkt me groot dat ze er zondagochtend gewoon staan. Maar als het op de weg maar rustig genoeg is, kost het je niet meer dan 1-2 minuten langzaam rijden voor de controle (vergelijkbaar met hoe je Zwitserland inrijdt bij Basel) en is het dus je omweg niet waard. Bij groter verkeersaanbod loopt de vertraging van zo'n fuik helaas maar al te makkelijk op naar 15-30 minuten. Vertrouw in zo'n context ook vooral niet op de tijds-inschatting van je navigatiesysteem, maar kijk hoe lang het stuk "donkerrood" is op Google Maps en hoe ver het terugslaat.