JanVerhoeven schreef: wo 10 jul 2024, 12:13
De N206 zou ik dan erin laten tot de provinciegrens, die doet daar niet onder voor bijvoorbeeld de N18 of N34. De N201 is weliswaar niet overal uitgebouwd, maar vervult een sterke tangentiële functie vanaf Heemstede tot ten minste Uithoorn, en iets toleranter verder kijkend in ieder geval tot de A2. Het stuk erna is zo onpraktisch dat ik het wel zou weglaten. Maar van de andere wegen die ik noemde is vaak ook te spreken van een snelwegachtig karakter. Ik was ivm met een festival dit weekend op de N322 en daar rijd je tot in ieder geval de N329 op N206-achtige weg met een enkele rijbaan door viaducten en aansluitingen die voor twee rijbanen zijn gebouwd. En de N305 heeft dat weliswaar minder, maar wordt sinds de verdubbeling tot de N302 wel gerekend tot de 'ruit' binnen Zuidelijk-Flevoland en is zeker een praktische route als de A6 verstoord raakt.
(Zie reactie onderaan op Robbert297)
Coen Tunnel schreef: wo 10 jul 2024, 12:19
Het tankstation bij de VZP aan de N34 bij Emmen in zuidelijke richting is helaas ook al een tijdje gesloopt. De VZP zelf is er nog wel.
De VZP's langs de N36 ten noorden van Vriezenveen (beiden met tankstation) ontbreken.
Scherp! Zit er nu in.
Palance schreef: wo 10 jul 2024, 12:26
A13: Tussen afritten 11 en 13 zit nog een afrit 12. De afrit vanuit Delft naar Overschie bestaat al jaren niet meer (en dus zijn er ook geen bordjes meer met 'afrit 12'), maar de oprit van Overschie naar Delft nog wel. Daarmee is het dus een kwart aansluiting, met dus alleen een mogelijkheid de A13 in noordelijke richting op te rijden.
https://maps.app.goo.gl/kTXq9xVmHZ3mSzoU7
Ik kon nog wel een foto vinden van de situatie rond die inmiddels verdwenen afrit niet lang nadat die was gesloten: klik
hier.
Wesso schreef: wo 10 jul 2024, 13:28

Afrit (of aansluiting) 12 van de A13 is min of meer verdwenen volgens de wegenwiki.
Aansluiting 12 ontbreekt, althans er rest enkel een toerit richting Den Haag.
Maar volgens het artikel 'Aansluiting' kan je nog van een aansluiting spreken als er alleen een toerit ligt. Dan heet het inderdaad een kwartaansluiting. En in het Nationaal Wegenbestand staat
bij de toerit de volgende eigenschap:
sttNaam = R.Dam-Overschie 12
Daarmee lijkt me dus zowel de naam als het nummer van deze kwartaansluiting weer bevestigd
En nog iets opvallends: de wegenwiki schaart de toerit onder
aansluiting 13 (Rotterdam-Overschie), maar het NWB geeft hier uitsluitsel dat het om twee aparte aansluitingen gaat. Het nummer 13 is alleen toegekend aan de zuidelijke af- en toerit van Overschie bij het Kleinpolderplein.
Interessant stukje trivia sowieso

Volgens mij heb ik 'm toentertijd weggelaten na het zien of lezen van een stuk hierover en dat deze in de toekomst zou verdwijnen(?) Maar als deze (onvolledige) aansluiting nog bestaat én een eigen nummer heeft (staat dat überhaupt nog ergens vermeld IRL?) dan verdient die wel plek op de kaart.
Robbert297 schreef: wo 10 jul 2024, 13:53
De Groningse Ring West en Ring Noord hebben ook afritnummering. Op Ring West zijn deze vooral gelijkvloers, maar op Ring Noord zijn deze ongelijkvloers. Ze staan in ieder geval allemaal aangegeven op de
bewegwijzering.
Klopt. Toch heb ik dit deel toen niet meegenomen. Het is een beetje hetzelfde als in de discussie met N201 en N206 en andere belangrijke N-wegen die "snelwegachtig" aanvoelen. Waar trek ik de grens?
Een goede, consistente kaart wordt beter bij consistente regels wat wel en wat niet op de kaart staat. Helaas is de werkelijkheid vaak weerbarstig. We willen graag nette categoriën waar alles netjes in past (hokjesgeest) maar de grenzen zijn vaak fuzzy.
Het is in eerste instantie een Snelwegkaart. Daaronder versta ik vooral de A-wegen en - om geen grote gaten te hebben - de N-varianten van diezelfde wegen (A7/N7 bijv). Maar voor de weggebruiker 'voelt' het misschien niet anders wanneer die op de Ring Groningen zit (N370) en idd afritnummers ziet. Terwijl de snelheid beperkt is en er gelijkvloerse kruisingen zijn. Met name die laatste was volgens mij een reden op de N370 níet mee te nemen toentertijd.
Om dan ongelijkvloerse kruisingen mét afritnummers wél mee te nemen - de gelijkvloerse kruisingen over te slaan - en dan verderop andere ongelijkvloerse wél weer mee te nemen is ook inconsistent en raar voor wie niet weet wat de criteria zijn. Dat komt dan ook weer inconsistent over.
Neem nou de A/N325. Elden-Noord staat erop, Arnhem-Kronenburg staat erop, maar het Nijmeegesplein (wat er tussen ligt) niet. Want ongelijkvloers kruispunt. Het is ook geen knooppunt (toch?). En heeft geen afritnaam. Dus voldoet die niet aan de criteria. Maar je komt 'm wel tegen als je dat wegnummer volgt.
Knooppunt Westerlee vind ik ook zo'n geval. Het ligt aan het begin/eind van de A20. En is een gelijkvloers kruispunt. Als ik een los knooppunt ergens laat zien, vind ik ook dat ik de aansluitende wegen moet laten zien (á la knooppunt Reitdiep, wat trouwens samen met Boterdiep de énige N-knopen zijn op de kaart, dus misschien is dat sowieso wél weer een argument vóór het opnemen van de Ring Groningen!?)
Ik kan mezelf gek maken met het vinden van een goede ruleset.
Daarom is jullie feedback ook zo belangrijk! Don't get me wrong
Ik zou graag - eens en voor altijd - een goede ruleset of vuistregels voor het opnemen van N-wegen willen bepalen. Eventueel voor lief nemende dat N-wegen er niet volledig op staan, maar alleen de 'snelwegachtige' delen. Want het is immers een Snelwegkaart.
Ik dacht aan:
Dikke grijze lijn =
- 2x2 baans en/of Autoweg
- Afritnummer? Dan een stip (ook bij gelijkvloerse kruisingen).
- Waar de weg ophoudt hieraan te voldoen dan dunne grijze lijn met evt. eindbestemmingslabel
Zou dat afdoende zijn? Of kwalificeren dan te veel wegen?
Kaaiman schreef: wo 10 jul 2024, 14:02
Voor de Combikaart heb ik destijds gekeken naar de wegcategorisering van provincies: is een weg tussen twee andere stroomwegen (groten)deels gecategoriseerd als stroomweg, dan kwam die weg op de kaart. Bij Zuid-Holland heb ik daarbij de uitzondering gemaakt dat ik alle E-wegen ook heb meegenomen, alsmede bepaalde hoofdwegen voor wegtransport.
Dit soort informatie was destijds vooral in Provinciale Verkeer- en Vervoersplannen (PVVP's) te vinden. Tegenwoordig zal dat meer in webviewers ontsloten zijn.
Zie ook mijn reactie boven, hoeveel wegen kwalificeren dan? Worden dat dan niet te veel?
Wilfredjeuh schreef: wo 10 jul 2024, 14:44
Op de A30, wordt afrit 1 bij jou 'Industrieterrein Ede' genoemd.
Volgens mij (
en de bebording) is dit aansluiting Ede-West.
Ah! Aangepast.
Bas12 schreef: wo 10 jul 2024, 15:19
SebasvandenBrink schreef: di 09 jul 2024, 15:24
PPS:
Afritnummer en -naam van Groningen-Zuidoost is gecorrigeerd naar Groningen-Helperpark en nr. 37. Lol, lekker bezig, dat klopte dus ook niet. Afrit 37 is wel Europapark geworden en weer ingevoegd. En de brug is op de juiste plek geplaatst.
Ik kan hier niet helemaal uit opmaken of alles bij Groningen nu klopt dus voor de volledigheid van west naar oost:
34a Industrie Westpoort (is op een aantal borden al aangepast naar
Hoogkerk-Westpoort, dus de keuze is aan jou)
35 Hoogkerk
36a
Groningen-Corpus (niet Martini Ziekenhuis)
36
Groningen-West (zonder Ring)
Julianaplein +
36b Groningen-Centrum (afrit in knooppunt)
Verdiepte ligging (naamloos)
37 Groningen-Europapark
Hoge Euvelgunnerbrug
38 Groningen-Zuidoost
Euvelgunne
39 Westerbroek
Ik weet niet of het een stilitische keuze is om de overgang tussen A- en N-wegen tussen twee aansluitingen te laten vallen, maar zo niet: de overgangen tussen A7 en N7 liggen exact ter hoogte van afritten 35 en 39.
Verder heet afrit 7 op de Ring-Oost Lauwersoog (niet Winsum).
Iets anders: de N36 heeft inmiddels ook afritnummers. Van zuid naar noord:
1.
Almelo-West
2.
Wierden-Noord
3. Aadorp
4. Almelo-Noord
5. Vriezenveen
6.
Westerhaar
Dank je wel voor je moeite! Wat een goede feedback!
Volgens mij klopt de weergave van A7-N7-A7, dat is wat de dunne rode lijn vertegenwoordigd (dat zijn de N-varianten van A-wegen).
Ik zie op Harry's wegnummers nog Industrie Westpoort staan (maar niet in de beschrijving van de afbeeldingen). Zo'n industrie-symbool + naam is waarom ik het zo noem als dit zo gehandhaafd blijft(?). Al zie ik bij afrit 35 de vooraankondiging idd van "Hoogkerk-Westpoort."
Super in elk geval! Dank je wel!
Mark schreef: wo 10 jul 2024, 20:46
Nog paar puntjes van mijn kant:
- Op de A15 bestaat nog afrit 17a. Dit is een halve aansluiting op het Gaderingviaduct.
- De Botlekbrug is een volwaardig onderdeel van de A15 maar ontbreekt op de kaart. Schematisch gezien gaan over de Botlekbrug parallelbanen en door de Botlektunnel de hoofdrijbanen.
- De vormaansluiting op de Maasvlakte tussen de N15 en bewegwijzertechnisch ex-N15 is met 1 bord aangeduid als "Knooppunt Slufter".
- Het is in principe de bedoeling dat de A29 vanaf het nooit-aangelegde knooppunt Klaaswaal tot aan Sabina vernummerd wordt naar A4. Wanneer dit precies moet gaan gebeuren weet ik niet.
- Hetzelfde verhaal speelt voor de N48 welke N36 zou moeten worden.
- Het stompje A7 vanaf Knooppunt Zaandam stad in gaat verdwijnen.
En moet ik de verlengde A16 alvast meenemen als gereed? (Ik neig naar ja).
Naar verwachting opent deze eind 2025.
Dank je wel! 17a zit er al in
Dat is een goed punt van de Botlekbrug. Dat is lastig weergeven op de kaart

even zien hoe ik dat doe.
Superbedankt voor alle feedback dusver! Nu die N-wegen kwestie nog