Snelwegkaart 2025

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

SebasvandenBrink
woonerf

Re: Snelwegkaart 2025

Bericht door SebasvandenBrink »

Met coronings op de bank dus mooi moment om even verder te pielen... Al ontbreekt veel energie B(
Rene schreef: vr 12 jul 2024, 17:49 A4 afrit 7 is sinds vorige week formeel met de primaire afritnaam "Leiden" aangeduid.
Ah! Dank je!
Rene schreef: vr 12 jul 2024, 17:43 De formele naam van de haarlemmermeeraansluiting in de A200 bij Halfweg is "Zwanenburg". Als de borden binnen afzienbare tijd vervangen worden zal dat ook langs de weg duidelijk zijn.
harry schreef: vr 12 jul 2024, 18:01 ^^ Richting westen is dat al duidelijk - hoewel daar maar één bord staat.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Ah! Dank jullie wel!

Hierbij wat updates. Ik vind het moeilijk om nog extra N-wegen toe te gaan voegen. Het blijft een snelwegkaart, immers. De N201 heb ik er wel op gezet. Ik twijfel nog over de N305. Ook heb ik wat attracties toegevoegd (daarmee wordt ook de toevoeging van de N261 duidelijker).

Dunne grijze lijn: N100+ weg, geen Rijksweg.
Dikke grijze lijn: Rijksweg.
Gekleurde lijnen: A- met gelijk-genummerde N-wegen (A7/N7 bijv).

Ook ontbraken er nog wat aquaducten en tunnels (die op de N201 zitten er ook in, bijv.) en had ik bijv. de N434 de verkeerde dikte gegeven.

Qua opmaak heb ik de blauwe lijn verwijderd.

Toevoeging: De N915 is overigens óók een Rijksweg in beheer van RWS, als omrijroute voor giftige en gevaarlijke stoffen die niet door de Noordtunnel mogen. Deze heb ik er niet opgezet omdat deze grotendeels parallel loopt aan de A15 en alleen voor uitzonderlijk vervoer nodig is. Volgens mij is er een soortgelijke situatie bij de Botlek.

Preview (GROTE VERSIE)
Afbeelding
Er gaat niets boven 050.
🗺 Kaarten: studiolegenda.com
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

SebasvandenBrink schreef: zo 28 jul 2024, 19:12Toevoeging: De N915 is overigens óók een Rijksweg in beheer van RWS, als omrijroute voor giftige en gevaarlijke stoffen die niet door de Noordtunnel mogen. Deze heb ik er niet opgezet omdat deze grotendeels parallel loopt aan de A15 en alleen voor uitzonderlijk vervoer nodig is. Volgens mij is er een soortgelijke situatie bij de Botlek.
Met als verschil dat de Botlekbrug volledig snelwegstatus heeft en, misschien nog wel relevanter, dat verkeer vanaf de toerit Hoogvliet richting Maasvlakte en omgekeerd per definitie over de brug komt en niet door de tunnel kan.

Maar het is een soort parallelstructuur die me heel lastig lijkt in te passen op een kaart als deze.

Andere kleine opmerking: het lijkt door de dikte van de lijn alsof de A35 nu doorloopt tot aan de Salland-Twentetunnel. Ik zou zelf die overgang bij afrit 32 Wierden leggen.

Aansluiting Noordeloos zou ik (net als voor Meppel-Zuid al is gedaan) precies op de provinciegrens positioneren - de provinciegrens loopt er dwars doorheen, en als je vanaf Utrecht de afrit neemt en daarna de Parallelweg oprijdt kom je geen meter door de provincie Zuid-Holland, terwijl het op de kaart lijkt alsof de aansluiting in zijn geheel net in Zuid-Holland ligt. Voor Steenwijk-Zuid valt daar ook wat voor te zeggen: weliswaar ligt daar een iets groter deel in Overijssel, maar wie vanuit het zuiden komt en naar Darp rijdt blijft in Drenthe.

En is er een specifieke reden dat bv. Serooskerke Schouwen wel vermeld staat, en niet bv. een kruispunt als Witte Paal?

En Duisburg als doel voor de Duitse A57 (vervolg van de A77): dat staat in Nederland niet op de borden, en de A57 loopt ook niet langs. Krefeld of Köln ligt meer voor de hand.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op zo 28 jul 2024, 20:06, 3 keer totaal gewijzigd.
JanVerhoeven
verkeersader

Bericht door JanVerhoeven »

SebasvandenBrink schreef: zo 28 jul 2024, 19:12 Hierbij wat updates. Ik vind het moeilijk om nog extra N-wegen toe te gaan voegen. Het blijft een snelwegkaart, immers. De N201 heb ik er wel op gezet. Ik twijfel nog over de N305. Ook heb ik wat attracties toegevoegd (daarmee wordt ook de toevoeging van de N261 duidelijker).
Ziet er goed uit! Het enige wat ik nog nou zou overwegen is de N322+N323, die zijn beter uitgebouwd dan veel N-wegen als de N20x-jes en vervullen een netwerkfunctie (en er is zat plek in de kaart). N279 Veghel-Veghel heeft ook een gelijkende rol, maar is wellicht wat moeilijk in te passen in de kaart zoals die nu is.
Dunne grijze lijn: N100+ weg, geen Rijksweg.
Dikke grijze lijn: Rijksweg.
Waarom is de N230 dan extra dun tegenover de andere niet-Rijks-N-wegen? edit: ik zou eerlijk gezegd ook nog overwegen die dikte te laten afhangen van de uitbouw. De beide uiteinden van de N201 en het noordelijke einde van de N206 zijn voorbeelden van niet uitgebouwde trace's, die zou ik dunner tekenen dan een ongelijkvloerse 2x2.
Laatst gewijzigd door JanVerhoeven op ma 29 jul 2024, 9:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Rein
2x4 autosnelweg

Bericht door Rein »

De brug over de Ringvaart bij Cruquius heeft als officiële naam ‘Cruquiusbrug’.
SebasvandenBrink
woonerf

Coen Tunnel schreef: zo 28 jul 2024, 19:40 Met als verschil dat de Botlekbrug volledig snelwegstatus heeft en, misschien nog wel relevanter, dat verkeer vanaf de toerit Hoogvliet richting Maasvlakte en omgekeerd per definitie over de brug komt en niet door de tunnel kan.

Maar het is een soort parallelstructuur die me heel lastig lijkt in te passen op een kaart als deze.

Andere kleine opmerking: het lijkt door de dikte van de lijn alsof de A35 nu doorloopt tot aan de Salland-Twentetunnel. Ik zou zelf die overgang bij afrit 32 Wierden leggen.

Aansluiting Noordeloos zou ik (net als voor Meppel-Zuid al is gedaan) precies op de provinciegrens positioneren - de provinciegrens loopt er dwars doorheen, en als je vanaf Utrecht de afrit neemt en daarna de Parallelweg oprijdt kom je geen meter door de provincie Zuid-Holland, terwijl het op de kaart lijkt alsof de aansluiting in zijn geheel net in Zuid-Holland ligt. Voor Steenwijk-Zuid valt daar ook wat voor te zeggen: weliswaar ligt daar een iets groter deel in Overijssel, maar wie vanuit het zuiden komt en naar Darp rijdt blijft in Drenthe.

En is er een specifieke reden dat bv. Serooskerke Schouwen wel vermeld staat, en niet bv. een kruispunt als Witte Paal?

En Duisburg als doel voor de Duitse A57 (vervolg van de A77): dat staat in Nederland niet op de borden, en de A57 loopt ook niet langs. Krefeld of Köln ligt meer voor de hand.
- Ja klopt, het is lastig weergeven dat soort parallelstructuren.
- Goed punt van de A35 idd!
- Ik heb Noordeloos een tikkie omhoog geschoven zodat de provinciegrens nu kruist :)
- De opmerking van Serooskerke Schouwen is een goede. Volgens mij stond dit er oorspronkelijk omdat ik de N57 niet erin had staan - dus was het een plaatsvermelding zoals ik die bij de einden van wegen heb. Een knooppunt-vermelding was het namelijk ook niet echt. Het is nu weg.
- Krefeld it is.

Dank je wel!
JanVerhoeven schreef: zo 28 jul 2024, 19:53 Ziet er goed uit! Het enige wat ik nog nou zou overwegen is de N322+N323, die zijn beter uitgebouwd dan veel N-wegen als de N20x-jes en vervullen een netwerkfunctie (en er is zat plek in de kaart). N279 Veghel-Veghel heeft ook een gelijkende rol, maar is wellicht wat moeilijk in te passen in de kaart zoals die nu is.

Waarom is de N230 dan extra dun tegenover de andere niet-Rijks-N-wegen? edit: ik zou eerlijk gezegd ook nog overwegen die dikte te laten afhangen van de uitbouw. De beide uiteinden van de N201 en het noordelijke einde van de N206 zijn voorbeelden van niet uitgebouwde trace's, die zou ik dunner tekenen dan een ongelijkvloerse 2x2.
De N230 is idd te dun, is geifxt! Goede spot!
De N322 (en het stukje N323) vind ik idd goede suggesties.
Ik moet nog even bepalen voor mezelf of ik dan de hele weg opneem, of maar een deel ervan.
Dank je wel!
Rein schreef: zo 28 jul 2024, 20:19 De brug over de Ringvaart bij Cruquius heeft als officiële naam ‘Cruquiusbrug’.
Ah! Dank je wel - is aangepast :)
Er gaat niets boven 050.
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Ik mis nog steeds de kwart aansluiting nr 12 bij Overschie op de A13.
Laatst gewijzigd door Palance op di 30 jul 2024, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Rein
2x4 autosnelweg

Bericht door Rein »

De Kaagbrug staat op de kaart net in Zuid-Holland ingetekend, maar ligt in het echt nog nét in Noord-Holland (aangezien de Ringvaart onderdeel is van de gemeente Haarlemmermeer).
miesiel
zandpaadje

Bericht door miesiel »

Ziet er goed uit, mooie opvolger voor de huidige 2021-versie. Er mag er zeker weer eentje mijn kant op, zodra hij uitkomt!
Wel twee kleine dingen die mij opvallen;
1. Daar waar de N34 aansluit op de N36 lijkt een stip te missen.
2. Tussen het 'knooppunt' N34 <> N33 en Annen liggen de parkeerplaatsen Haverlanden en Koebroeken.
Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman »

De N34, N46, N62 en N69 zijn geen Rijks-N-wegen, maar provinciale N-wegen. Uitzonderingen op de regel. De lijnen zijn dus te dik. Je kunt het ook hernoemen naar 1/2-cijferige N-wegen, dan klopt de lijndikte wel.

Waarom hebben sommige wegen een witte middenstreep en andere niet?

Aangezien je de Waddenveren erop hebt staan: kun je de N356 en N361 niet gewoon doortrekken naar die veerhavens?
Overigens zou je om die reden ook kunnen overwegen om de vrij korte N250 en N390 ook op te nemen.

Verder zou ik de N297 ook erop zetten. Deze is deels ongelijkvloers en verbindt met een goed uitgebouwde autoweg met het Duitse snelwegennet.

Voor wat meer evenwichtige vulling in het noorden zijn de N366 en N391 nog aan te bevelen. De N366 is geheel ongelijkvloerse autoweg, de N391 deels.

Rondom Ommen ziet het er wat gekunsteld uit. In lijn met de rest van de kaart zou ik die bocht in de N36 weghalen en de N34-N36 daar in elkaars verlengde leggen. Of de N36 vanaf de Witte Paal (die nog vermeld moet worden) schuin naar linksboven leiden.
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
SebasvandenBrink
woonerf

Palance schreef: ma 29 jul 2024, 15:10 Ik mis nog steeds de kwart aansluiting nr 12 bij Overschi Pé op de A13.
Ah ja. Ja gek ding blijft het. Hij zit er nu in :)
Rein schreef: ma 29 jul 2024, 21:27 De Kaagbrug staat op de kaart net in Zuid-Holland ingetekend, maar ligt in het echt nog nét in Noord-Holland (aangezien de Ringvaart onderdeel is van de gemeente Haarlemmermeer).
Ietsie verschoven 👍
miesiel schreef: ma 29 jul 2024, 22:22 Ziet er goed uit, mooie opvolger voor de huidige 2021-versie. Er mag er zeker weer eentje mijn kant op, zodra hij uitkomt!
Wel twee kleine dingen die mij opvallen;
1. Daar waar de N34 aansluit op de N36 lijkt een stip te missen.
2. Tussen het 'knooppunt' N34 <> N33 en Annen liggen de parkeerplaatsen Haverlanden en Koebroeken.
Dank je wel! En tof :D Ik wil 'm binnenkort uitbrengen - ik ben door mijn voorraad heen inmiddels 😅

- Daar hoort geen stip want is gewoon een kruispunt (rotonde) en niet een officieel knooppunt. Hetzelfde geldt voor waar de N36 de N48 en N340 kruist.
- Oh! Die VZP heb ik gemist - dank je wel!

Nieuwe preview: Grote versie
Afbeelding
Er gaat niets boven 050.
JanVerhoeven
verkeersader

Bericht door JanVerhoeven »

^^ was me nog niet eerder opgevallen, maar het is een 'Metroplattegrond van het weggennet', snelweggennet of eventueel hoofdwegennet of iets dergelijks. Niet van 'de weg' wat dat ook mag beteken.

N322 zit er nu bij (volledig wat me wat overdreven lijkt, ik zou alleen tot de N323 hebben gedaan) maar wordt vermeld als N233.

Verder is JPG gebruikt voor de export ipv PNG maar misschien is dat een foutje tussendoor.
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

Nu zie ik toch nog één dingetje dat mist: het tankstation aan het begin van de A2 bij Amsterdam. Ik was daar toevallig een paar weken geleden nog. De kaart is daar al vrij vol, maar dat tankstation ligt al op het deel met snelwegstatus: https://www.google.com/maps/@52.3358102 ... &entry=ttu

Het tankstation ligt net op het deel dat door RWS beheerd wordt, vlak na de overgang tussen het gemeentelijke en het rijksdeel, bij hmp 30,6 (ook te zien aan het wegdek). Dus, toch echt al langs de A2 en niet de S110: https://www.google.com/maps/@52.3330614 ... &entry=ttu

En achter onvolledige knooppunten en aansluitingen staat een *. Als die bij Vught staat omdat sommige relaties via het OWN gaan (vanaf Eindhoven is het eigenlijk niet KP Vught, maar neem je afrit 23), dan zou dat bij Ypenburg ook moeten staan omdat het vanaf de A4-zuid niet KP Ypenburg is, maar afrit 9 (en vanaf de A13 naar de A4-zuid niet KP Ypenburg, maar afrit 7). Knooppunt Ypenburg is eigenlijk niet meer dan een simpele splitsing, en twee apart genummerde aansluitingen handelen de andere relaties af waarbij de snelweg altijd (kortstondig) wordt verlaten.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

N208 is ten zuiden van Haarlem een volstrekt onbeduidende weg.
Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 »

-Arnestein staat nog steeds als knooppunt aangeduid, moet zijn 38 Middelburg-Oost.
-Vlissingen heeft geen 40.000 inwoners.
-Waarom ontbreken op de A59 de afritten 38, 39 en 44? En de wel opgenomen 40 is onvolledig en moet dus een * krijgen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

Wouter N14 schreef: wo 07 aug 2024, 21:08 -Arnestein staat nog steeds als knooppunt aangeduid, moet zijn 38 Middelburg-Oost.
Kwestie van (veel?) tijd...
Afbeelding
(Bij de voorgaande afrit)
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza »

Afrit 1 (Stein) op de A76, is een halve aansluiting, dus zou van een * voorzien moeten zijn.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Wouter N14 schreef: wo 07 aug 2024, 21:08 -Waarom ontbreken op de A59 de afritten 38, 39 en 44? En de wel opgenomen 40 is onvolledig en moet dus een * krijgen.
De kaart loopt vooruit op het uitvoeren van het GOL. Daar is echter compleet geen zicht op.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Wouter N14 schreef: wo 07 aug 2024, 21:08 -Arnestein staat nog steeds als knooppunt aangeduid, moet zijn 38 Middelburg-Oost.
Is wel een knooppunt, staat alleen nog niet op de borden.
Claus Plein
stadsweg

Bericht door Claus Plein »

Zie ook dat afrit Bergen op Zoom-Centrum paar jaar terug veranderd is in Bergen op Zoom-Oost.

Betreft de lay-out snap ik dat je keuzes moet maken. Echter, de A58 en A59 in West- en Midden-Brabant lopen echt oost-west en de A4 (met uitzondering van de bocht rond Steenbergen) en A16 lopen noord-zuid. Ook loopt de A17 van noordoost naar zuidwest maar op je kaart noordwest naar zuidoost. Naar m’n gevoel klopt dit niet, is er een mogelijkheid dit aan te passen om het natuurgetrouwer over te laten komen?
Wouter N14
Moderator

Rene schreef: do 08 aug 2024, 12:56
Welke definitie hanteer je dan? En los daarvan, wanneer mogen we de rest van de borden verwachten?
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

De definitie is dat een knooppunt een knooppunt is als die in een document van RWS als knooppunt staat benoemd en dientengevolge bij reguliere vervanging van bewegwijzering ook als zodanig aangeduid zal worden.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Knooppunt De Vallei is ook zo'n knooppunt. (A1/A30)
Wouter N14
Moderator

Blijft toch apart, beide punten. De definitie van RWS komt niet overeen met de verkeerskundige definitie dus dat geeft alleen maar verwarring naar de weggebruiker. En reguliere vervanging kan zo nog 20 jaar duren, dus dan hebben we tot die tijd één bord dat spreekt van knooppunt, en de rest van de borden van een reguliere aansluiting. Ook dat is bepaald niet behulpzaam naar de gebruiker.
JB81
autoweg

Bericht door JB81 »

A27 aansluiting 24 heet in noordelijke richting al een tijdje "Gorinchem-Vesting". De zuidelijke richting zal ongetwijfeld volgen als de weg daar op de schop gaat.
BHJ
verkeersader

Bericht door BHJ »

Ik was geïnspireerd door het design van de Nederlandse snelwegkaart. Dit is een work in progress.

Afbeelding
Discussieren is de kunst van het weglaten.
SebasvandenBrink
woonerf

Oké, terug van vakantie, even wat reacties verwerken 😅 dank allemaal! Gauw weer een visuele update, en dan moet er zolangzamerhand een strik omheen en gaat 'ie naar de drukker. Maar voor nu:
JanVerhoeven schreef: di 30 jul 2024, 11:42 ^^ was me nog niet eerder opgevallen, maar het is een 'Metroplattegrond van het weggennet', snelweggennet of eventueel hoofdwegennet of iets dergelijks. Niet van 'de weg' wat dat ook mag beteken.

N322 zit er nu bij (volledig wat me wat overdreven lijkt, ik zou alleen tot de N323 hebben gedaan) maar wordt vermeld als N233.

Verder is JPG gebruikt voor de export ipv PNG maar misschien is dat een foutje tussendoor.
Ja 'de weg' vind ik lekker alomvattend dus "buut van mij" :lol:

Goed dat je de N322 noemt, want ik had deze verkeerd op de kaart als N233.

Ik zet de wegen die erop komen er volledig op.

de JPG export is geen fout, dit is immers een preview voor online. Uiteindelijk is er een papieren versie.
Coen Tunnel schreef: di 30 jul 2024, 11:50 Nu zie ik toch nog één dingetje dat mist: het tankstation aan het begin van de A2 bij Amsterdam. Ik was daar toevallig een paar weken geleden nog. De kaart is daar al vrij vol, maar dat tankstation ligt al op het deel met snelwegstatus: https://www.google.com/maps/@52.3358102 ... &entry=ttu

Het tankstation ligt net op het deel dat door RWS beheerd wordt, vlak na de overgang tussen het gemeentelijke en het rijksdeel, bij hmp 30,6 (ook te zien aan het wegdek). Dus, toch echt al langs de A2 en niet de S110: https://www.google.com/maps/@52.3330614 ... &entry=ttu

En achter onvolledige knooppunten en aansluitingen staat een *. Als die bij Vught staat omdat sommige relaties via het OWN gaan (vanaf Eindhoven is het eigenlijk niet KP Vught, maar neem je afrit 23), dan zou dat bij Ypenburg ook moeten staan omdat het vanaf de A4-zuid niet KP Ypenburg is, maar afrit 9 (en vanaf de A13 naar de A4-zuid niet KP Ypenburg, maar afrit 7). Knooppunt Ypenburg is eigenlijk niet meer dan een simpele splitsing, en twee apart genummerde aansluitingen handelen de andere relaties af waarbij de snelweg altijd (kortstondig) wordt verlaten.
Scherp gezien van dat tankstation! Staat er nu bij op.

Je hebt gelijk wat betreft Ypenburg! Daar staat nu een * bij.

Dank je wel!
Rene schreef: di 30 jul 2024, 16:57 N208 is ten zuiden van Haarlem een volstrekt onbeduidende weg.
Als er een weg op komt dan doe ik óf een stompje, óf de weg volledig. Aangezien deze geen stompje gaan zijn staat deze er volledig op.
-Vlissingen heeft geen 40.000 inwoners.
-Waarom ontbreken op de A59 de afritten 38, 39 en 44? En de wel opgenomen 40 is onvolledig en moet dus een * krijgen.
Op de Arnestein discussie kom ik terug.
Aldus Wikipedia heeft Vlissingen 44.000+ inwoners.
Ik heb de A59 vooruit gelopen op belangrijke beslissingen - die nog steeds niet zijn uitgevoerd - dus ik denk dat ik dat idd terugdraai.
Seat Ibiza schreef: wo 07 aug 2024, 21:32 Afrit 1 (Stein) op de A76, is een halve aansluiting, dus zou van een * voorzien moeten zijn.
Oeps! Gecorrigeerd - dank je!
waldo79 schreef: wo 07 aug 2024, 21:54
Wouter N14 schreef: wo 07 aug 2024, 21:08 -Waarom ontbreken op de A59 de afritten 38, 39 en 44? En de wel opgenomen 40 is onvolledig en moet dus een * krijgen.
De kaart loopt vooruit op het uitvoeren van het GOL. Daar is echter compleet geen zicht op.
Ik zal dit maar terugdraaien op de kaart :dontknow:
Claus Plein schreef: do 08 aug 2024, 13:10 Zie ook dat afrit Bergen op Zoom-Centrum paar jaar terug veranderd is in Bergen op Zoom-Oost.

Betreft de lay-out snap ik dat je keuzes moet maken. Echter, de A58 en A59 in West- en Midden-Brabant lopen echt oost-west en de A4 (met uitzondering van de bocht rond Steenbergen) en A16 lopen noord-zuid. Ook loopt de A17 van noordoost naar zuidwest maar op je kaart noordwest naar zuidoost. Naar m’n gevoel klopt dit niet, is er een mogelijkheid dit aan te passen om het natuurgetrouwer over te laten komen?
BoZ aangepast! Dank je wel.

Ik snap je feedback over de A58 en 59. Ik heb lang gepuzzeld over dit stuk, dit was de oplossing die qua ruimte het beste uitkwam. Diagonale lijnen helpen erg met de ruimte voor labels wanneer deze alleen horizontaal vermeld mogen worden.

Misschien dat ik bij een toekomstige versie weer eens een nieuwe poging waag, maar ik wil deze op korte termijn gaan produceren dus ga ik dit nu niet meer aanpassen.
JB81 schreef: do 08 aug 2024, 13:59 A27 aansluiting 24 heet in noordelijke richting al een tijdje "Gorinchem-Vesting". De zuidelijke richting zal ongetwijfeld volgen als de weg daar op de schop gaat.
Ik zie het ook op Harry's wegnummers, aangepast! Dank je wel.
BHJ schreef: vr 09 aug 2024, 21:17 Ik was geïnspireerd door het design van de Nederlandse snelwegkaart. Dit is een work in progress.

Afbeelding
Veel werk en gepuzzel he? :) Heb nooit een begin gemaakt met België (wel met Duitsland, wat helemaal onbegonnen werk is vanwege de grootte). Wel bezig geweest met een spoorkaart van België trouwens - die is nog niet af :) Succes!

Rene schreef: do 08 aug 2024, 12:56
Wouter N14 schreef: do 08 aug 2024, 13:33 Blijft toch apart, beide punten. De definitie van RWS komt niet overeen met de verkeerskundige definitie dus dat geeft alleen maar verwarring naar de weggebruiker. En reguliere vervanging kan zo nog 20 jaar duren, dus dan hebben we tot die tijd één bord dat spreekt van knooppunt, en de rest van de borden van een reguliere aansluiting. Ook dat is bepaald niet behulpzaam naar de gebruiker.
Arnestein en De Vallei dus beide behouden als ik Rene goed begrijp?
Er gaat niets boven 050.
keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer »

SebasvandenBrink schreef: wo 21 aug 2024, 11:59
Wouter N14 schreef: wo 07 aug 2024, 21:08 -Vlissingen heeft geen 40.000 inwoners.
Aldus Wikipedia heeft Vlissingen 44.000+ inwoners.
De stad Vlissingen heeft ongeveer 33.000 inwoners, de gemeente 45.000. Ik weet niet van welke van de twee je uit wilt gaan.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

SebasvandenBrink schreef: wo 21 aug 2024, 11:59de JPG export is geen fout, dit is immers een preview voor online. Uiteindelijk is er een papieren versie.
Bij dit soort kaarten met weinig verschillende kleuren en scherpe overgangen van kleuren heeft PNG geen last van compressie en is daardoor scherper. PNG is bij dit type afbeeldingen vaak ook kleiner in formaat zelfs, ook bij hele hoge resoluties. JPG is eigenlijk voor foto's.

Inkscape kan niet eens exporteren naar JPG volgens mij.
SebasvandenBrink
woonerf

keokiracer schreef: wo 21 aug 2024, 12:02 De stad Vlissingen heeft ongeveer 33.000 inwoners, de gemeente 45.000. Ik weet niet van welke van de twee je uit wilt gaan.
Goed punt. Hellevoetsluis moet er dan ook af als ik het goed zie.

Maar volgens mij heb ik het oorspronkelijk wel per plaats bedoeld, dat is ook de reden dat er wat plaatsen in Friesland ontbreken.

Edit: Nog een plaats of 2 verwijderd die onder de 40k vielen.
Er gaat niets boven 050.
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

SebasvandenBrink schreef: wo 21 aug 2024, 11:59 Arnestein en De Vallei dus beide behouden als ik Rene goed begrijp?
Arnestein staat momenteel op één bord. De Vallei staat op geen enkel bord.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.