Oké, terug van vakantie,
even wat reacties verwerken 
dank allemaal! Gauw weer een visuele update, en dan moet er zolangzamerhand een strik omheen en gaat 'ie naar de drukker. Maar voor nu:
JanVerhoeven schreef: di 30 jul 2024, 11:42

was me nog niet eerder opgevallen, maar het is een 'Metroplattegrond van het weggennet', snelweggennet of eventueel hoofdwegennet of iets dergelijks. Niet van 'de weg' wat dat ook mag beteken.
N322 zit er nu bij (volledig wat me wat overdreven lijkt, ik zou alleen tot de N323 hebben gedaan) maar wordt vermeld als N233.
Verder is JPG gebruikt voor de export ipv PNG maar misschien is dat een foutje tussendoor.
Ja 'de weg' vind ik lekker alomvattend dus "buut van mij"
Goed dat je de N322 noemt, want ik had deze verkeerd op de kaart als N233.
Ik zet de wegen die erop komen er volledig op.
de JPG export is geen fout, dit is immers een preview voor online. Uiteindelijk is er een papieren versie.
Coen Tunnel schreef: di 30 jul 2024, 11:50
Nu zie ik toch nog één dingetje dat mist: het tankstation aan het begin van de A2 bij Amsterdam. Ik was daar toevallig een paar weken geleden nog. De kaart is daar al vrij vol, maar dat tankstation ligt al op het deel met snelwegstatus:
https://www.google.com/maps/@52.3358102 ... &entry=ttu
Het tankstation ligt net op het deel dat door RWS beheerd wordt, vlak na de overgang tussen het gemeentelijke en het rijksdeel, bij hmp 30,6 (ook te zien aan het wegdek). Dus, toch echt al langs de A2 en niet de S110:
https://www.google.com/maps/@52.3330614 ... &entry=ttu
En achter onvolledige knooppunten en aansluitingen staat een *. Als die bij Vught staat omdat sommige relaties via het OWN gaan (vanaf Eindhoven is het eigenlijk niet KP Vught, maar neem je afrit 23), dan zou dat bij Ypenburg ook moeten staan omdat het vanaf de A4-zuid niet KP Ypenburg is, maar afrit 9 (en vanaf de A13 naar de A4-zuid niet KP Ypenburg, maar afrit 7). Knooppunt Ypenburg is eigenlijk niet meer dan een simpele splitsing, en twee apart genummerde aansluitingen handelen de andere relaties af waarbij de snelweg altijd (kortstondig) wordt verlaten.
Scherp gezien van dat tankstation! Staat er nu bij op.
Je hebt gelijk wat betreft Ypenburg! Daar staat nu een * bij.
Dank je wel!
Rene schreef: di 30 jul 2024, 16:57
N208 is ten zuiden van Haarlem een volstrekt onbeduidende weg.
Als er een weg op komt dan doe ik óf een stompje, óf de weg volledig. Aangezien deze geen stompje gaan zijn staat deze er volledig op.
Wouter N14 schreef: wo 07 aug 2024, 21:08
-Arnestein staat nog steeds als knooppunt aangeduid, moet zijn 38 Middelburg-Oost.
-Vlissingen heeft geen 40.000 inwoners.
-Waarom ontbreken op de A59 de afritten 38, 39 en 44? En de wel opgenomen 40 is onvolledig en moet dus een * krijgen.
Op de Arnestein discussie kom ik terug.
Aldus Wikipedia heeft Vlissingen 44.000+ inwoners.
Ik heb de A59 vooruit gelopen op belangrijke beslissingen - die nog steeds niet zijn uitgevoerd - dus ik denk dat ik dat idd terugdraai.
Seat Ibiza schreef: wo 07 aug 2024, 21:32
Afrit 1 (Stein) op de A76, is een halve aansluiting, dus zou van een * voorzien moeten zijn.
Oeps! Gecorrigeerd - dank je!
waldo79 schreef: wo 07 aug 2024, 21:54
-Waarom ontbreken op de A59 de afritten 38, 39 en 44? En de wel opgenomen 40 is onvolledig en moet dus een * krijgen.
De kaart loopt vooruit op het uitvoeren van het GOL. Daar is echter compleet geen zicht op.
Ik zal dit maar terugdraaien op de kaart
Claus Plein schreef: do 08 aug 2024, 13:10
Zie ook dat afrit Bergen op Zoom-Centrum paar jaar terug veranderd is in Bergen op Zoom-Oost.
Betreft de lay-out snap ik dat je keuzes moet maken. Echter, de A58 en A59 in West- en Midden-Brabant lopen echt oost-west en de A4 (met uitzondering van de bocht rond Steenbergen) en A16 lopen noord-zuid. Ook loopt de A17 van noordoost naar zuidwest maar op je kaart noordwest naar zuidoost. Naar m’n gevoel klopt dit niet, is er een mogelijkheid dit aan te passen om het natuurgetrouwer over te laten komen?
BoZ aangepast! Dank je wel.
Ik snap je feedback over de A58 en 59. Ik heb lang gepuzzeld over dit stuk, dit was de oplossing die qua ruimte het beste uitkwam. Diagonale lijnen helpen erg met de ruimte voor labels wanneer deze alleen horizontaal vermeld mogen worden.
Misschien dat ik bij een toekomstige versie weer eens een nieuwe poging waag, maar ik wil deze op korte termijn gaan produceren dus ga ik dit nu niet meer aanpassen.
JB81 schreef: do 08 aug 2024, 13:59
A27 aansluiting 24 heet in noordelijke richting al een tijdje "Gorinchem-Vesting". De zuidelijke richting zal ongetwijfeld volgen als de weg daar op de schop gaat.
Ik zie het ook op Harry's wegnummers, aangepast! Dank je wel.
BHJ schreef: vr 09 aug 2024, 21:17
Ik was geïnspireerd door het design van de Nederlandse snelwegkaart. Dit is een work in progress.
- SPOILER: TOON

Veel werk en gepuzzel he?

Heb nooit een begin gemaakt met België (wel met Duitsland, wat helemaal onbegonnen werk is vanwege de grootte). Wel bezig geweest met een spoorkaart van België trouwens - die is nog niet af

Succes!
Rene schreef: do 08 aug 2024, 12:56
-Arnestein staat nog steeds als knooppunt aangeduid, moet zijn 38 Middelburg-Oost.
Is wel een knooppunt, staat alleen nog niet op de borden.
Wouter N14 schreef: do 08 aug 2024, 13:33
Blijft toch apart, beide punten. De definitie van RWS komt niet overeen met de verkeerskundige definitie dus dat geeft alleen maar verwarring naar de weggebruiker. En reguliere vervanging kan zo nog 20 jaar duren, dus dan hebben we tot die tijd één bord dat spreekt van knooppunt, en de rest van de borden van een reguliere aansluiting. Ook dat is bepaald niet behulpzaam naar de gebruiker.
Arnestein en De Vallei dus beide behouden als ik Rene goed begrijp?