Jawel, maar het is nog niet zichtbaar.
Snelwegkaart 2025
Moderator: Moderatoren
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Re: Snelwegkaart 2025
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Mwoah. Dit was al besproken in het NBA-topic.
Ik vind onzichtbare borden niet meetellen.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
Wouter N14
- Moderator
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
SebasvandenBrink
- woonerf
Ik loop graag wat vooruit met de kaart (helaas ging dat mis bij de A58, maar soit, dat heb ik nu teruggedraaid naar de huidige situatie) dus ik begrijp dat knp Arnestein als De Vallei *eigenlijk* bebord moeten zijn/gaan worden?
Aangezien Arnestein al op 1 bord staat, durf ik die wel te benoemen al.
Ik twijfel nog hard of ik niet tóch de A58 en 59 recht wil proberen te trekken. Ik vind de 'zaagtanden' wel fraaier dan de bochtjes die ik dan moet maken. Ik denk dat ik daar toch nog even mee piel
Preview 4 grote versie

Aangezien Arnestein al op 1 bord staat, durf ik die wel te benoemen al.
Ik twijfel nog hard of ik niet tóch de A58 en 59 recht wil proberen te trekken. Ik vind de 'zaagtanden' wel fraaier dan de bochtjes die ik dan moet maken. Ik denk dat ik daar toch nog even mee piel
Preview 4 grote versie

Er gaat niets boven 050.
🗺 Kaarten: studiolegenda.com
-
Kaaiman
- Secretaris
Waarom staan van de N33 de ongelijkvloerse aansluitingen bij Siddeburen, Appingedam en Delfzijl er niet op?
En als je dan toch grotere attracties erop zet: ik mis Attractiepark Slagharen (1.150.000 bezoekers per jaar) en Wildlands Emmen (900.000 bezoekers per jaar). Avonturenpark Hellendoorn, dat er wel op staat, heeft maar zo'n 465.000 per jaar.
En als je dan toch grotere attracties erop zet: ik mis Attractiepark Slagharen (1.150.000 bezoekers per jaar) en Wildlands Emmen (900.000 bezoekers per jaar). Avonturenpark Hellendoorn, dat er wel op staat, heeft maar zo'n 465.000 per jaar.
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
djiwie
- stadsweg
Duinrell mist ook (1,4 miljoen bezoekers), net als Diergaarde Blijdorp (1,5 miljoen) en het Rijksmuseum (1,7 miljoen). Als je attracties in steden niet meeneemt snap ik dat, maar dan mist bijv. ook Beekse Bergen nog (1,2 miljoen bezoekers).
Welke regel hanteer je om een brug wel of niet op te nemen? Ik mis nog wel een aantal bruggen, in ieder geval bij Oosterhout over het Wilhelminakanaal A27 (Oosterhoutsebrug) en A59 (Ir. Hamersbrug).
Als je het leuk vindt kun je aan het begin van de A12 nog een halve aansluiting voor het CS opnemen (officieel nummerloos).
Toffe kaart verder!
Welke regel hanteer je om een brug wel of niet op te nemen? Ik mis nog wel een aantal bruggen, in ieder geval bij Oosterhout over het Wilhelminakanaal A27 (Oosterhoutsebrug) en A59 (Ir. Hamersbrug).
Als je het leuk vindt kun je aan het begin van de A12 nog een halve aansluiting voor het CS opnemen (officieel nummerloos).
Toffe kaart verder!
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Of je beschouwt het als de helft van afrit 2.djiwie schreef: zo 25 aug 2024, 22:41 Als je het leuk vindt kun je aan het begin van de A12 nog een halve aansluiting voor het CS opnemen (officieel nummerloos).
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
djiwie
- stadsweg
-
SebasvandenBrink
- woonerf
Kan het zijn dat die ongelijkvloerse aansluitingen nog niet waren aangelegd de laatste keer dat ik de N33 updatete?Kaaiman schreef: do 22 aug 2024, 14:12 Waarom staan van de N33 de ongelijkvloerse aansluitingen bij Siddeburen, Appingedam en Delfzijl er niet op?
Wat betreft attracties: Goed punt. Daar mag wel een wat betere vuistregel voor komen. Misschien dan alles met 1.000.000+ bezoeker per jaar? Overigens zou Walibi er dan weer afvallen... Volgens deze website heeft ook Toverland (nooit van gehoord!) meer dan een miljoen bezoekers gehaald in 2022. Ik kan het ook benaderen als een soort mijlpaal: "Ooit" behaald = nu erop...djiwie schreef: zo 25 aug 2024, 22:41 Duinrell mist ook (1,4 miljoen bezoekers), net als Diergaarde Blijdorp (1,5 miljoen) en het Rijksmuseum (1,7 miljoen). Als je attracties in steden niet meeneemt snap ik dat, maar dan mist bijv. ook Beekse Bergen nog (1,2 miljoen bezoekers).
Toffe kaart verder!
https://parkplanet.nl/2023/05/pretparke ... fers-2022/
Qua bruggen: Bruggen die open kunnen en bruggen over de grote rivieren. (Daarom staat bijv. ook de Driebondsbrug er wel op)
Dank je wel voor het compliment - altijd leuk om te horen tussen de vragen door
Ik heb de A58 rechtgetrokken. Maar zowel de A59 als de A58 rechttrekken gaat gewoon niet lukken ivm de ruimte die nodig is voor alle afritten op de A58 (en de andere wegen). Ik heb nu wel weer de A65 verticaal moeten maken en de A27 naar het zuid-oosten moeten laten lopen om dit te laten werken. Dus wat winnen we hier mee? Het is immers een schematische kaart, niet per sé geografisch correct. Dit zijn van die vraagstukken en offers die je soms maken moet bij een kaart als deze. Ik zou ruimte kunnen winnen op het stukje tussen Empel en Hooipolder, maar dan moet ik rare uitzonderingen gaan maken en ik wil de labels altijd horizontaal houden (voor de leesbaarheid). Ik vind zelf de zaagtanden eigenlijk leuker, maar misschien zijn de A27 en A65 minder belangrijk dan de A59 rechttrekken?
Preview: (grote versie)

Er gaat niets boven 050.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Walibi zit daar consequent onder: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _NederlandSebasvandenBrink schreef: di 27 aug 2024, 14:25Wat betreft attracties: Goed punt. Daar mag wel een wat betere vuistregel voor komen. Misschien dan alles met 1.000.000+ bezoeker per jaar? Overigens zou Walibi er dan weer afvallen... Volgens deze website heeft ook Toverland (nooit van gehoord!) meer dan een miljoen bezoekers gehaald in 2022.
Eerder werden rondvaarten in Amsterdam ook meegerekend. Dat lijkt nu niet meer zo te zijn, maar alsnog wordt Amsterdam dan best vol met het Rijksmuseum, Van Gogh Museum en Artis. Pre-Covid zaten ook de Heineken Experience en het Anne Frank Huis boven de 1 miljoen bezoekers, maar in de cijfers van 2022 komen die niet terug. Vermoedelijk omdat er dat jaar wereldwijd nog steeds wel reisbeperkingen waren en vooral Aziaten, toch een grote groep in Amsterdam, minder reisden. Maar ook vanuit bv. de VS duurde het nog een tijd voor het toerisme naar Europa weer op gang kwam.
Die komen daar in de verste verte niet aan. Dit zijn plekken met enkele heel grote pieken, maar op de meeste dagen van het jaar zijn er 0 bezoekers.Ik kan het ook benaderen als een soort mijlpaal: "Ooit" behaald = nu erop...Zeg het maar
Waarschijnlijk vallen Zandvoort en het TT Circuit er dan af?
Zandvoort heeft maar een beperkt aantal geluidsdagen, en is daardoor meer dan Assen gelimiteerd in evenementen. In het F1-weekend heb je het over zo'n 305.000 bezoekers, maar de andere evenementen trekken lang niet zulke aantallen. DTM haalde in 2023 25.000 toeschouwers, maar dat was toen in hetzelfde weekend als de TT, wat het aantal toeschouwers ongetwijfeld iets gedrukt heeft. Ik heb nog niet kunnen vinden hoeveel toeschouwers DTM in 2024 had. Het handjevol andere evenementen trekt relatief lage aantallen toeschouwers.
Het TT-circuit heeft de MotoGP Dutch TT (165.000 bezoekers per weekend), Jack's Racing Day (100.000 bezoekers) World Superbike (55.000 bezoekers), Truckstar Festival (55.000 bezoekers), maar dan heb je het daar met de grote evenementen ook wel gehad. Zit je ook op 'maar' 375.000 bezoekers, plus wat er verder nog op kleinere evenementen (Japanse en Duitse autofestivals enz.) afkomt. De 500.000 zal misschien wel gehaald worden; ik betwijfel of Zandvoort dat (ondanks F1) haalt.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Goh, heb je de N33 sinds 1978 niet meer geüpdatet?SebasvandenBrink schreef: di 27 aug 2024, 14:25 Kan het zijn dat die ongelijkvloerse aansluitingen nog niet waren aangelegd de laatste keer dat ik de N33 updatete?
--Harry.
--Harry.
-
SebasvandenBrink
- woonerf
Hm ja Rijksmuseum maar niet meenemen denk ikCoen Tunnel schreef: di 27 aug 2024, 14:46Walibi zit daar consequent onder: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _NederlandSebasvandenBrink schreef: di 27 aug 2024, 14:25Wat betreft attracties: Goed punt. Daar mag wel een wat betere vuistregel voor komen. Misschien dan alles met 1.000.000+ bezoeker per jaar? Overigens zou Walibi er dan weer afvallen... Volgens deze website heeft ook Toverland (nooit van gehoord!) meer dan een miljoen bezoekers gehaald in 2022.
Eerder werden rondvaarten in Amsterdam ook meegerekend. Dat lijkt nu niet meer zo te zijn, maar alsnog wordt Amsterdam dan best vol met het Rijksmuseum, Van Gogh Museum en Artis. Pre-Covid zaten ook de Heineken Experience en het Anne Frank Huis boven de 1 miljoen bezoekers, maar in de cijfers van 2022 komen die niet terug. Vermoedelijk omdat er dat jaar wereldwijd nog steeds wel reisbeperkingen waren en vooral Aziaten, toch een grote groep in Amsterdam, minder reisden. Maar ook vanuit bv. de VS duurde het nog een tijd voor het toerisme naar Europa weer op gang kwam.
Die komen daar in de verste verte niet aan. Dit zijn plekken met enkele heel grote pieken, maar op de meeste dagen van het jaar zijn er 0 bezoekers.Ik kan het ook benaderen als een soort mijlpaal: "Ooit" behaald = nu erop...Zeg het maar
Waarschijnlijk vallen Zandvoort en het TT Circuit er dan af?
Zandvoort heeft maar een beperkt aantal geluidsdagen, en is daardoor meer dan Assen gelimiteerd in evenementen. In het F1-weekend heb je het over zo'n 305.000 bezoekers, maar de andere evenementen trekken lang niet zulke aantallen. DTM haalde in 2023 25.000 toeschouwers, maar dat was toen in hetzelfde weekend als de TT, wat het aantal toeschouwers ongetwijfeld iets gedrukt heeft. Ik heb nog niet kunnen vinden hoeveel toeschouwers DTM in 2024 had. Het handjevol andere evenementen trekt relatief lage aantallen toeschouwers.
Het TT-circuit heeft de MotoGP Dutch TT (165.000 bezoekers per weekend), Jack's Racing Day (100.000 bezoekers) World Superbike (55.000 bezoekers), Truckstar Festival (55.000 bezoekers), maar dan heb je het daar met de grote evenementen ook wel gehad. Zit je ook op 'maar' 375.000 bezoekers, plus wat er verder nog op kleinere evenementen (Japanse en Duitse autofestivals enz.) afkomt. De 500.000 zal misschien wel gehaald worden; ik betwijfel of Zandvoort dat (ondanks F1) haalt.
Blijkbaarharry schreef: di 27 aug 2024, 17:34Goh, heb je de N33 sinds 1978 niet meer geüpdatet?SebasvandenBrink schreef: di 27 aug 2024, 14:25 Kan het zijn dat die ongelijkvloerse aansluitingen nog niet waren aangelegd de laatste keer dat ik de N33 updatete?![]()
Ik vind 'm best wel af, zo. Ik denk dat ik deze wil gaan laten drukken. Nieuwe fouten zullen gevonden worden waarschijnlijk
Dank jullie allemaal
Er gaat niets boven 050.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
De A58 ziet er zo een stuk beter uit, veel natuurlijker verloop lijkt het te hebben. Dus dit vind ik positief.SebasvandenBrink schreef: di 27 aug 2024, 14:25Ik heb de A58 rechtgetrokken. Maar zowel de A59 als de A58 rechttrekken gaat gewoon niet lukken ivm de ruimte die nodig is voor alle afritten op de A58 (en de andere wegen). Ik heb nu wel weer de A65 verticaal moeten maken en de A27 naar het zuid-oosten moeten laten lopen om dit te laten werken. Dus wat winnen we hier mee? Het is immers een schematische kaart, niet per sé geografisch correct. Dit zijn van die vraagstukken en offers die je soms maken moet bij een kaart als deze. Ik zou ruimte kunnen winnen op het stukje tussen Empel en Hooipolder, maar dan moet ik rare uitzonderingen gaan maken en ik wil de labels altijd horizontaal houden (voor de leesbaarheid). Ik vind zelf de zaagtanden eigenlijk leuker, maar misschien zijn de A27 en A65 minder belangrijk dan de A59 rechttrekken?
Het enige dat nu wel gek er uitziet is de A27 tussen Hooipolder en Sint Annabosch en de A17 tussen Noordhoek en De Stok.
Maar is denk ik overkomelijk.
Je zou er in een volgende editie nog eens over na kunnen denken hoe je dit allemaal netjes krijgt.
-
SebasvandenBrink
- woonerf
Ja dat is een enorme puzzelmavas schreef: do 29 aug 2024, 12:00 De A58 ziet er zo een stuk beter uit, veel natuurlijker verloop lijkt het te hebben. Dus dit vind ik positief.
Het enige dat nu wel gek er uitziet is de A27 tussen Hooipolder en Sint Annabosch en de A17 tussen Noordhoek en De Stok.
Maar is denk ik overkomelijk.
Je zou er in een volgende editie nog eens over na kunnen denken hoe je dit allemaal netjes krijgt.
Het is een beetje als een wollen trui: Je trekt aan één los draadje en alles valt in duigen.
De kaart is naar de drukker!
Er gaat niets boven 050.
-
LennyKravitz
- autoweg
Vraag, loopt de N18 niet tegenwoordig tot de A35, en niet door naar Enschede (Usselo)?
Plaatselijk is er ook geen verwijzing meer naar (geen hectometrering, geen wegnummer op borden)
Plaatselijk is er ook geen verwijzing meer naar (geen hectometrering, geen wegnummer op borden)
It aint over 'till it's over...
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
-
Westlander
- stadsweg
Als ik tegenwoordig vanuit het Westland richting Rotje Knor tuf kom ik geen verzorgingsplaats meer tegen voor de afslag Vlaardingen West. Deze is geruimd voor de aanleg van knooppunt Vlaardingen met de A24
Rij niet alsof de weg van u is; rij alsof de auto van u is. Sam Ewing.
-
LennyKravitz
- autoweg
goed gezien. Alleen aan de noordkant zit ie nog.
It aint over 'till it's over...
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
In dezelfde categorie staat op de A12 Arnhem richting Duitsland VZP Oudbroeken aangegeven met tankstation, dit tankstation is sinds 31 december 2021 dicht vooruitlopend op de bouw van de A12-A15 (specifiek het knooppunt De Liemers).
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...