[A] Wegen in Tirol

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Autostrada
autoweg
Berichten: 1691
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 10:19

Re: [A] Wegen in Tirol

Bericht door Autostrada »

Willem schreef: di 12 mei 2026, 10:30 ^^ Heeft er afgelopen winter weinig sneeuw gelegen waardoor de weg vroeg open kan?
Een combinatie van een sneeuwarme winter en een warm voorjaar.
Een aantal Oostenrijkse (gletscher)skigebieden die normaal gesproken nog open zijn tot eind mei of zelfs de hele zomer hebben ook noodgewongen moeten sluiten.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Wegen in Tirol

Bericht door Chris »

Gisteren is ook de Hahntennjoch weer geopend.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Wegen in Tirol

Bericht door Chris »

Vrijdag 22 mei gaat ook het Staller Sattel open.

Daarmee is volgens mij alles in Tirol open, behalve de Silvretta-Hochalpenstraße, die blijft tot 2030 gesloten.
martwout2
stadsweg
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 12:56

Re: [A] Wegen in Tirol

Bericht door martwout2 »

Chris schreef: ma 18 mei 2026, 21:21 Vrijdag 22 mei gaat ook het Staller Sattel open.

Daarmee is volgens mij alles in Tirol open, behalve de Silvretta-Hochalpenstraße, die blijft tot 2030 gesloten.
Grossglockner is momenteel dicht voor motoren en fietsers. Dat zal door de sneeuw zijn vermoed ik. Maar dat zal de komende dagen wel worden opgelost als ik zo de temperaturen zie.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A] Wegen in Tirol

Bericht door Chris »

https://www.tirol.gv.at/presse/meldunge ... l-startet/

Men gaat verkeersmaatregelen nemen op de B161 door Kitzbühel. Met name richting noorden staat het hier in juli en augustus in de weekenden goed vast vanwege vakantie- en recreatieverkeer. Vooral de combinatie met evenementen zorgt voor veel congestie.

De B161 heeft bij Kitzbühel geen rondweg. Er ligt wel een ongelijkvloerse aansluiting op de B170 in het dorp, nogal apart midden tussen stukken bebouwde kom.

Men wil in Jochberg een doseerlicht zetten om de file te verplaatsen naar buiten de bebouwde kom, en er komt een uitwijkverbod voor sluipverkeer in de woonstraten van Kitzbühel.

Eigenlijk is er gewoon een rondweg nodig.
Harald80
dorpsstraat
Berichten: 195
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 13:18

Re: [A] Wegen in Tirol

Bericht door Harald80 »

https://www.adac.de/news/verkehr-blockade-fernpass/

De afsluiting van de Brenner-route afgelopen zaterdag wegens een demonstratie smaakt blijkbaar naar meer in Tirol. Op zaterdag 27 juni en zaterdag 1 augustus wordt de Fernpaß-route tussen Reutte en Nassereith afgesloten voor een demonstratie. Deze afsluiting duurt naar verwachting beide keren maar twee uur, maar levert volgens de ADAC heel veel vertraging op. Voor 1 augustus wordt zelfs gewaarschuwd dat dit de meest filerijke dag wordt van de hele zomervakantieperiode, omdat alle Duitse deelstaten dan vakantie hebben.