De Karolinenbrücke in Salzburg gaat vervangen worden. De brug dateert van 1939 en is één van de oudste nog bestaande gelaste bruggen in Oostenrijk. Begin jaren 2000 is de boogconstructie aangebracht om de brug te versterken.
Deze brug ligt vlak bij de Altstadt.
Besloten is tot een vervanging waarbij er tijdens de bouw 3 rijstroken open blijven (zoals het nu ook is).
Op het oog heeft de brug niet echt bijzondere monumentale waarde. De bogen zijn slechts zo'n 20 jaar oud.
Ik meen te weten dat de brug in herfst 1939 "mit einem Festakt" door Hitler werd geopend. Het zal denk ik nog een van de weinige resten weginfrastructuur zijn die door die gast geopend werd.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
De Katschberghöhe van de B99, op de grens van Salzburg en Kärnten.
Je kon er overigens nergens bij de pashoogte gratis parkeren, ik had het er maar op gewaagd om op een hele grote busparkeerplaats / keerplaats te zetten.
Fietsen wordt verboden op een stuk van de B311 tussen Lofer en Saalfelden, meer specifiek tussen Weißbach en Diesbach. Op dit traject is het fietspad afgesloten vanwege gevaar op rotsval.
Men heeft toen fietsers toegestaan op dat stuk B311 maar dit blijkt te gevaarlijk te zijn, wat men van te voren ook zei: de weg is te intensief bereden voor fietsers op de rijbaan. Er komt nu een shuttlebus tot het fietspad weer in gebruik genomen kan worden.
Uitzicht van de B99 net ten oosten van Sankt Michael im Lungau. Het uitzicht is over het Murtal. Ik reed vanaf de Katschberghöhe en wilde het Murtal volgen maar reed per ongeluk rechtdoor op de B99, terwijl de B96 afslaat. Bij deze parkeerplaats kon ik keren. Erg rustig gebied in juni.
De streek heet Lungau, één van de vijf -gau streken van het Land Salzburg.
De B99 richting Sankt Michael. Op de achtergrond de skigebieden rond de Katschberghöhe. De berg is de 2210 meter hoge Aineck. B99 Katschberg Straße Murtal 07 by European Roads, on Flickr