Meppel - Udine (IT) begin van de week in hoogseizoen

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Pino
4x4 autosnelweg

Re: Meppel - Udine (IT) begin van de week in hoogseizoen

Bericht door Pino »

^^ Hoe laat vertrek je denk je? Want dat bepaalt dan uiteindelijk ook hoe laat je bij die eerste stop bent en dus hoe laat buikjes beginnen te rommelen.
Glider5
zandpaadje

Bericht door Glider5 »

Pino schreef: wo 28 mei 2025, 17:53 ^^ Hoe laat vertrek je denk je? Want dat bepaalt dan uiteindelijk ook hoe laat je bij die eerste stop bent en dus hoe laat buikjes beginnen te rommelen.
Ik denk dat we de kids en onszelf om 7u in de auto zetten met een eerste kop koffie, krentebollen en wat broodjes. Zodat we rond een uur of 17-18 bij het hotel in München zijn voor check in en diner.
Pino
4x4 autosnelweg

Bericht door Pino »

^^ Okee, dus dan rijd je misschien eerder rond tien weg bij stop 1. Als lunch, wellicht Raststätte Rhön, die ruim 2:30 uur achter stop 1 zou moeten liggen? Het is vanaf daar nog een 3:30 uur naar München, en dat kun je zo langzaam of snel aanpakken als je zelf wilt. Stops inplannen op basis van de goede zin of stress in de auto - althans dat zou ik zelf doen.
Glider5
zandpaadje

Bericht door Glider5 »

Pino schreef: wo 28 mei 2025, 18:50 ^^ Okee, dus dan rijd je misschien eerder rond tien weg bij stop 1. Als lunch, wellicht Raststätte Rhön, die ruim 2:30 uur achter stop 1 zou moeten liggen? Het is vanaf daar nog een 3:30 uur naar München, en dat kun je zo langzaam of snel aanpakken als je zelf wilt. Stops inplannen op basis van de goede zin of stress in de auto - althans dat zou ik zelf doen.
Schweinfurt is inderdaad een half uurtje verder dan Rhon west. En laatstgenoemde komt er slecht vanaf qua reviews: magnetronvoedsel, vieze toiletten, hoge prijzen. Er is alleen aan bakkerijtje in het tankstation, toch?
Pino
4x4 autosnelweg

Bericht door Pino »

^^ Rhön West heeft Coen Tunnel volgens mij redelijke ervaringen; ik ben er zelf nooit geweest. Vlak naast afrit 94 van de A7 zie ik op de kaart Klosterschänke Volkersberg. Op hun website staat een aardige kleine kaart. Maar weg van de snelweg is natuurlijk altijd een beetje een gok, zoals al ter sprake kwam. Zeker als het niet een gekende keten is.
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

^^ Ik ben wel een paar keer op Rhön West gestopt. Het is niet veel bijzonders, een gewone Duitse Rastatätte, niet heel groot. Maar het voldoet, ik heb er ook geen negatieve ervaringen mee.
Glider5
zandpaadje

Bericht door Glider5 »

Dank, ik ga nog eens kijken naar de opties