Mobiliteitshubs: de één kent het en de ander heeft er nooit van gehoord. Steeds meer gemeentes willen ze realiseren, maar hoe zorgen we ervoor dat ze ook daadwerkelijk gebruikt gaan worden?
Ik doe vanuit de TU/e een masteronderzoek naar mobiliteitshubs + reisgedrag en jij kan mij helpen! Met jouw hulp kan ik achterhalen waar zo'n hub moet komen en hoe het ingericht moet worden (soorten mobiliteit en voorzieningen).
Gebruik de volgende link om het in te vullen (incl. loting. Ik mag 3 prijzen weggeven): https://tueindhoven.limequery.com/177745?lang=nl. Invullen wordt erg gewaardeerd!
De toekomst van Mobiliteitshubs -respondenten gezocht!
Moderator: Moderatoren
-
Zeel_
- zandpaadje
-
Kaaiman
- Secretaris
Re: De toekomst van Mobiliteitshubs -respondenten gezocht!
Wat wordt bedoeld met 'autogarage'? Bedoel je een parkeergarage of een garage voor onderhoud en reparatie van auto's?
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
Zeel_
- zandpaadje
Bedankt voor je reactie! Ik snap de verwarring. Ik bedoel inderdaad het tweede; een garage voor onderhoud en reparatie van de auto. (Parkeerplekken zitten al standaard inbegrepen bij alle hub varianten).
-
sven_engelen
- expressweg
Die mobiliteitshubs die ze in allerlei steden neerplempen in een soort wanhopige poging om mensen aan deelvervoer te krijgen kunnen me allemaal gestolen worden. Ik merk in Eindhoven dat het ook helemaal niets oplevert. Men, inclusief ik blijft naar de parkeergarages in de stad rijden waar het €24 per dag kost om even fatsoenlijk de auto neer te kunnen zetten en te shoppen of kantoren te bezoeken. Ik hoef echt niet met mijn tassen door de stad te slenteren, vervolgens een overvolle bus in en daarna soms ook nog eens een aardig stuk moeten lopen naar de auto. Van mij hoeft het niet.
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Ik vind het op zich geen onsympathiek idee. Maar het aantal keren dat ik per jaar naar een binnenstad ga is niet zo hoog. Als ik ga blijf ik meestal niet meer dan ongeveer 3 uur. En de parkeerkosten zijn voor mijn geen probleem. Het comfort van parkeren waar ik moet zijn, zonder nog een deel van de reis met ander transport te moeten afleggen, is mij heel wat waard.sven_engelen schreef: zo 29 dec 2024, 22:11 Die mobiliteitshubs die ze in allerlei steden neerplempen in een soort wanhopige poging om mensen aan deelvervoer te krijgen kunnen me allemaal gestolen worden. Ik merk in Eindhoven dat het ook helemaal niets oplevert. Men, inclusief ik blijft naar de parkeergarages in de stad rijden waar het €24 per dag kost om even fatsoenlijk de auto neer te kunnen zetten en te shoppen of kantoren te bezoeken. Ik hoef echt niet met mijn tassen door de stad te slenteren, vervolgens een overvolle bus in en daarna soms ook nog eens een aardig stuk moeten lopen naar de auto. Van mij hoeft het niet.
Ik doe bijna alles per auto. Een deel per OV of Uber/taxi doe ik alleen in uitzonderlijke gevallen. Dat moet al een heel groot evenement zijn met (bijna) geen parkeergelegenheid, of een grote stad die niet autovriendelijk is, waar de auto niet praktisch is, of waar het verkeer wel erg chaotisch is (de laatste keer dat ik dat deed was in Rome en Jeddah). In Nederland komt dat eigenlijk niet voor. Bij evenementen boek ik indien mogelijk een parkeerplaats (vorige week was ik bv. bij een show in de Ziggo Dome en stond ik in de Dome-garage er naast), en anders bereid ik me goed voor en parkeer ik op de dichtstbijzijnde parkeerplaats/parkeergarage, de kosten maken me dan eigenlijk niet uit. Ik kwam er na een optreden in Paradiso achter dat Q-Park Byzantium € 11,00 per uur kost. Tja, dat is veel geld voor parkeren, maar ik stond er drie uurtjes en voor een avondje uit is het me niet de moeite waard om € 33,00 (de facto minder eigenlijk) te besparen door een deel van de reis in (soms overvol) OV af te leggen, in plaats van ergens te parkeren waar ik niet moet zijn, en ook meer tijd kwijt te zijn. Dichtbij parkeren is ook gewoon een stukje comfort, waar ik bereid ben voor te betalen.
Dus ja, die mobiliteitshubs: ik denk dat ik niet zo gauw een gebruiker zal zijn.