Hoewel de constructieve delen nog in goede staat zijn, het zijn immers delen van de oude Moerdijkbrug, heeft het elektromechanische gedeelte wel zijn beste tijd gehad en namen de storingen toe en werd de brug steeds onbetrouwbaarder met als gevolg dat de gehele omgeving muurvast komt te staan. Tijd voor een renovatie dus!!!
Werd afgelopen naar het asfalt al vervangen, in november vorig jaar is men met de grand renovatie van het hart van de brug begonnen. Dit wil niet gelijk zeggen dat de brug het gehele jaar door is afgesloten, maar is wel een aantal weekenden geheel dicht en een aantal weken alleen tijdens de spits te berijden. De planning kun je overigens hier vinden.
Het was mooi weer, dus ik dacht: Ik stap op mijn good new Batavus en ga eens ff kijken en wat foto's maken. Leek mij leuk om dit een keer in beeld te brengen.
Korte omschrijving van het album:
Zo worden de complete technische installaties vervangen, echter vinden de meeste werkzaamheden plaats in de technische ruimten die zich in de pijlers bevinden, de zogeheten kelders en zien we er amper wat van en lijkt het alsof het werk stil staat, maar niets is minder waar. Op het moment van het nemen van de foto's waren ze aan het proefdraaien met het westelijke brugdeel.
Zo worden de systemen verplaatst van de middelste pijler naar de twee buitenste pijlers en daarvoor heeft men 2 kabel zinkers aangelegd. Op een van de foto's die ik heb gemaakt is dit ook duidelijk te zien. Verder zien we op de foto's de brug naar de pijler voor de werklui, de aanlegsteiger aan de Hoogvlietse kant van de tijdelijke veerdienst en de boot zelf en een aantal unieke beelden vanaf een lege Groene Kruisweg/S102 of N492, enfin, het is maar net hoe je het beesie noemen wilt
Have fun

Klik op de foto om naar het album te gaan