Rijden naar Avignon

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Familieopreis
zandpaadje

Rijden naar Avignon

Bericht door Familieopreis »

Wij hebben op de planning staan om maandag 14 juli naar Avignon te rijden. Ik heb totaal geen rekening gehouden dat 14 jul een nationale feestdag is. Wat is de ervaring met reizen op de weg op 14 juli? En is het te doen vanuit noord Holland in een dag te rijden naar Avignon?
Chris
Moderator

Re: Rijden naar Avignon

Bericht door Chris »

Ik denk dat het niet erg druk is op die dag, juist omdat iedereen vrij is, en dan een lang weekend heeft en dus al op bestemming is. Wel is de kans dat het eind van de dag weer druk wordt, maar vooral richting noorden (huiswaarts verkeer). Verder is maandag vaak niet erg druk met internationaal vakantieverkeer.

Noord-Holland - Avignon is sowieso een lange rit, maar ik neem aan dat je dat al wel wist. Het stuk Lyon - Orange (A7) is eigenlijk de hele zomer door wel behoorlijk druk. Maar veel minder dan op vrijdag-zaterdag.
Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter »

Een uur of 12-13 rijden denk ik, als je nergens vertraging hebt en nergens lang stopt. Zou ik alleen doen op een bewolkte of druilerige dag, maar die kans is klein op de hele route. Maar iedereen maakt andere afwegingen. Troyes of Nancy zijn goede hotelstops. Vermoedelijk ook gratis parkeren vanwege feestdag.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
Autostrada
autoweg

Bericht door Autostrada »

Bison Futé geeft 'code groen' voor maandag 14 juli, voor reizen in zuidelijke richting. Je zou dus geen drukte van betekenis tegen moeten komen (behoudens incidenten). Je kunt de route via Charleroi / Troyes overwegen, dat zijn doorgaans ook nog eens extra rustige wegen waar je prima vaart kunt maken.
Rein
2x4 autosnelweg

Bericht door Rein »

^^ Tja het is zeker op een rustige dag wat om het even of je die route neemt of via Luxemburg gaat.