Maximumsnelheid op 2x2-wegen met middenberm

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

sven_engelen
expressweg

Re: Maximumsnelheid op 2x2-wegen met middenberm

Bericht door sven_engelen »

^^ Bij de vmax borden ja. In de trant van andere bebording zal er toch flink wat gaan veranderen.
Wimpie25
2x3 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 »

En ik kan me voorstellen dat me nu al in gedachten houdt dat alles wat nu niet persé moet vervangen worden qua borden, best wel tot volgend jaar kan wachten. Anders zit je met dubbele kosten.
Alfa
2x4 autosnelweg

Bericht door Alfa »

De snelheidsborden veranderen niet zo veel en kunnen sowieso, net als andere borden, behouden blijven tot 2045. Dus dat zal wel geen reden zijn.
Wimpie25 schreef: do 07 aug 2025, 9:28
Het antwoord is heel eenvoudig, de nieuwe normen zijn 8 maanden geleden ingevoerd, het gaat nog wel even duren eer elke situatie herzien is. Het heeft ook een hele tijd geduurd eer de borden van vmax 70 waren verdwenen en er nieuwe kandidaten voor vmax 90 waren vastgesteld. En bovendien worden er volgend jaar nieuwe verkeersborden gelanceerd, Ik ben er zeker van dat men geen dubbele kosten gaat willen maken.
Het is ook wel zo dat bij de overheid de kasten vol liggen met beleidsplannen, richtlijnen en visies. Het is altijd afwachten wat er uiteindelijk van komt. Snelheidsverlagingen worden vaak ad hoc beslist als er eens een ongeval gebeurd is, er een lokale politieker om pleit en hij het gedaan krijgt bij de minister van mobiliteit, of er een lobbycampagne is van een actiegroep. In elk beleidsdomein is het zo dat politiek boven beleidsplannen gaat.
Wimpie25
2x3 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 »

^^
Ik ben niet pessimistisch genoeg ingesteld om 100% met dat laatste akkoord te gaan.