Burger Vlotbrug

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Cheese
zandpaadje

Burger Vlotbrug

Bericht door Cheese »

We reden onlangs in noord holland nabij Schagen met de auto over een brug Burgervlotbrug. Nu zijn we van plan noord holland met een caravan met mover te gaan bezoeken en we hebben ernstige twijfels of deze brug daar geschikt voor is. Wie weet daar meer over?
boe!
2x5 autosnelweg

Re: Burger Vlotbrug

Bericht door boe! »

Het maximale gewicht dat de vlotbrug kan dragen, is 12 ton. Een gemiddelde combinatie van auto + caravan zal rond de 3 ton zijn. Daar komt nog bagage bij, wellicht is de auto zwaarder door bijv. accu's of is de caravan wat forser dan gebruikelijk maar dan kom je nog steeds niet in de buurt van die 12 ton.
Attietattie
2x5 autosnelweg

Bericht door Attietattie »

Pak de kaart er eens bij. Er zijn zat andere manieren om die sloot te overbruggen, mocht je er geen goed gevoel bij hebben.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
RikB
stadsweg

Bericht door RikB »

Misschien bedoelde Cheese vooral de verticale alignment van de brug? Ik heb die vlotbruggen 5 jaar geleden gezien, en wat ik me zo herinner zou ik ook even kijken of er andere routes zijn of met streetview kijken wat er allemaal overheen gegaan is de laatste jaren.
fonsoy
stadsweg

Bericht door fonsoy »

Cheese schreef: ma 15 sep 2025, 12:52 We reden onlangs in noord holland nabij Schagen met de auto over een brug Burgervlotbrug. Nu zijn we van plan noord holland met een caravan met mover te gaan bezoeken en we hebben ernstige twijfels of deze brug daar geschikt voor is. Wie weet daar meer over?
Sinds dit incident, is het ding voorlopig helaas helemaal niet geschikt voor verkeer.
Afbeelding
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Dus omrijden via een andere brug is sowieso het geval.
keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer »

Ik zie nergens dat de Burgervlotbrug op het moment afgesloten is. Google Maps, Waze, Melvin.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
traveldude
woonerf

Bericht door traveldude »

Omdat hij alweer een paar maanden in gebruik is
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... in_gebruik
keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer »

Omrijden niet per se nodig dus :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Maar het gaat meer om de vorm van de brug die angst in boezemt. Nou, gewoon de brug voorbij rijden.
Rein
2x4 autosnelweg

Bericht door Rein »

RikB schreef: ma 15 sep 2025, 17:51 Misschien bedoelde Cheese vooral de verticale alignment van de brug? Ik heb die vlotbruggen 5 jaar geleden gezien, en wat ik me zo herinner zou ik ook even kijken of er andere routes zijn of met streetview kijken wat er allemaal overheen gegaan is de laatste jaren.
Er zit inderdaad een behoorlijke knik waar de zogenoemde koebrug, het schuin lopende deel van de brug tussen de oever en de vlotten, op de vlotten aansluit. Ik kan me voorstellen dat het risico bij aanhangers zoals een caravan bestaat dat de dissel de koebrug of de vlotten raakt. Maar wellicht valt het wel mee, want als dat geregeld/vaak zou voorkomen, dan zou er ongetwijfeld een bordje :C10: staan.

Afbeelding

Afbeelding