[F][D119] Grotte du Mas-d'Azil

Moderator: Moderatoren

verfmeer95
expressweg

[F][D119] Grotte du Mas-d'Azil

Bericht door verfmeer95 »

In het departement Ariège loopt de D119 ten zuiden van Le Mas-d'Azil door een natuurlijke grot: Streetview
Tot 1973 was dit onderdeel van de N119.

Youtuber Tim Traveller is er doorheen gefietst:
Link
Chris
Moderator

Re: [F][D119] Grotte du Mas-d'Azil

Bericht door Chris »

Leuk, die gaat op de to-do lijst. Ik was in september vlakbij (A66/N20) maar het was toen nogal slecht weer aan die kant van de Pyreneeën.

Deze is volgens mij vrij obscuur, het is niet zo toeristisch als de hogere Pyreneeën en de Alpen. En het is geen weg van grote betekenis. Je moet het net weten.

Wat ik van vroeger uit mee kreeg (vanaf de jaren '90) was dat de Pyreneeën onder Nederlanders toch wel als 'best ver' gezien werd, en de groep die wel die afstand wilde afleggen op een autovakantie, ging eerder naar Catalonië of ergens aan de kust.
evos
verkeersader

Bericht door evos »

Zeker de moeite waard om eens te bekijken. Zo'n 25 jaar geleden zaten we een week in een huisje in de buurt, en ontdekten toen die grot al autorijdende.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).
Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo »

Wat ontzettend gaaf! :top:

Doet mij denken aan het stripverhaal Michel Vaillant uit de jaren 70, 80. In één van zijn avonturen neemt hij het op tegen de booswicht "L" (ik weet niet meer hoe de werkelijke naam van die crimineel was, als logo gebruikte hij een gestileerde letter L wat stond voor "The Leader"). Hij liet een circuit aanleggen waarvan een deel door een grot liep. :woop:

Michel Vaillant:
Michel Vaillant - Wikipedia https://share.google/8gJo6UIt4Zqpa1nws
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel