De niet meer zo heel erg kleine man (wordt binnenkort 16 en is ruim 1,80 m lang ) en ik gaan in het Hemelvaartweekend een paar dagen naar de Eifel, met name om auto's te kijken op de Nordschleife. De geijkte route verloopt natuurlijk via de A61, met op het eind ofwel de A1 en de B258, ofwel een stompje A565 en aansluitend de B257.
Twee vragen:
1. Zijn er redenen om op die dag te veronderstellen dat een route door België (minstens 35 km om en een uur langer) te prefereren is, afgezien van het feit dat dat natuurlijk wel een heel mooie route is?
2. Tips voor mooie plekken om de Nordschleife te bezoeken? We hebben er best een wandeling van een half uur o.i.d. voor over.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
1. Ik zou gewoon de route door Duitsland pakken als ik jou was, door België lijkt me vrij onlogisch vanuit Geldermalsen. Zoals je net al zei 35 km en een uur om. Als je liever een mooie route wil rijden dan is het zeker minder saai dan de A61, maar voor de rest zou ik niet weten waarom de route door België op een vlak te prefereren is boven de A61.
2e punt kan ik je helaas niet mee helpen, ben er nog nooit geweest
Mocht je toevallig in Adenau verblijven (of daar wat willen eten), kan ik deze pizzeria aanbevelen: https://maps.app.goo.gl/fKVRhsc8x6APEWC3A Stuk lekkerder dan de grote pizzeria in de hoofdstraat (Pinocchio). Verder geen tips voor de Nordschleife, ik was daar 2 jaar terug een paar dagen in de buurt op de motor (ook leuk)