[BG] Bulgarije - Bulgaria - България
Moderator: Moderatoren
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
-
Chris
- Moderator
Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България
De A3 of A4 zal dat dan worden. De A-nummering van Bulgarije is niet erg duidelijk. Voorheen werd ook gesuggereerd dat de A3 naar Burgas liep, en de A4 van Varna naar Burgas, maar ook van Chirpan naar Edirne. Nu is daar wat betreft de A1 duidelijkheid in gekomen.
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
Op mijn website ga ik ervan uit dat dit rond 2000 aangepast is:
http://sites.google.com/site/roadnumber ... s/bulgaria
Ik kan mij echter niet herinneren wanneer of waar ik dat voor het eerst gezien heb, en bijna alle kaarten hebben nog steeds de oude nummering.
http://sites.google.com/site/roadnumber ... s/bulgaria
Ik kan mij echter niet herinneren wanneer of waar ik dat voor het eerst gezien heb, en bijna alle kaarten hebben nog steeds de oude nummering.
-
Sophie
- expressweg
Ik vind die dubbele afstanden echt onnodig.
Gewoon een keer in het midden neerzetten.
Gewoon een keer in het midden neerzetten.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
-
Tachi
- verkeersader
-
Alfa
- 2x4 autosnelweg
-
Chris
- Moderator
Wat foto's van de A1 van Plovdiv richting Burgas:
- SPOILER: TOON
-
Snelwegenkenner
- 2x2 autosnelweg
Ze zijn niet erg consequent met het Latijns schrift. De ene keer wel en de andere keer niet.
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op zo 15 jan 2012, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
De kwaliteit van het wegdek houdt op de meeste plaatsen niet over.
-
Chris
- Moderator
Ik heb dat nagevraagd, het wegdek op de foto's ziet er slecht uit maar is zeer acceptabel. Het is alleen erg lawaaiierig en soms glad bij neerslag, maar verder is het wel vlak. Veel Bulgaarse snelwegen in de jaren 80 en 90 zijn met deze verharding aangelegd.
-
Snelwegenkenner
- 2x2 autosnelweg
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op zo 15 jan 2012, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kaaiman
- Secretaris
Het over honderden meters ontbrekende stuk middengeleider, met nota bene betonverharding in de middenberm, vind ik kwalijker dan een ietwat slecht wegdek.
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
Chris
- Moderator
Dat is 1 van 12 Warschaupact noodlandingsbanen in Bulgarije.
-
Sophie
- expressweg
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
-
Alfa
- 2x4 autosnelweg
De Warschaupactunie is ruim 20 jaar geleden opgedoekt. Dus het is geen enkel probleem om toch maar vangrails te installeren.Chris schreef:Dat is 1 van 12 Warschaupact noodlandingsbanen in Bulgarije.
-
mvalkenburg
- autoweg
Misschien toch iets andere prioriteiten? Zoals het aanleggen van wegen?
-
Alfa
- 2x4 autosnelweg
-
Chris
- Moderator
Mwah, veel meer dan 10.000 voertuigen zal daar niet rijden.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Een gewone tweebaansweg is vele malen levensgevaarlijker dan een snelweg zonder vangrail in het midden.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Een vangrail bepaald echter grotendeels wel of een weg veilig is of niet. In principe is 2*2 zonder vangrail nog steeds redelijk gevaarlijk..., daar kunnen ze op de A 18 in Belgie over meepraten... 
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Wimpie24
- expressweg
En daarom heeft men daar een enorme kluit zand in de middenberm gelegd 
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
Chris
- Moderator
-
Snelwegenkenner
- 2x2 autosnelweg
-
goreme
- stadsweg
ik heb voor het laatst in 2008 door Bulgarije gereden...sjaak14 schreef:Ik ben zo gek geweest om dit jaar met de auto naar Alanya in Turkije te rijden,(vanwege vliegangst die ik heb opgelopen door te kijken naar de aircrash investigation series op National Geographic Channel) en hoopte ergens bij Harmanli op een snelweg uit te komen ( zie google maps), vooral omdat ik na 2000 km rijden in 2 dagen geen zin meer had in gevaarlijke inhaalmanouvres doordat 50km/h rijdende vrachtwagens uit het jaar 0 waar net zo veel rook uit de uitlaat komt als uit de pijp van de houtkachel van m'n oma, redelijk voor wat frustatie en koppijn kunnen zorgen, als ze voor je rijden
MAAR wat schetste mijn verbazing; er was geen snelweg ?? Vandaag heb ik op het werk een Turkse collega gevraagd en die zegt dat zelfs in de communistische tijd van de jaren 80 deze snelweg er was en doorliep tot bijna de Turkse grens, maar dat hij van iemand anders ook al had gehoord dat 3 jaar geleden deze A1 snelweg dicht zat.
Wie heeft wat meer info ? zit de snelweg echt dicht en zo ja waarom zit deze al jaren dicht ?
Wat ik verder nog wil melden is dat de wegen er op veel plaatsen er idd erbarmelijk bij liggen; gaten van 30 cm diep midden in het wegdek kijkt niemand meer van op. De wegen in Servië en Turkije zijn veel beter ondanks dat deze landen niet goed genoeg voor de EU geacht worden, terwijl Bulgarije er wel bij is.
via omwegen kwam ik in Harmanli ineens op een nieuw snelweg terecht...ik weet niet meer hoe lang hij was maar de mensen waren de dorpswegen zat ,iedereen reed 150/160 en op een gegeven moment kwamen we weer terug op de oude proviniciale weg terecht met nog maar 6 a 8 km tot Kapitan Andreevo..
dus dan is ie later afgesloten
-
goreme
- stadsweg
grens is op zich niet strengSnelwegenkenner schreef:Even heel iets anders. Is de grens tussen Bulgarije en Turkije een strenge grens, of mag je daar als personenwagen, zomaar doorrijden?
als je bulgarije uitrijdt kom je door 2 posten..eerste paspoort..wij noemen dat 5 euro post want ze vragen gewoon om "fooi" en geven je paspoort niet terug
ik heb in het turks geschreeuwd dat ik een klacht ging indienen (het was 38 graden en ik was erg moe en geirriteerd) dus de douane liet me meteen door
daarna moest ik papieren inleveren die ik kreeg toen ik BG inreed. Daar vragen ze ook fooi en dan rij je door een kuip water (je auto wordt schoon)
turkse grens laat je je auto registreren , je komt daarna door een paspoortcontrole en dan rij je gewoon door..omdat de douane erg traag is kan je hier lang wachten
het is dus niet zo streng
ik weet nog van mijn jonge jaren dat ons auto helemaal uit elkaar werd gehaald (jaren 80) ...
-
goreme
- stadsweg
ik ben weer van plan om van de zomer na 3 jaar weer met de auto op vakantie te gaan..
zo te zien is er niks veranderd met de wegen..
kan ik ergens actuele info vinden?
ik en alle andere Turken rijden bijvoorbeeld door de noordelijke ringweg van Sofia omdat een bord dat aangeeft (ISTANBUL TRANSIT)...
een vriend van mij heeft de zuidring genomen (was 20 km korter en betere wegdek) maar de politie hield hem aan en stuurde hem terug om door de noordelijke ring te laten rijden.
als reden gaf hij aan dat de zuidring een mooie wegdek heeft en dat Turken niet verdienen om door mooie wegen te rijden..
Hij is trouwens vlak voordat hij de A1 op reed in een gat gereden...wiel scheef hij kon niet meer verder..dit heb ik trouwnes ook van familie gehoord die allemaal moesten slalommen..
nou weet ik dat ze een hekel aan Turken hebben op de Balkan maar moeten we hier in Nederland ook alle Duitsers discrimineren?
ik heb persoonlijk nooit problemen gehad in Bulgarije en ben zelfs in 2007 snachts doorheen gereden wat vaak wordt afgeraden...
zo te zien is er niks veranderd met de wegen..
kan ik ergens actuele info vinden?
ik en alle andere Turken rijden bijvoorbeeld door de noordelijke ringweg van Sofia omdat een bord dat aangeeft (ISTANBUL TRANSIT)...
een vriend van mij heeft de zuidring genomen (was 20 km korter en betere wegdek) maar de politie hield hem aan en stuurde hem terug om door de noordelijke ring te laten rijden.
als reden gaf hij aan dat de zuidring een mooie wegdek heeft en dat Turken niet verdienen om door mooie wegen te rijden..
Hij is trouwens vlak voordat hij de A1 op reed in een gat gereden...wiel scheef hij kon niet meer verder..dit heb ik trouwnes ook van familie gehoord die allemaal moesten slalommen..
nou weet ik dat ze een hekel aan Turken hebben op de Balkan maar moeten we hier in Nederland ook alle Duitsers discrimineren?
ik heb persoonlijk nooit problemen gehad in Bulgarije en ben zelfs in 2007 snachts doorheen gereden wat vaak wordt afgeraden...
-
Chris
- Moderator
Vooroordelen leiden vaak nog een lang leven... de situatie op de Balkan veranderd met het jaar, een paar jaar terug had je nog die wildwestverhalen over de grenscontroles met Servië, maar dat schijnt de laatste 2 jaar ook enorm versoepeld te zijn.
-
goreme
- stadsweg
je bedoelt Kalotina neem ik aan..
boven op een berg en meestal nevelig en kil..
de douane daar is inderdaad niet altijd vriendelijk maar ik heb nooit wat negatiefs meegemaakt..
boven op een berg en meestal nevelig en kil..
de douane daar is inderdaad niet altijd vriendelijk maar ik heb nooit wat negatiefs meegemaakt..
-
Chris
- Moderator
Er lijkt schot te komen in de bouw van de Maritsa Motorway (A3) vanaf Chirpan naar de Turkse grens. De aanbesteding van het eerste deel (31,4 kilometer) tussen Chirpan en Dimitrovgrad is afgesloten, en de bieders lager vrij dicht bij elkaar, met een prijs van € 66,5 tot € 69,9 miljoen. Alleen Strabag zat met € 93,6 miljoen een stuk hoger. Het geraamde bedrag door de Bulgaarse overheid is overigens € 104 miljoen, dus ze lijken haast wel 40% goedkoper uit te vallen. Hopelijk kan de snelweg later dit jaar in aanleg gaan.
De corruptieproblemen in Bulgarije lijken minder te worden, tussen 2007 - 2009 werden veel projecten keer op keer uitgesteld, maar de laatste pakweg anderhalf jaar gaan aanbestedingen weer soepel en zijn er weer flinke stukken snelweg in aanleg, met name in zuidoost Bulgarije, waar zowel de A1 als de A3 aangelegd wordt.
De corruptieproblemen in Bulgarije lijken minder te worden, tussen 2007 - 2009 werden veel projecten keer op keer uitgesteld, maar de laatste pakweg anderhalf jaar gaan aanbestedingen weer soepel en zijn er weer flinke stukken snelweg in aanleg, met name in zuidoost Bulgarije, waar zowel de A1 als de A3 aangelegd wordt.
-
Snelwegenkenner
- 2x2 autosnelweg
Een goede ontwikkeling voor Turkijegangers.
Dan lijkt me alleen het stuk tussen de Servische grens tot na Sofia een opstakel te zijn. Via de ring van Sofia gaat het nog langzamer dan via het centrum volgens maps.
Dan lijkt me alleen het stuk tussen de Servische grens tot na Sofia een opstakel te zijn. Via de ring van Sofia gaat het nog langzamer dan via het centrum volgens maps.