Dan moet je de Hebreeuwe oplossing nemen: Komt er een medeklinker die niet bekend is in het Engels gebruike men de 'H'...Het Bulgaars, Oekraïens en Russisch hebben letters die niet direct om te zetten zijn in het Latijnse schrift.
[BG] Bulgarije - Bulgaria - България
Moderator: Moderatoren
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
-
goreme
- stadsweg
Svilengrad-Ljubimec wordt aangegeven als snelweg maar is een provinciale weg die doodloopt..

EU-hulp?

Soms komen we er niet uit..wat staat hier?

Afslagen in t blauw.

Strepen op de weg lijkt een beetje op de Hollandse.

Als je goed kijkt zie je binnen een afstand van 250 m 3 borden...120-100-80 en hoppa POLITIE!

EU-hulp?

Soms komen we er niet uit..wat staat hier?

Afslagen in t blauw.

Strepen op de weg lijkt een beetje op de Hollandse.

Als je goed kijkt zie je binnen een afstand van 250 m 3 borden...120-100-80 en hoppa POLITIE!

-
Palance
- 4x5 autosnelweg
-
goreme
- stadsweg
Ten eerste Kalotina-Sofia is een drama. Overal gaten, je slingert meer dan dat je rechtdoor rijdt.Chris schreef:Is dat zo? Bulgarije heeft al jaren een klein snelwegennetwerk, wat nooit uitbreid. (zoals de A1 tussen Plovdiv en Edirne).De wegen in Servie zijn veel beter dan Bulgarije die komend jaar toetreedt tot de EU>
Ringweg Sofia, erg veel spoorvorming en veel gaten. Je krijgt het gevoel van wat doe ik hier in godsnaam.
De A1 tot aan Plovdiv valt mee maar af en toe heb je een vreemd asfalt die zeker niet goed is voor je schokdempers.
Plovdiv - Turkse grens heb je mooie stukken afgewisseld met zeer slecht asfalt..
Vergeleken met Servie. Kalotina-Nis heb je grootste gedeelte mooi asfalt.
Nis-Beograd is alleen ter hoogte van Belgrado slecht.
-
goreme
- stadsweg
Hier even op terugkomend..goreme schreef:De kaarten zien er inderdaad al jaren hetzelfde uit.
Bij Plovdiv krijg je afslag Svilengrad. Vanaf dat moment rij je uren door dorpjes en dergelijke terwijl op de kaart een snelweg zou moeten liggen vanaf Kharmanli.
Ik vind het heel vreemd. Dit jaar ga ik gewoon doorrijden kijken waar ik uitkom..
Trouwens vragen ze nog steeds 5 euro bij elk grenspost (meestal 3 posten)?
En wat doen ze als je weigert? Iemand meegemaakt?
2 jaar geleden zeiden ze dat ze mijn auto ondersteboven zouden halen als ik geen geld zou geven en omdat ik er wat waardevolle spullen in had liggen had ik maar gedokt maar dit jaar neem ik niks mee dus wil ook niet betalen..
Ik ben fantastisch behandeld door de douane van BG. Er wordt keurig Turks gesproken en er wordt geen fooi meer gevraagd of gedreigd met het leeghalen van je auto.
Ze zijn dus goed voorbereid.
Als we negatief zijn vertellen we dat meteen ,maar het positieve mag ook eens verteld worden vind ik..
-
goreme
- stadsweg
-
Chris
- Moderator
Er zijn volgens de ANWB kaart van 2007, nieuwe wegen in aanleg in Bulgarije:
A2 (Sofija) Jablanica - Sumen. Een nieuw tracé voor de oost-westroute in het noorden van Bulgarije, van Sofija naar de zwarte zee bij Varna. Ongeveer 275km.
A1 Stara Zagora - Burgas. Nieuw tracé, dik 100 kilometer. Tevens schijnt de A1 verlengd te zijn tot Stara Zagora. Die stopte voorheen bij Cirpan dacht ik.
Ben dan wel benieuwd hoe het stuk Cirpan - Edirne (Turkije) gaat heten. Voor dit stuk staat 2009 als openingsdatum.
A2 (Sofija) Jablanica - Sumen. Een nieuw tracé voor de oost-westroute in het noorden van Bulgarije, van Sofija naar de zwarte zee bij Varna. Ongeveer 275km.
A1 Stara Zagora - Burgas. Nieuw tracé, dik 100 kilometer. Tevens schijnt de A1 verlengd te zijn tot Stara Zagora. Die stopte voorheen bij Cirpan dacht ik.
Ben dan wel benieuwd hoe het stuk Cirpan - Edirne (Turkije) gaat heten. Voor dit stuk staat 2009 als openingsdatum.
-
goreme
- stadsweg
Chris,Chris schreef:Er zijn volgens de ANWB kaart van 2007, nieuwe wegen in aanleg in Bulgarije:
Normaal gaan we thv Plovdiv van de snelweg af omdat het doodliep richting Burgas
Afgelopen keer ben ik tot t eind doorgereden, heb er spijt van gehad tot aan chirpan was t dramatisch , je mocht niet eens harder dan 80 had ik beter de expressweg genomen was ik sneller.
1 uur langer gereist...
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Is dat zo'n bezwaar op een lange rit dan? Vakantie begint bij het dichttrekken van de voordeurgoreme schreef:
Afgelopen keer ben ik tot t eind doorgereden, heb er spijt van gehad tot aan chirpan was t dramatisch , je mocht niet eens harder dan 80 had ik beter de expressweg genomen was ik sneller.
1 uur langer gereist...
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
goreme
- stadsweg
Waldo, het probleem was dat het 1 uur in de nacht was en er geen kip op de weg reed en redelijk onveilig om te stoppen...waldo79 schreef:Is dat zo'n bezwaar op een lange rit dan? Vakantie begint bij het dichttrekken van de voordeurgoreme schreef:
1 uur langer gereist...
Ik ben normaal gesproken binnen 22 uur in Edirne (Turkije) daar nemen we altijd een hotelletje en rusten lekker een dagje uit en dan via IStanbul naar Cappadocie waar we dan een week verblijven. Bulgarije en Servie rijden we het liefst aan een stuk door , geschiedenis hoef ik niet uit te leggen denk ik
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
goreme
- stadsweg
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
-
Chris
- Moderator
Bulgaarse snelwegen hebben ook namen;Wikipedia schreef:The Struma motorway is part of the European corridor No 4. Its construction will cost around €600 000 000 and will provide fast connection between Sofia and the greek city Thessaloniki. Some 40 km of the highway near Dupnitsa were built in 2006-2007. It is expected to be finished in 2012-2013.
Trakiya motorway: A1 Sofia - Burgas
Hemus motorway: A2 Sofia - Varna
Cherno More motorway: A3 Varna - Burgas
Maritza motorway: A? A1 - Turkije
Struma motorway: A? Sofija - Kulata (GR)
Lyulin motorway: A? Sofija - Pernik
A2:

-
goreme
- stadsweg
-
goreme
- stadsweg
oh ok want vanuit Svilengrad komende eindigde de snelweg ineens en werd je met een lus de stad Harmanli in geleid door slechte wegen.Chris schreef:Харманли - Любимец
Nee, het is niet bij Chirpan, maar tussen Harmanli en Ljubimets (oid), dus vlak voor de Turkse grens.
Chirpan - Harmanli is dus nog een missing link
dus dat scheelt weer zo'n 10 a 15 minuten reistijd
vorig jaar was afslag Istanbul/Svilengrad bij Plovdiv afgesloten waardoor je zo'n 30 km door kon rijden op de snelweg. Iedereen dacht dat ze 30 km expressweg oversloegen maar op eengegeven moment kom je op een kleine weg terecht en na een half uur rijden zie je de flats van Plovdiv weer verschijnen in de horizon en daar sta je dan weer op de weg van Plovdiv naar Harmanli.
Op de kaart kan je dat ook goed zien.
-
Chris
- Moderator
-
Chris
- Moderator
http://www.mtc.government.bg/upload/doc ... ad_new.jpg
Grote kaart van de komende 8 jaar aan werkzaamheden in Bulgarije. Een aantal snelwegen gaan aangelegd worden;
Sofia - Servië
Sofia - Griekenland
ringweg Sofia
Jablanica - Shumen
Varna - Burgas
Plovdiv - Svilengrad (Turkije)
Plovdiv - Burgas
De gele wegen worden in de periode tot 2009 aangepakt, en zijn nu in aanleg/renovatie.
De witte wegen worden van 2009 - 2015 onder handen genomen.
De dunnere rode lijnen zijn vaak expresswegen met 2x2 rijstroken, maar geen volwaardige snelwegen.
Grote kaart van de komende 8 jaar aan werkzaamheden in Bulgarije. Een aantal snelwegen gaan aangelegd worden;
Sofia - Servië
Sofia - Griekenland
ringweg Sofia
Jablanica - Shumen
Varna - Burgas
Plovdiv - Svilengrad (Turkije)
Plovdiv - Burgas
De gele wegen worden in de periode tot 2009 aangepakt, en zijn nu in aanleg/renovatie.
De witte wegen worden van 2009 - 2015 onder handen genomen.
De dunnere rode lijnen zijn vaak expresswegen met 2x2 rijstroken, maar geen volwaardige snelwegen.