als het allemaal volgens planning loopt hoef je dus alleen de ringweg sofia 30 km te rijden en de rest is dan snelweg pff ik kan het eigenlijk niet voorstellen dat ze dat voormekaar krijgen.
kalotina-sofia zijn ze niet eens mee begonnen en dat moet binnen 2 jaar af..
kennis is vorig week door Bulgarije gereden (helaas geen foto's gemaakt) , volgens hem heb je tussen Kalotina en Sofia enorme gaten in de weg terwijl ze vorig jaar toen ik er reed alles aan t vullen waren met asfalt , en het is 2baans met vmax 60 , best irritant rijden zo 1 uur lang slingerend
Woei, goed nieuws voor de mensen die richting Turkije rijden. De Maritsa snelweg (Plovdiv - Edirne) zal in 2009 voltooid zijn! 361 miljoen euro is hiervoor vrijgemaakt.
Chris schreef:Woei, goed nieuws voor de mensen die richting Turkije rijden. De Maritsa snelweg (Plovdiv - Edirne) zal in 2009 voltooid zijn! 361 miljoen euro is hiervoor vrijgemaakt.
Construction of Varna-Burgas motorway to start '08
The Bulgarian regional development ministry said it is prepared to start in March 2008 negotiations on the award of a concession contract for the Cherno More motorway which links the Black Sea towns of Varna and Burgas.
The route of the motorway is currently being particularised, said regional development minister Asen Gagauzov.
According to one of the latest blueprints for the motorway, it was to be routed from Burgas through Kableshkovo, St Vlas, Bania, Obzor, Priseltsi and once having reached Beloslav was to link up with the Hemus motorway via a bridge facility.
There is no working draft for the route so no details are available as of yet, said Gagauzov.
The 103 km shoreline-hugging motorway is expected to unbottleneck the Balkan Ranges passes that have to be negotiated in some stretches of the current route. Only 10 km of the facility have been completed so far.(Dnevnik)
Die wegen en de bijbehorende bewegwijzering zien er nog lang zo slecht niet uit. Wel jammer dat niet de cyrillische letters niet consistent in Latijns schrift worden "vertaald".
Wel jammer dat niet de cyrillische letters niet consistent in Latijns schrift worden "vertaald".
Er is pas sinds kort een officiele richtlijn voor in Bulgarije. Tot die tijd konden veel plaatsen op zeven verschillende manieren worden omgezet in het Latijn
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
De Struma snelweg, hij staat op geen enkele kaart die ik heb, maar hij bestaat wel degelijk. Het is een nieuwe snelweg van Sofija richting het zuiden, naar de Griekse grens, de hoofdroute tussen Sofija en Thessaloniki.
Ach dat gaat wel in meer landen mis... (al kunnen het ook wegweizers zijn. Ik geloof dat in Zwitserland ergens een E routenummer in een Autobahn-schildje gekwakt is)
Vinny schreef:Ach dat gaat wel in meer landen mis... (al kunnen het ook wegweizers zijn. Ik geloof dat in Zwitserland ergens een E routenummer in een Autobahn-schildje gekwakt is)
Ook typerend is de Engelse vertaling van Athene (Athens ipv. Atinai). Dat heb ik in Griekenland overigens ook veelvuldig gezien.
Dat komt vaker voor in landen met een apart schrift. Die geven geen transcriptie maar de Engelse vertaling weer van hun verkeersborden en dus de Engelse exoniemen van de plaatsnaam. In Israël heeft me dat behoorlijk wat problemen veroorzaakt...
Vinny: Is this the right direction to Tiberias
Antwoord: No.
Vinny: But I want to go to Tiberias. Where I have to go.
Antwoord: Don't know.
Vinny: You don't know? It's a big city.
Antwoord: Huh?
Vinny: T-I-B-E-R-I-A-S
Antwoord: oooohh, you mean Tverya...
Bij een schrift dat nog redelijk op het latijnse lijkt is dat natuurlijk anders dan bij bijvoorbeeld het Hebreeuws.
Dat Турция ongeveer als Toertsia wordt uitgesproken is nog wel enigszins te achterhalen. טבריה (Teverja) is natuurlijk voor de gemiddelde Europeaan niet meer dan een collectie van lijntjes (kan in de verste verte niet aangeven wat er staat).
Om eerlijk te zijn kan ik het Hebreeuws beter lezen dan het Cyrillisch. Maar goed ik heb het dan ook echt geleerd
In het Arabisch kan ik alleen mijn eigen naam schrijven volgens een versimpeld (Palestijns) handschrift..., die opschriften zijn voor een gemiddelde Europeaan echt niet meer te volgen.