[BG] Bulgarije - Bulgaria - България
Moderator: Moderatoren
-
Chris
- Moderator
Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - Balgariya
De concessie is verleend voor de aanleg van de Trakia snelweg, die van Sofia naar Burgas moet lopen. 280km is al in gebruik, maar de totale lengte moet 443 kilometer worden. De 163 kilometer ontbrekende snelweg moet over 3 jaar af zijn.
-
Chris
- Moderator
-
Chris
- Moderator
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
Re: [BG] Bulgarije - Bulgaria - България
Ik vraag mij af hoe de fotograaf hier gekomen is. Parkeren op de vluchtstrook en dan oversteken?
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
lijkt me daar enigzins link maar alvast een stuk beter mogelijk als op de Nederlandse A2 ofzo. 
-
Kaaiman
- Secretaris
Gewoon op een viaduct gaan staan, en met een vishengel de camera naar beneden laten zakken. Zelfontspanner aan en wachten op resultaat. 
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
Chris
- Moderator
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
De afslaande richting alleen in het Cyrillisch en met een gat als Kulata werken in plaats van Thessaloniki op de borden te zetten... 
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
en '500' ipv '500m'.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Het lijkt me niet de hoofdroute naar Griekenland. Waarschijnlijk dateert het bord nog van voor de toetreding tot de EU in 2007 (toen er nog grenscontroles waren en transit verkeer mogelijk geweerd werd van binnendoor routes)Coen Tunnel schreef:De afslaande richting alleen in het Cyrillisch en met een gat als Kulata werken in plaats van Thessaloniki op de borden te zetten...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Chris
- Moderator
Wel dus. Het is de belangrijkste en kortste route van Sofia naar Thessaloniki. Ik weet eigenlijk niet hoe goed ze zijn met buitenlandse bestemmingen in Bulgarije. Wat mij betreft wordt Istanbul al vanaf Sofia aangegeven richting oosten, en Beograd richting westen.Het lijkt me niet de hoofdroute naar Griekenland.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Ik vraag me af of er tussen deze steden een belangrijke relatie bestaat. Tenslotte wordt Berlijn ook niet aangegeven vanuit Amsterdam (op een vaag routebevestingsbord na dan).. Het is de belangrijkste en kortste route van Sofia naar Thessaloniki
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Als ik die geflipte Bulgaar op SSC mag geloven, is dit dus een belangrijke verbinding tussen Bulgarije en het buitenland. En als ik zo op de kaart kijk, kan ik dat wel geloven. Kulata als control city lijkt mij op zich nog wel best, mits er maar doorgaande bestemmingen op de afstandenborden verschijnen. Weet uiteraard niet of dat het geval is.
Wat een "shiny crashbarriers" trouwens. Echt fantastisch ... NOT !
Wat een "shiny crashbarriers" trouwens. Echt fantastisch ... NOT !
-
Chris
- Moderator
Kulata is een lullig grensplaatsje met minder dan 1.000 inwoners...
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Toevallig ken ik Kulata van naam omdat ik nogal geïnteresseerd ben in internationale treinen, en de trein gaat daar de grens over. Maar daar had natuurlijk Thessaloniki moeten staan.
Overigens rijden er drie treinen per dag tussen Sofia en Thessaloniki, meer dan op welke andere internationale verbinding dan ook vanuit Bulgarije. Nu zegt dat niet alles, maar het geeft wel wat aan. De link Sofia-Thessaloniki is niet onbelangrijk!
Overigens rijden er drie treinen per dag tussen Sofia en Thessaloniki, meer dan op welke andere internationale verbinding dan ook vanuit Bulgarije. Nu zegt dat niet alles, maar het geeft wel wat aan. De link Sofia-Thessaloniki is niet onbelangrijk!
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Tussen Amsterdam en Berlijn rijden meer treinen per dag.Overigens rijden er drie treinen per dag tussen Sofia en Thessaloniki,
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Momenteel ook maar drie hoor, behalve op vrijdag en zondag. Tweemaal Schiphol-Berlin Ostbahnhof, eenmaal Amsterdam-Szczecin. Daarnaast ook nog eenmaal Schiphol-Hannover, die op vrijdag en zondag doorrijdt naar Berlijn.
EDIT: Stom van mij, ik vergeet de nachttrein. Alhoewel dat in de richting Nederland -> Berlijn door de vroege aankomsttijd nauwelijks een serieuze optie is (maar wel een reismogelijkheid).
EDIT: Stom van mij, ik vergeet de nachttrein. Alhoewel dat in de richting Nederland -> Berlijn door de vroege aankomsttijd nauwelijks een serieuze optie is (maar wel een reismogelijkheid).
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
Gewoon hetzelfde principe als in Polen (en in Tsjechië ziet men er ook nog restanten van).Chris schreef:Kulata is een lullig grensplaatsje met minder dan 1.000 inwoners...
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Thessaloniki is overigens een hoek-om-doel
Ik denk dat het Nederlandse principe: Nieuweschans - Oldenburg / Oldenzaal - Osnabruck; overigens gewoon goed is.
Ik denk dat het Nederlandse principe: Nieuweschans - Oldenburg / Oldenzaal - Osnabruck; overigens gewoon goed is.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Wat is het eindpunt van de E79? O ja, Thessaloniki*. Hoezo is het dan een hoek-om-doel? Omdat je nog een paar km over de E90 moet om daadwerkelijk in Thessaloniki te komen? Een plaats als Kulata hoort gewoon niet als enige doel op de borden. Alsof de weg ophoudt bij de grens. Overigens is Thessaloniki zeker geen kleine en ook zeker geen onbelangrijke stad.
* E79: Miskolc (E71) - Debrecen - Berettjóújfalu - Oradea - Brad - Deva - Petrosani - Craiova - Vidin - Botevgrad - Sofija - Blagojevgrad - Serres - Thessaloniki (E86,E90)
* E79: Miskolc (E71) - Debrecen - Berettjóújfalu - Oradea - Brad - Deva - Petrosani - Craiova - Vidin - Botevgrad - Sofija - Blagojevgrad - Serres - Thessaloniki (E86,E90)
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg

Bij Seres houdt de autosnelweg op en moet je afslaan voor Thesseloniki. Zeker gezien het feit dat er op de weg ook nog eens niemand rijdt (zie foto), denk ik dat 'de belangrijkste verbinding' Sofia - Thesseloniki een sterk staaltje propaganda is, om zodoende EU-financiering voor de snelweg te krijgen. Intensiteittechnisch lijkt het me niet nodig.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Dan hoeven we dus ook Leeuwarden niet meer aan te geven op de A7 vanuit Amsterdam. Want dat is een hoek-om-doel en bovendien rijdt er bijna niemand op de Afsluitdijk.Vinny schreef:
Bij Seres houdt de autosnelweg op en moet je afslaan voor Thesseloniki. Zeker gezien het feit dat er op de weg ook nog eens niemand rijdt (zie foto), denk ik dat 'de belangrijkste verbinding' Sofia - Thesseloniki een sterk staaltje propaganda is, om zodoende EU-financiering voor de snelweg te krijgen. Intensiteittechnisch lijkt het me niet nodig.
Dat je bij Serres moet afslaan is niet relevant. De E79 loopt nu eenmaal naar Thessaloniki en behalve die stad is er geen plaats die logischer zou zijn als doel op de E79 in Bulgarije. En een foto maakt nog niet dat het een feit zou zijn dat er niemand rijdt op die weg...
-
Chris
- Moderator
Er is een nieuw stukje van de ringweg van Sofia opgeleverd, het paars-gele gedeelte aan de zuidzijde met 2x3 rijstroken plus een parallelstrook aan beide zijden voor lokaal verkeer.

-
Wesso
- 2x3 autosnelweg
-
ultraslan
- zandpaadje
Kan iemand mij mischien vertellen wat de status is van de snelweg van Sofia naar Edirne? Is die al gereed?
Graag een update?
Graag een update?
-
Chris
- Moderator
De snelweg loopt tot aan Gradani, met een tweede gedeelte van Harmanli tot de grens met Turkije, er mist dus nog zo'n 70 kilometer. Maar volgens mij is dat ook niet zo snel voltooid, gezien de "vooruitgang" bij veel andere Bulgaarse projecten. Overigens moet je dan de Route 8 volgen, en is het volgens mij nog steeds het snelst om er bij Plovdiv al af te gaan, aangezien er verderop geen directe aansluiting op de Route 8 meer zijn, tenzij je weer een stuk terug wilt rijden om op Route 8 te geraken...
-
ultraslan
- zandpaadje
Bedankt voor je antwoord!
Mijn volgende vraag is dan: De weg van Nis naar Sofia.. Is dat snelweg of profinciale weg?
Mijn volgende vraag is dan: De weg van Nis naar Sofia.. Is dat snelweg of profinciale weg?
-
Chris
- Moderator
Ze zijn aan de Servische kant wel bezig volgens mij... Enkele plaatsen hebben bypasses, en het gedeelte van de Servische grens naar Sofia is een 4-strooks hoofdweg, maar volgens mij ligt er tussen Nis en Sofia nergens een echte snelweg.
-
ultraslan
- zandpaadje
Als er maar 2 gescheiden wegen zijn. Ik heb geen zin om van Nis tot aan Edirne achter een vrachtwagen aan te rijden
Er is ook nergens een recente weggenkaart van bulgarije te vinden.. waar wel en geen snelwegen zijn..
Ook bijvoorbeeld waar ze nu snelwegen aan het bouwen zijn zou interessant zijn..
Er is ook nergens een recente weggenkaart van bulgarije te vinden.. waar wel en geen snelwegen zijn..
Ook bijvoorbeeld waar ze nu snelwegen aan het bouwen zijn zou interessant zijn..
-
Chris
- Moderator
Volgens mij zijn er amper snelwegen in aanbouw. Wel een hoop plannen, zoals Sofia - Burgas, Sofia - Varna en Sofia - Griekenland, maar daar lijkt geen schot in te zitten. Corruptie met financiën en het moeilijk beschikbaar komen van EU-fondsen zijn een groot probleem. Daarnaast zijn ze flink bezig de bestaande wegen te reconstrueren, daarbij wordt Sofia - Vidin met 4 rijstroken uitgevoerd, maar niet als snelweg.
Overigens heb je tegenwoordig in Bulgarije een wegenvignet nodig voor alle wegen, die je aan de grens kan kopen. Roemenië heeft ook zo'n vignet.
Overigens heb je tegenwoordig in Bulgarije een wegenvignet nodig voor alle wegen, die je aan de grens kan kopen. Roemenië heeft ook zo'n vignet.