Het Hemelvaartsweekend staat weer voor de deur en ik zou graag willen weten wat voor een drukte dit ongeveer zal gaan veroorzaken.
De weervoorspellingen zijn niet zo heel erg goed, dus wellicht heeft dit nog enige invloed op de recreatiedrukte.
Ze verwachten dat de avondspits op de woensdag in ieder geval erg druk zal gaan worden, wellicht een van de drukste spitsen van het jaar.
Maar waar moet ik rekening mee houden op Hemelvaartsdag zelf en op de vrijdag na Hemelvaart?
Zijn er dan ook veel files of valt het dan doorgaans nog wel mee?
Op de zondag denk ik wel weer de nodige files door terugreisverkeer.
Drukte Hemelvaartsweekend
Moderator: Moderatoren
-
Chris
- Moderator
Re: Drukte Hemelvaartsweekend
Ik denk dat dit een aardig accurate voorspelling is, ook voor onze buurlanden. Heel Europa heeft hetzelfde 4-daagse weekend, en dan gaan mensen massaal op pad. De lage temperaturen zullen dagtrippers wellicht afschrikken, maar niet degenen die al lang geleden wat geboekt hebben.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Vroeg vertrekken dus. In ieder geval ruim vóór de middagspits begint.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
kees
- expressweg
De belangrijkste vraag die hij stelt, is de drukte op vrijdag en zaterdag.
Inderdaad ben je dan afhankelijk van wat dagtrippers gaan doen, en daar zal het weer van enige invloed zijn.
Zelf vertrek ik op vrijdag naar Diest (B) en zondag weer terug.
Inderdaad ben je dan afhankelijk van wat dagtrippers gaan doen, en daar zal het weer van enige invloed zijn.
Zelf vertrek ik op vrijdag naar Diest (B) en zondag weer terug.
Laatst gewijzigd door kees op di 12 mei 2026, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg