Heerlen - Meppen (DE) za 23 mei

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

timaz
woonerf

Heerlen - Meppen (DE) za 23 mei

Bericht door timaz »

Ik vertrek zaterdag 23 mei voor een aantal dagen naar Meppen in Duitsland vanuit Heerlen. Ik verwacht dat de navigatie me via Venlo zal sturen, en hier de grens over door het Ruhrgebied heen en vervolgens de A31 richting het noorden. Moet ik rekening houden met veel files gedurende deze rit? Aangezien het de zaterdag in het pinksterweekend is.
Pino
4x3 autosnelweg

Re: Heerlen - Meppen (DE) za 23 mei

Bericht door Pino »

Die pinksterfiles zullen er vooral op vrijdagmiddag en maandagmiddag zijn. Over de zaterdag zou ik me niet zo druk maken. Naar de Duitse A31 zijn vanuit Heerlen routes over Venlo en over de Duitse A44 ongeveer gelijkwaardig in kilometers en normale reistijd. Maar zo op het oog biedt de laatste meer kans op gedoe door werkzaamheden, grenscontroles etc.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Bij Venlo zijn geen controles op de A67 kan ik bevestigen.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

^^ Genoeg alternatieven ook wanneer het erop aan mocht komen. Nu kun je vanaf Heerlen natuurlijk ook op vele plaatsen Duitsland in, maar daar zit dan meer OWN in wanneer je niet over Bocholtz rijdt.
T-hijs
autoweg

Bericht door T-hijs »

Ik zou ook de routes via Sittard (naar de A46) en via Roermond (naar de A52) als alternatieven achter de hand houden. Die routes zijn tegenwoordig heel aardig uitgebouwd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
timaz
woonerf

Bericht door timaz »

Er word erg mooi weer voorspeld voor komend weekend met hoge temperaturen.
Zou de A31 vanuit het Ruhrgebied richting Emden daardoor niet extra druk kunnen gaan worden op de zaterdag? Aangezien dit de route is richting de Duitse noordkust vanuit een dichtbevolkte regio.
Teetje
verkeersader

Bericht door Teetje »

waldo79 schreef: za 16 mei 2026, 19:59Bij Venlo zijn geen controles op de A67 kan ik bevestigen.
Klopt! En niet dat het voor de gevraagde route relevant is, maar voor anderen misschien wel: op de A74-A61 ook niet.