Naar Merano begin juli

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Pino
4x4 autosnelweg

Re: Naar Merano begin juli

Bericht door Pino »

Harald80 schreef: za 04 jul 2026, 14:36 Wat ik me nog afvraag: vormt de Albaufstieg op doordeweekse dagen een groot knelpunt?
Meestal niet, al is het ook zo’n plek waar één ongeval de boel totaal in de war kan sturen. Je kunt de komende week natuurlijk even kijken via Google Maps oid wat er aan vertragingen voorkomt op de Albaufstieg. Dat zou representatief moeten zijn voor jouw reisdag.

Op weg naar je koffie bij de Moseltalbrücke: ik wil niet uitsluiten dat je navigatiesysteem je bij Waterberg richting Oberhausen zal sturen. Dus dan moet je zelf even bijsturen richting Venlo.
Harald80
dorpsstraat

Bericht door Harald80 »

Pino schreef: za 04 jul 2026, 14:51 Meestal niet, al is het ook zo’n plek waar één ongeval de boel totaal in de war kan sturen. Je kunt de komende week natuurlijk even kijken via Google Maps oid wat er aan vertragingen voorkomt op de Albaufstieg. Dat zou representatief moeten zijn voor jouw reisdag.

Op weg naar je koffie bij de Moseltalbrücke: ik wil niet uitsluiten dat je navigatiesysteem je bij Waterberg richting Oberhausen zal sturen. Dus dan moet je zelf even bijsturen richting Venlo.
Goeie tip, dat ga ik eens in de gaten houden. Wat betreft die navigatie: die gebruik ik niet, ik vind het veel leuker om zelf de route uit te stippelen en eenmaal onderweg gewoon "op de borden" (en verkeersinfo) te rijden.
Harald80
dorpsstraat

Bericht door Harald80 »

Weet iemand of er ook grenscontroles zijn op de grens A74/A61 bij Venlo?
Pino
4x4 autosnelweg

Bericht door Pino »

^^ Zeker, alleen bij Bergh en Bocholtz wordt vaker gecontroleerd. Bij Venlo staan ze er veel minder vaak. Het is daar op zich ook niet moeilijk om een eventuele controle-file te vermijden via kleine omwegen.

Als er controle staat, wordt die bij mijn weten meestal zo vormgegeven dat er een fuik wordt opgetuigd bij de tweede afrit na de grens (afrit 2), waarbij de eerste afrit (afrit 1b) dan wordt afgesloten.