16 Juli rijden vroeg in de ochtend (+/- 5:00) naar onze tussenstop in Noord Italië net over de grens bij de Brenner Autobahn. We gaan de grens over via de A12 bij Zevenaar.
Via Google zie ik 2 voorstellen. Beide eerst de A3 richting Frankfurt. Daar splits de route.
1. Naar Nurnberg -> Munchen -> Innsbruck -> Bestemming
2. Naar Karlsruhe -> Ülm -> Füssen -> Innsbruck -> Bestemming
Welke route geeft de minste kans op vertraging? Of is er nog een andere betere route?
16 Juli Noord Italië
Moderator: Moderatoren
-
Cheese
- zandpaadje
Re: 16 Juli Noord Italië
Even controleren hoe de situatie dan op de Fernpass en Brenner is. Als je via Ulm Reutte gaat
-
T-hijs
- autoweg
Ik weet niet waarvandaan je in Nederland vertrekt, maar vlak ook de route via de Duitse A61 niet uit! Vaak een waardevol en soepel doorrijdend alternatief!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
In filevrije omstandigheden is via de Fernpass wat korter en sneller dan via Kufstein, maar alles valt en staat met de vraag of er file zal zijn. 16 juli is een donderdag en dan lijkt het filerisico wat lager dan op vrijdag/zaterdag maar je weet het nooit. Op de route naar de Fernpass heb je (tot Ulm) wel iets meer mogelijkheden om nog te switchen van route als er voor je een file opdoemt dan bij de route via Kufstein, maar ik zou dat ook weer geen doorslaggevend argument willen noemen voor een donderdag. Voordeel van de route via Kufstein is dat die volledig via de autosnelweg gaat en die van de Fernpass niet. Echter de Fernpass is totaal niet lastig te rijden en die 'paar' kilometer niet-autosnelweg lijkt mij ook geen onoverkomelijk probleem.
Per saldo zou ik voor de route via de Fernpass gaan, behalve als de filerisico's daar op een donderdag in juli vrij hoog zijn. Wat dat betreft kan je natuurlijk een week eerder even kijken of er zich ergens op de route filevorming voordoet.
Per saldo zou ik voor de route via de Fernpass gaan, behalve als de filerisico's daar op een donderdag in juli vrij hoog zijn. Wat dat betreft kan je natuurlijk een week eerder even kijken of er zich ergens op de route filevorming voordoet.