Bergen op Zoom - Saarburg Juli 2026

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Wessel
zandpaadje

Bergen op Zoom - Saarburg Juli 2026

Bericht door Wessel »

Over een paar weken is het weer zover,de zomervakantie.
Dit jaar gaat de reis naar Saarburg.
Deze reis hebben we al een aantal keer gemaakt maar onze gebruikelijke route via Antwerpen, Brussel, Namen,Luxemburg via Grevenmacher binnendoor spreekt ons deze keer minder aan vanwege de verwachte files door werkzaamheden bij Antwerpen en Brussel.
Ik had gedacht om deze keer een wat meer toeristische route te nemen via Eindhoven Maastricht Luik via de E25 naar Luxemburg.
Alleen lees ik net dat op onze reisdag de A58 is afgesloten tussen Roosendaal en Breda.
En nu kom ik er dus niet meer aan uit.
Ga ik binnendoor en rij ik via de E313 naar Luik of kan ik dan toch beter over Antwerpen Brussel rijden?
Of hebben jullie nog een alternatieve route?
We rijden zonder caravan.
Pino
4x4 autosnelweg

Re: Bergen op Zoom - Saarburg Juli 2026

Bericht door Pino »

De meest directe route Bergen op Zoom - Luik loopt hoe dan ook over Antwerpen, niet Eindhoven. Nu snap ik dat files bij Antwerpen nu niet het lekkerste begin van je vakantie zijn, maar echt lekkere alternatieven heb je niet als de A58 dicht is. Als de keuze dan gaat tussen Antwerpen-Luik-Luxemburg en Antwerpen-Brussel-Luxemburg moet je in alle gevallen langs Antwerpen…

Als je dan kiest voor Luik voor de toeristische variatie, zou ik vanaf daar een beetje zoeken naar wat toeristisch bij je wensen aansluit. De E25 Luik-Luxemburg is ook maar een snelweg, dus ga je dan voor stops nabij de route? Vanaf Luik zijn er ook wel routes denkbaar met wat stukken binnendoor door Ardennen en Eifel: vanaf St Vith of Bitburg afzakken of juist vanaf Bastogne naar het oosten doorsteken.