Incidentmanagement

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Incidentmanagement

Bericht door Chris »

Een topic over de algemene ontwikkelingen in het incidentmanagement.

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10 ... a-aannemer

Bergnet, één van de grotere spelers van voertuigberging, is nu helemaal overgenomen door De Jong Zuurmond, een grote infra aannemer (vooral van beheer en onderhoud) uit Beesd. De oorspronkelijke eigenaar heeft het bedrijf 25 jaar geleden opgericht en is nu dus verkocht aan DJZ.

Volgens Vlaar bevindt de bergingssector zich in een fase van verdere schaalvergroting. Toenemende regelgeving, digitalisering en investeringen in automatisering maken het voor kleinere ondernemingen steeds moeilijker om zelfstandig te opereren. 'Consolidatie is een ontwikkeling die zich de komende jaren verder zal doorzetten', verwacht hij.

Afbeelding

Stichting IMN werkt samen met 51 gekwalificeerde bergingsbedrijven. Heel Nederland is opgedeeld in 222 rayons, waarvan de bergingsbedrijven er één of meerdere hebben. Zij zijn dan de partij die IM doen op de specifieke IM-wegen. Buiten die IM-wegen mag volgens mij iedereen dit werk uitvoeren.

https://www.stichtingimn.nl/

Er is ook een live kaart met de incidentmeldingen, de ongevallenradar: https://www.stichtingimn.nl/ongevallenradar/
Durashift
expressweg

Re: Incidentmanagement

Bericht door Durashift »

Gisteren een groot deel kunnen horen inderdaad.

Vraag is wel welke IM rayons van Bergnet gelijk zijn aan de rayons/percelen die DJZ beheert voor RwS. Als daar veel overlap in zit.. krijg je dan niet belangen conflicten?
Attietattie
2x5 autosnelweg

Bericht door Attietattie »

^^ Die begrijp ik niet.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Durashift
expressweg

Bericht door Durashift »

^^ Ja, snap ik. Is ook niet geheel kloppend.

Ik schreef dit omdat ik die kerel van Bergnet hoorde vertellen, bij de zoektocht naar een partij die Bergnet zou willen kopen, dat één van de argumenten was dat DJZ in Rijkswaterstaat een grote opdrachtgever heeft, net zoals Bergnet dat heeft bij het IM werk.

Nu is mijn gedachte dat DJZ hierdoor zo een stuk groter wordt, als opdrachtnemer van Rijkswaterstaat, weliswaar voor diverse, verschillende, opdrachtgebieden, dat er echter toch misschien ooit een moment komt dat RWS niet om DJZ heen kan, als partij, wanneer er trammelant is? Is dat wenselijk voor RijksWaterStaat?
Attietattie
2x5 autosnelweg

Bericht door Attietattie »

Ah zo. Ik zou me geen zorgen maken. De concurrentie is groot, in zowel het onderhoud als in de berging. En deze twee sectoren raken elkaar niet of nauwelijks.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje