Hi all,
Ik wil naar Boedapest (daarna naar Turkije) maar ik wil eigenlijk niet meer via de standaardroute van A1 > Hannover > Magdeburg > Leipzig > Dresden > CZ > SK > H.
Wat is de beste route richting Boedapest als ik zoveel mogelijk van de Oostenrijkse Alpen wil zien. Ik wil zoveel mogelijk snelweg het is geen roadtrip. Eigenlijk zou ik ook via Slo > HR > SRB kunnen gaan maar schijnbaar zijn de grenscontroles behoorlijk streng richting die kant op heb ik begrepen dus liever niet.
Chatgpt suggereert om via Munchen > Salzburg > Graz > Gyor > Boedapest te gaan (over de Oostenrijkse A2 vgs mij). Is dit een goede route?
Naar Boedapest maar dan via de Oostenrijkse Alpen
Moderator: Moderatoren
-
yup_tdi
- dorpsstraat
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Re: Naar Boedapest maar dan via de Oostenrijkse Alpen
-
yup_tdi
- dorpsstraat
Bedoel je via Munchen > Salzburg > Ljubljana? Dan moet ik misschien die route via HR > SRB overwegen.Rein schreef: wo 01 jul 2026, 23:03Met die route rij je feitelijk ten noorden en oosten van de Oostenrijkse Alpen langs, al kom je nog best langs leuke stukken met bergen. Wil je wat meer van de Alpen zien dan zal je een flinke omweg via een zuidelijkere route moeten maken, maar ik vraag me af of dit aansluit op je doel om (zo snel mogelijk) in Turkije aan te komen.
-
Pino
- 4x4 autosnelweg
In plaats van over Graz kun je overwegen om vanaf Wels A9-S6 te rijden. Dan pak je de Semmering-route, zit wat meer in de bergen dan tot Graz rijden en dán naar het oosten. Google Maps geeft het een ruim halfuur meer dan van Wels rechtstreeks door naar Wenen.Rein schreef: wo 01 jul 2026, 23:03Met die route rij je feitelijk ten noorden en oosten van de Oostenrijkse Alpen langs, al kom je nog best langs leuke stukken met bergen.
Iets doorvariërend zou je vanaf Salzburg ook nog de oude Gastarbeiterroute over Schladming kunnen overwegen.