- Lyon
- Narbonne
- Terrassa
- Valencia
- Madrid
- Bilbao
- Bordeaux
- Parijs
En gisteren heb ik last minute besloten om de eerste etappe die oorspronkelijk naar Lyon zou zijn te verkorten naar Saarbrücken. Ik heb voor een spotprijs een kamer in het B&B Hotel in Saarbrücken-Ost geboekt en ben rond 20:00 vertrokken bij mijn ouders thuis. Hiermee heb ik de A73 afsluiting totaal vermeden en ben met een vrij voorspoedige rit via de A61 en A1 in Blankenheim. Ik wilde per sé via Schengen rijden omdat ik daar de tank vol kon gooien met goedkope benzine. Zou ik in Duitsland tanken dan zou ik op dat moment €2,02 per liter kwijt zijn. De A1 stopt in Blankenheim dus vanaf daar binnendoor via landweggetjes naar Dreis Brück en die landweggetjes waren onder de streep vermoeiender dan ik zou denken. Normaal overdag is het prima te doen maar in de schemering wordt het al gauw vervelend. Vervolgens weer de A1 op. Dit keer doorrijdend tot de A602 bij Trier. Daar is het een complex van korte afslagen en weefvakken richting de A64 waar ik bij Mertert, Luxemburg binnen kwam. Vanaf daar weer binnendoor via de N10 en Duitse B419 naar Schengen en de tank tot de nok aan volgegooid. Aankomst: 23:25. Later dan ik had gehoopt maar enfin. Na een korte pauze weer in de auto gestapt om de laatste loodjes naar Saarbrücken af te leggen. Dat ging vrij voorspoedig ondanks vele baustellen op de A8. De A620 was één groot drama. Een zeer lange baustelle met maar 1 beschikbare rijstrook zorgde zelfs om 0:00 's nachts om file. Ik was toen wel een beetje gaar en geërgerd dat het allemaal zo lang duurde. Ik kwam uiteindelijk om 0:30 aan bij het hotel waar ik gelukkig al ingecheckt was en de code van mijn kamer had ontvangen. Vandaag na goed uitgerust te zijn gaat etappe 2 van start: Saarbrücken naar Lyon. Het plan is om via Forbach richting Metz te rijden en vervolgens "omlaag" richting Nancy en Dijon via de A320, A4, A31 en A6.