Naar Kroatië

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

janpetrarca
zandpaadje

Naar Kroatië

Bericht door janpetrarca »

Hallo allemaal. Momenteel zit ik behoorlijk te twijfelen. We gaan op vakantie naar Kroatie met auto en caravan.
Normaal rijden we de route over Kassel, maar door de steile beklimmingen zijn we op zoek naar alternatieven. Nu lees ik
over de A45 gemengde reacties. Volgens sommigen is deze minstens net zo steil als de A7 Kassel. Maar ik lees toch ook
de de A45 minder steile heuvels heeft.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Ger81
autoweg

Re: Naar Kroatië

Bericht door Ger81 »

De A7 heb ik daar nooit gereden, dus de vergelijking kan ik niet maken.

De A45 heb ik wel geheel gereden, en in mijn herinnering zitten daar geen steile hellingen in.
Zeker geen beklimmingen van het kaliber dat rijden met een caravan vervelend zou maken.
Ubi volentia est, via est
janpetrarca
zandpaadje

Dank je wel!
Pino
4x4 autosnelweg

Bericht door Pino »

De Duitse routes met de steilere hellingen zijn de wegen die al voor de Tweede Wereldoorlog zijn aangelegd: de A7 ten zuiden van Kassel, de A8, de A3 Köln-Frankfurt. De A45 is als de A61: jaren 60-70 ontwerp waar de steile hellingen veel meer zijn afgevlakt met bijvoorbeeld dalbruggen. Op de A7 is ook met name het stuk ten zuiden van Kassel berucht, na Fulda ligt die snelweg ook alweer op beter profiel.

Uiteraard zijn het nog steeds wegen die door middelgebergte gaan, dus hellingen zul je krijgen…
janpetrarca
zandpaadje

Ok, de A7 valt dan af. Dan nog de keuze tussen de A3 en de A45. Als ik bovenstaande lees lijkt A45 nog steeds de beste optie. Vermijd je ook de drukke punten in het Ruhrgebied.