Het Openbaar Vervoer & Railnieuws

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

PeterSchoeber
autoweg

Het Openbaar Vervoer & Railnieuws

Bericht door PeterSchoeber »

Beste allen,

De oudere spoor en tramliefhebber onder ons, en dat zijn er best wel een aantal, zullen zich waarschijnlijk nog wel de gestencilde blaadjes "Het Openbaar Vervoer" en Railnieuws herinneren. Tot de eeuwwisseling waren het twee afzonderlijke bladen die met ingang van het jaar 2000 samen verder gingen onder de naam "Het Openbaar Vervoer/Railnieuws". Omstreeks 2010 is er een einde gekomen aan deze bladen nadat vanaf 2005 er alleen nog maar een digitale versie van HOV/Railnieuws verscheen. Voor de nummerfreaks onder ons was dit welhaast verplichte kost.

Toevallig ontdekte ik onlangs op de website van de NVBS een vrij toegankelijke link naar de gescande versies van alle nummers van zowel Het Openbaar Vervoer alsmede Railnieuws en diens voorlopers. https://nvbs.com/informatie/hov-railnieuws/ voor een link naar de download pagina. Inmiddels heb ik alle oude nummers van Het Openbaar Vervoer gedownload, hoef ik tenminste geen ruimte meer te maken in mijn nog in te richten studeerkamer voor de vele tientallen gedrukte jaargangen die ik van HOV heb.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Steenwijksmoer