En verder lijkt mij de aanleg van de A7 in deze hoek van Roemenië een zeer positieve impuls voor de regio. Aangezien deze streek economisch nog wel achter blijft vergeleken met andere, beter bereikbare regio's in het land. Zeker in combinatie met de A8 richting midden- en west-Roemenië zal de reistijd richting het westen behoorlijk verminderen.
[RO] Roemenië - Romania - România
Moderator: Moderatoren
-
Emolenaar
- dorpsstraat
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 07 feb 2012, 18:35
- Locatie: NL
Re: [RO] Roemenië - Romania - România
En verder lijkt mij de aanleg van de A7 in deze hoek van Roemenië een zeer positieve impuls voor de regio. Aangezien deze streek economisch nog wel achter blijft vergeleken met andere, beter bereikbare regio's in het land. Zeker in combinatie met de A8 richting midden- en west-Roemenië zal de reistijd richting het westen behoorlijk verminderen.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [RO] Roemenië - Romania - România
Ik heb eens gekeken wat de voortgang is aan de A3 in het noordwesten van Roemenië. Dit gehele traject van Cluj-Napoca tot bij Oradea is in aanbouw.
* Nădășelu - Mihăiești - Zimbor (30 kilometer): 98% voltooid, opening mogelijk komende maand al
* Zimbor - Poarta Sălajului (12 kilometer): 98% voltooid
* Poarta Sălajului – Zalău (15 km): opening in 2031
* Zalău – Nușfalău (26 km): opening in 2031
* Nușfalău – Suplacu de Barcău (14 km): opening in augustus of september
* Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km): opening eind 2026
* Chiribiș – Biharia (29 km): 42% voltooid, opening in 2027

* Nădășelu - Mihăiești - Zimbor (30 kilometer): 98% voltooid, opening mogelijk komende maand al
* Zimbor - Poarta Sălajului (12 kilometer): 98% voltooid
* Poarta Sălajului – Zalău (15 km): opening in 2031
* Zalău – Nușfalău (26 km): opening in 2031
* Nușfalău – Suplacu de Barcău (14 km): opening in augustus of september
* Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km): opening eind 2026
* Chiribiș – Biharia (29 km): 42% voltooid, opening in 2027

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [RO] Roemenië - Romania - România
Een grote zetting op het talud van de DEx6 tussen Brăila en Galați. Beide rijbanen zijn afgebroken achter de stootplaten.
Deze weg is nog niet open.


Deze weg is nog niet open.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19025
- Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
- Locatie: Zuid-Kennemerland
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [RO] Roemenië - Romania - România
Dat lijkt wel zo. Aan de andere kant is dit een vertraagd project, de bouw is al in 2022 gestart, maar de aannemer UMB heeft zijn personeel met prioriteit op de bouw van de A7 ingezet vanwege financieringsdeadlines van de EU. Daardoor is dit project nog steeds niet open. En gezien deze zetting zal dat ook niet meteen al gaan gebeuren.
Dit is laaggelegen gebied niet ver van de Donau. 1 of 2 meter boven zeeniveau. Gezien de hoeveelheid afwateringssloten in dit gebied zal het grondwater daar wel hoog staan. Alhoewel er ook cirkelirrigatie is, de neerslag is hier weer wat beperkt.
Dit is laaggelegen gebied niet ver van de Donau. 1 of 2 meter boven zeeniveau. Gezien de hoeveelheid afwateringssloten in dit gebied zal het grondwater daar wel hoog staan. Alhoewel er ook cirkelirrigatie is, de neerslag is hier weer wat beperkt.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [RO] Roemenië - Romania - România
Lot 4 van de noordring van de A0 rond Boekarest is praktisch gereed. Het aansluitende lot 3 echter nog lang niet.
De overgang van lot 3 naar lot 4 zit ter hoogte van de kruising met de DN3, maar daar komt geen aansluiting en ik betwijfel of ze een tijdelijke aansluiting op de DN3 willen maken. Ondanks zijn nummer als primaire radiaal van Boekarest is de DN3 een eenvoudige weg, omdat de A2 er al vroeg parallel aan aangelegd is.
Locatie: https://www.openstreetmap.org/?mlat=44. ... 3/26.25372

De overgang van lot 3 naar lot 4 zit ter hoogte van de kruising met de DN3, maar daar komt geen aansluiting en ik betwijfel of ze een tijdelijke aansluiting op de DN3 willen maken. Ondanks zijn nummer als primaire radiaal van Boekarest is de DN3 een eenvoudige weg, omdat de A2 er al vroeg parallel aan aangelegd is.
Locatie: https://www.openstreetmap.org/?mlat=44. ... 3/26.25372

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [RO] Roemenië - Romania - România
De nieuwe grensbrug tussen Roemenië en Oekraïne bij Sighetu Marmației, over de Tisa (bekend als de Tisza in Hongarije). Het is nog niet duidelijk wanneer het opent, onlangs was de verwachting dat het werk in juni 2026 gereed zou zijn.


-
Driven by mobility
- zandpaadje
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do 26 feb 2026, 19:52
Re: [RO] Roemenië - Romania - România
Wat foto's van de nieuwbouw van de A3. De eerste 2 foto's de bouw van de nieuwe A3 thv de DN13 net ten zuiden van Acatari.
De 3e foto de A3 ter hoogte van de DN1F ten zuiden van Topa Mica.



De 3e foto de A3 ter hoogte van de DN1F ten zuiden van Topa Mica.



Laatst gewijzigd door Driven by mobility op ma 08 jun 2026, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 22112
- Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
Piles
- autoweg
- Berichten: 1543
- Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02
Re: [RO] Roemenië - Romania - România
@Driven by mobility: als je deze tussen [ img] tags zet werkt het wel:
https://i.imgur.com/vk3k6Xa.jpeg
https://i.imgur.com/E59QNMd.jpeg
https://i.imgur.com/Xf6wlTU.jpeg
-
Driven by mobility
- zandpaadje
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do 26 feb 2026, 19:52
Re: [RO] Roemenië - Romania - România
Dank je wel, aangepastPiles schreef: vr 05 jun 2026, 8:34 @Driven by mobility: als je deze tussen [ img] tags zet werkt het wel: