Hebben ze die ster enkel verplaatst of een tweede geplaatst (off-topic)?
Moderator: Moderatoren
Heerlijk die dingen! Mogen ze van mij veel vaker toepassen. Ik ben ook een fervent gebruiker van rammelstroken. Wordt het ergste ongemak van rotondes in doorgaande wegen tenminste teniet gedaan.Myquandro schreef:Waar ik me dan wel vaak aan kan storen zijn rotondes waar een deel aan de binnenkant van de rotonde berijdbaar is voor vrachtwagens en bussen welke vervolgens gebruikt worden door auto's om sneller over de rotonde te kunnen rijden. Zoals hier
Dit soort constructies kom je tegen op wegen waar regelmatig bijzondere transporten zijn die te groot zijn om over rotondes te rijden. Vaak zijn dat soort transporten 's nachts en onder begeleiding.Myquandro schreef:Ik heb ook wel eens rotondes gezien waarbij het de bedoeling is voor bepaald verkeer om er midden overheen te rijden. Deze bij Vlissingen bijvoorbeeld. Hier is dan weer wel er voor gezorgd dat het normale verkeer hier geen gebruik van kan maken.
Nou ja, het is niet verboden voor auto's...Waar ik me dan wel vaak aan kan storen zijn rotondes waar een deel aan de binnenkant van de rotonde berijdbaar is voor vrachtwagens en bussen welke vervolgens gebruikt worden door auto's om sneller over de rotonde te kunnen rijden.
Precies dit.RSK schreef:Heerlijk die dingen! Mogen ze van mij veel vaker toepassen. Ik ben ook een fervent gebruiker van rammelstroken. Wordt het ergste ongemak van rotondes in doorgaande wegen tenminste teniet gedaan.Myquandro schreef:Waar ik me dan wel vaak aan kan storen zijn rotondes waar een deel aan de binnenkant van de rotonde berijdbaar is voor vrachtwagens en bussen welke vervolgens gebruikt worden door auto's om sneller over de rotonde te kunnen rijden. Zoals hier
Daar heb ik die rammelstroken niet bij nodig...Kaaiman schreef:Rammelstroken zijn inderdaad ideaal om de vaart erin te houden. Vaak genoeg dat er iemand achter me zit te drukken, maar na een rotonde is het aardig leeg in mijn binnenspiegel.
Dat is zo aangelegd omdat er op die kruising veel linksafslaande vrachtauto's zijn en die kunnen de krappe rotonde anders niet nemen. Er is een groot transportbedrijf dat destijds door de gemeente Wymbritseradeel gepaaid is om niet te verhuizen naar een veel logischere plaats: namelijk aan een snelweg. Nu is de gemeente opgegaan in één grote, en zou het wat mij betreft beter thuishoren op het industrieterrein van Sneek, maar het bedrijf heeft inmiddels zo veel geinvesteerd in de huidige locatie dat het kapitaalverlies zou opleveren.GuteFahrt schreef:In Hommerts heb je er wel een.Zelfs onderdeel van de N354. Betreft de afslag naar Heeg in het dorp.
Wat een giller...nielske1990 schreef: Kwam net trouwens dit tegen; een video over hoe weggebruikers reageren op een nieuwe turborotonde in Spanje. Op een gegeven moment zie je zelfs de politie het verkeer regelen omdat mensen er niks van snappen...![]()
http://www.20minutos.tv/video/evCGIL69- ... otondas/0/
Ik vraag me af waarom het in Nederland vrij weinig problemen heeft opgeleverd, maar hier bij dit voorbeeld voor behoorlijk wat problemen zorgt.nielske1990 schreef:Kwam net trouwens dit tegen; een video over hoe weggebruikers reageren op een nieuwe turborotonde in Spanje. Op een gegeven moment zie je zelfs de politie het verkeer regelen omdat mensen er niks van snappen...![]()
http://www.20minutos.tv/video/evCGIL69- ... otondas/0/
Ik weet het. Ik ken het bedrijf.Vinny schreef:Dat is zo aangelegd omdat er op die kruising veel linksafslaande vrachtauto's zijn en die kunnen de krappe rotonde anders niet nemen. Er is een groot transportbedrijf dat destijds door de gemeente Wymbritseradeel gepaaid is om niet te verhuizen naar een veel logischere plaats: namelijk aan een snelweg. Nu is de gemeente opgegaan in één grote, en zou het wat mij betreft beter thuishoren op het industrieterrein van Sneek, maar het bedrijf heeft inmiddels zo veel geinvesteerd in de huidige locatie dat het kapitaalverlies zou opleveren.GuteFahrt schreef:In Hommerts heb je er wel een.Zelfs onderdeel van de N354. Betreft de afslag naar Heeg in het dorp.
Dus een bedrijf moet verhuizen vanwege een rotonde, en al helemaal omdat het toevallig de gemeente is opgegaan in een andere gemeente Sneek moet het maar naar Sneek?Vinny schreef:Dat is zo aangelegd omdat er op die kruising veel linksafslaande vrachtauto's zijn en die kunnen de krappe rotonde anders niet nemen. Er is een groot transportbedrijf dat destijds door de gemeente Wymbritseradeel gepaaid is om niet te verhuizen naar een veel logischere plaats: namelijk aan een snelweg. Nu is de gemeente opgegaan in één grote, en zou het wat mij betreft beter thuishoren op het industrieterrein van Sneek, maar het bedrijf heeft inmiddels zo veel geinvesteerd in de huidige locatie dat het kapitaalverlies zou opleveren.GuteFahrt schreef:In Hommerts heb je er wel een.Zelfs onderdeel van de N354. Betreft de afslag naar Heeg in het dorp.
debaanverkeer lijkt op die foto wel wat op op oud minister Loek Hermans, ik dacht dat hij dat was....boe! schreef:Nergens in dat onderschrift staat de forumnaam debaanverkeer.Wouter N14 schreef:Dat staat er onder
Misschien ook niet verkeerd voor sommige kruispunten op GOW's.Snelwegfreak schreef:Iets vloeiender aansluiten, voorrang omgooien en je hebt een voorrangsplein. En die komen al voor in Nederland.
Ikzelf ken de situatie ter plaatse aangezien ik er vaak kom. Om even een korte toelichting te geven. Het gaat hier dus om de N26 die een verbinding vormt tussen de steden Leuven en Mechelen en dagelijks gebruikt wordt door vele pendelaars en gekenmerkt wordt door vele baanwinkels tussen het complex met de N21 en Boortmeerbeek. Dit zorgt er voor dat het nagenoeg ieder weekend vertraagd verkeer is vanaf Haacht en Kampenhout.Robbert297 schreef:Ik kwam in België deze rotonde tegen. Een aparte, maar interessante rotonde.
Hier de Streetviewbeelden:
https://www.google.nl/maps/@50.9603335, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@50.9598956, ... 312!8i6656
Het aparte is dat verkeer hier zo rechtdoor kan rijden om de rotonde te verlaten. Dit is waarschijnlijk gedaan door de bussen die hier langskomen, maar ik vind dit geen slecht idee voor een rotonde op een doorgaande weg in Nederland (als het kruispunt een rotonde nodig heeft).
Of zit ik nu helemaal fout?
ik heb sterke twijfels bij dit ontwerpboe! schreef:In Nederland hebben we deze ook. O.a. in Stiens.