Algemeen rotondetopic

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

keokiracer
2x3 autosnelweg

Re: Algemeen rotondetopic

Bericht door keokiracer » do 08 jul 2021, 21:14

Zoiets bijvoorbeeld kan ook, stoort totaal niet.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » do 08 jul 2021, 21:17

^^ Ook niet als je er tegenaan rijdt?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » do 08 jul 2021, 21:18

Dat heb ik nooit geprobeerd :dyn_hyp:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » do 08 jul 2021, 21:42

Waar vind je tegenwoordig nog reclamevrije rotondes?

De reclame is zo erg niet.. als men er bezig is met groen onderhoud.. dan kan het er wel (te) druk zijn, naar mijn mening.

CasablancaMarocco
stadsweg

Bericht door CasablancaMarocco » do 08 jul 2021, 21:50

Met wat reclame in ruil voor onderhoud van de rotondes heb ik geen problemen, wel als de rotondes in geen jaren meer goed bijgehouden worden zoals bij deze rotonde in Zoetermeer (snowworld) Dan nog liever gewoon wat gras. :)

Hier lag het er nog netjes bij.
Afbeelding

4 jaar later is het eigenlijk niks meer.

Afbeelding

debaanverkeer
woonerf

Bericht door debaanverkeer » di 23 nov 2021, 21:29

Wesso schreef: do 25 feb 2021, 11:24 Voor Nederlanders is de turborotonde uitgevonden door ir. Fortuyn als beter alternatief voor de meerstrooksrotonde. De turborotonde is uiteindelijk ook in Polen terechtgekomen, ook een land waar rijdiscipline vaak ontbreekt.
Niet alleen in Polen liggen nu turborotondes, ook in de rest van Europa, Aruba, Canada en Zuid-Afrika. Kijk maar even op: https://www.dirkdebaan.nl/locaties.html of direct op mijn ArcGIS-kaart: https://arcg.is/18T4vm
Verkeer | Verkeersveiligheid | Vorm

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » di 23 nov 2021, 22:21

Ik zie de nieuwe rotondes in Aalsmeer (N196) nog niet op de kaart staan. Of is het niet turbo genoeg wanneer de busbaan er dwars doorheen gaat? Die bij Aalsmeerderbrug heeft nog wat meer turbokenmerken.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 23 nov 2021, 22:38

debaanverkeer schreef: di 23 nov 2021, 21:29 Niet alleen in Polen liggen nu turborotondes, ook in de rest van Europa, Aruba, Canada en Zuid-Afrika. Kijk maar even op: https://www.dirkdebaan.nl/locaties.html of direct op mijn ArcGIS-kaart: https://arcg.is/18T4vm
Hoe hou je dat eigenlijk bij? Kan je zoiets uit Open Street Map exporteren?

Ik volg het wegennieuws van de VS en Canada bijvoorbeeld behoorlijk nauwgezet maar het is ondoenlijk om dit op het niveau van individuele rotondes te volgen. Ik stuit er soms toevallig op, maar heb ook verre van een beeld van waar nou exact welk type rotonde wordt aangelegd. Zeker omdat in de VS en Canada ook veel tweestrooks rotondes zijn die soms wat turbo-achtige elementen hebben maar het net niet helemaal zijn. Rotondes worden de laatste jaren op grote schaal aangelegd in de VS.