[PL] Algemeen Polen - Poland - Polska
Moderator: Moderatoren
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
Re: [PL] Algemeen Polen - Poland - Polska
En toch staat Polen bij niet bovenaan als vakantieland. Ik weet niet waarom, maar ik vind het buiten een paar historische steden een beetje saai. 
-
Seat Ibiza
- 2x2 autosnelweg
De Tatra, het oerbos van Białowieża en de merengebieden in Mazurië zijn nou niet bepaald saai te noemen.
Maar wat mij betreft helemaal prima dat de gemiddelde Nederlander zo'n beperkt beeld heeft van Polen. Meer toeristen is niet altijd beter
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
Ik ben ook in Polen geweest, waaronder het vroegere Ost-Pruissen.
De algemene indruk die ik van het land heb is goedkoop, netjes (bijna geen graffiti), schoon en mooie landschappen en steden.
Verder is het gewoon een "Westers" land geworden. Er is na de val van het communisme heel veel geïnvesteerd om het land te moderniseren. En dat zie en merk je.
De algemene indruk die ik van het land heb is goedkoop, netjes (bijna geen graffiti), schoon en mooie landschappen en steden.
Verder is het gewoon een "Westers" land geworden. Er is na de val van het communisme heel veel geïnvesteerd om het land te moderniseren. En dat zie en merk je.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
Ik ben echt een liefhebber van de bergen en Polen heeft relatief weinig berglandschappen.Seat Ibiza schreef: wo 29 jul 2026, 20:51![]()
De Tatra, het oerbos van Białowieża en de merengebieden in Mazurië zijn nou niet bepaald saai te noemen.
Maar wat mij betreft helemaal prima dat de gemiddelde Nederlander zo'n beperkt beeld heeft van Polen. Meer toeristen is niet altijd beter![]()
-
GuteFahrt
- 2x3 autosnelweg
Kętrzyn
Een best groot OWN project in het diepe noordoosten van Polen:

Aanleg van een noordelijke/westelijke/oostelijke bypass rondom Kętrzyn (ca. 25.000 inwoners). De totale lengte bedraagt krap aan 15 kilometer.
De werken begonnen vorig jaar en moeten volgend jaar of in 2028 klaar zijn. Als Droga Wojewózdka 591/592.
https://www.porr.pl/prasa/informacje-pr ... -and-dw592
Een best groot OWN project in het diepe noordoosten van Polen:

Aanleg van een noordelijke/westelijke/oostelijke bypass rondom Kętrzyn (ca. 25.000 inwoners). De totale lengte bedraagt krap aan 15 kilometer.
De werken begonnen vorig jaar en moeten volgend jaar of in 2028 klaar zijn. Als Droga Wojewózdka 591/592.
https://www.porr.pl/prasa/informacje-pr ... -and-dw592
-
Chris
- Moderator
15 jaar geleden opengesteld. Stedelijk gebied. Nul graffiti op geluidschermen:

S1 Zwardoń - Bieruń 54 by European Roads, on Flickr

S1 Zwardoń - Bieruń 42 by European Roads, on Flickr

S1 Zwardoń - Bieruń 54 by European Roads, on Flickr

S1 Zwardoń - Bieruń 42 by European Roads, on Flickr