A280 herleeft!
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
A280 herleeft!
Gisteren gevonden op pagina 730 van Teletekst:
730 Teletekst do 12 jan
******************** binnenland 7/7
VERKEERSINFORMATIE
actueel 12 jan 09:30 uur
- A58 Tilburg-Eindhoven tussen knp.
Ekkersweijer en Industrieterrein
Ekkersrijt 3 km
- A59 Hellegatsplein-Oss tussen
Engelen en knp. Empel 3 km
- A59 Oss-Hellegatsplein tussen
Maliskamp en knp. Hintham 3 km
Terheijden en knp. Zonzeel 5 km
- A280 Baexem-Roermond-Oost tussen
Haelen en Roermond 3 km
******************ANWB ****************
volgende nieuws index sport
Mijn vraag: liep de A280 altijd al officieel vanaf Baexem? Want eigenlijk begint de N280 al bij de A2.
730 Teletekst do 12 jan
******************** binnenland 7/7
VERKEERSINFORMATIE
actueel 12 jan 09:30 uur
- A58 Tilburg-Eindhoven tussen knp.
Ekkersweijer en Industrieterrein
Ekkersrijt 3 km
- A59 Hellegatsplein-Oss tussen
Engelen en knp. Empel 3 km
Maliskamp en knp. Hintham 3 km
Terheijden en knp. Zonzeel 5 km
- A280 Baexem-Roermond-Oost tussen
Haelen en Roermond 3 km
Mijn vraag: liep de A280 altijd al officieel vanaf Baexem? Want eigenlijk begint de N280 al bij de A2.
-
- autoweg
Het blijft lachen met TT pagina 730:
--------------------------------------
730 Teletekst vr 13 jan
******************** binnenland
VERKEERSINFORMATIE
actueel 13 jan 12:55 uur
Files:
- A9 Amstelveen->Alkmaar tussen knp.
Rottepolderplein en knp. Velsen 2 km
Afsluiting/Omleiding:
- A10 Ring Amsterdam: De Nieuwe Meer -
Watergraafsmeer tussen knp. Amstel en
Duivendrecht in beide richtingen
dicht. Dit is een testbericht! Deze
melding is tijdelijk ingevoerd wegens
een systeemtest. De A10 is dus niet
dicht!!
--------------------------------------
730 Teletekst vr 13 jan
******************** binnenland
VERKEERSINFORMATIE
actueel 13 jan 12:55 uur
Files:
- A9 Amstelveen->Alkmaar tussen knp.
Rottepolderplein en knp. Velsen 2 km
Afsluiting/Omleiding:
- A10 Ring Amsterdam: De Nieuwe Meer -
Watergraafsmeer tussen knp. Amstel en
Duivendrecht in beide richtingen
dicht. Dit is een testbericht! Deze
melding is tijdelijk ingevoerd wegens
een systeemtest. De A10 is dus niet
dicht!!
-
- dorpsstraat
Dit gaat over de N280. Deze weg is een 2+2 autoweg met ongelijkvloerse kruisingen vanaf de brug bij Roermond. Verderop richting Weert gaat de weg even voorbij de ongelijkvloerse kruising met de Napoleonsbaan weer terug naar een 80 km/h provinciale tweebaans weg.
De laatste tijd kom ik hier regelmatig.
Voor mij staat nog steeds de vraag open of deze weg vroeger een autosnelweg is geweest.
Kan iemand mij dat vertellen?
De laatste tijd kom ik hier regelmatig.
Voor mij staat nog steeds de vraag open of deze weg vroeger een autosnelweg is geweest.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Vluchtstroken bepalen niet of een weg een autosnelweg is of niet! Ik wil van die mythe af, die ook bij Rijkswaterstaat te veel leeft
Een 2x2 weg hoort in principe gewoon vluchtstroken te hebben (m.u.v. kunstwerken), ongeacht of het een N- of A-weg is. Een weg mag wat mij betreft 'autosnelweg' genoemd worden, indien de weg voorzien is van gescheiden rijbanen over de gehele weglengte en alle kruisingen ongelijkvloers zijn uitgevoerd.

Een 2x2 weg hoort in principe gewoon vluchtstroken te hebben (m.u.v. kunstwerken), ongeacht of het een N- of A-weg is. Een weg mag wat mij betreft 'autosnelweg' genoemd worden, indien de weg voorzien is van gescheiden rijbanen over de gehele weglengte en alle kruisingen ongelijkvloers zijn uitgevoerd.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Voorzitter
Dus de N31 tussen Drachten en Garyp en de N34 tussen Holsloot en Emmen-Zuid mogen van jou ook autosnelweg worden, evenals de N280 (ex-A280), de Waterlinieweg en de N7 tussen het Julianaplein en het Europaplein? (Om maar eens wat voorbeelden te noemen).Vinny schreef:Vluchtstroken bepalen niet of een weg een autosnelweg is of niet! Ik wil van die mythe af, die ook bij Rijkswaterstaat te veel leeft![]()
Want waar leg je de grens? In principe is de N11 dan ook een autosnelweg, alleen niet op de punten waar een gelijkvloerse kruising is, maar tussen twee gelijkvloerse kruisingen is het een autosnelweg. Sterker nog; elke 2x2-weg is dan tussen twee gelijkvloerse kruisingen een autosnelweg...
-
- Wegnummerfotograaf
Zie http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wegen/px280.htmlrbtvdijk schreef:Voor mij staat nog steeds de vraag open of deze weg vroeger een autosnelweg is geweest.
Het gedeelte tussen A2 en N271 was tot 1993 onderdeel van de N68/A68.
Het dubbelbaanse wegdeel ten westen van de Maas was voorheen autosnelweg en genummerd A280 (en nog eerder A68).
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- stadsweg
Vluchtstroken in combinatie met twee rijstroken per richting hoeven inderdaad niet een primaire rol te spelen in de status, wél de mogelijkheid om het verkeer er (legaal) 120 km/h te laten rijden, wat nog steeds probleemloos kan op de vroegere A280. De noodzaak en behoefte ervan lijkt me echter niet bijzonder, zeker niet gezien het verschil van 120 km/h op de A280 en een stukje verderop 50 km/h door de bebouwde kom van Baexem. 
Wat mij betreft luidt de regel dat een weg een snelweg kan zijn indien deze minimaal één ongelijkvloerse aansluiting heeft, vluchtstroken en ongelijkvloers aansluit op een andere snelweg. In dat geval kunnen uitzonderlijke gevallen als de A270 en de A261 komen te vervallen en het omgekeerde gebeuren met de N281 (en wellicht deels de N11 als hier vluchtstroken mogelijk zijn).

Ik vraag me dan af hoe nog te bepalen is wanneer een weg een autosnelweg is, immers zijn de routes 200, 208, 256, 325 en 348 ook niet volledig ongelijkvloers, maar hebben toch met recht een kort snelweg-gedeelte.Vinny schreef:Een weg mag wat mij betreft 'autosnelweg' genoemd worden, indien de weg voorzien is van gescheiden rijbanen over de gehele weglengte en alle kruisingen ongelijkvloers zijn uitgevoerd.
Wat mij betreft luidt de regel dat een weg een snelweg kan zijn indien deze minimaal één ongelijkvloerse aansluiting heeft, vluchtstroken en ongelijkvloers aansluit op een andere snelweg. In dat geval kunnen uitzonderlijke gevallen als de A270 en de A261 komen te vervallen en het omgekeerde gebeuren met de N281 (en wellicht deels de N11 als hier vluchtstroken mogelijk zijn).
Groet, Charles
-
- Voorzitter
De status van de A200 en A208 is twijfelachtig. De A208 gaat gedegradeerd worden, de A200 zou eigenlijk ook gedegradeerd moeten worden. De A205 bestaat alleen formeel nog. En heeft de A281 vroeger niet ook al bestaan? En hoe zit het met het 'snelweggedeelte' van de N299?
De A348 zou dan ook gedegradeerd moeten worden, want echt ongelijkvloers aansluiten op een andere snelweg doet deze weg niet; KP Velperbroek kent immers VRI's.
De A11 zou kunnen lopen van KP Bodegraven tot Alphen aan den Rijn.
En de A33 zou je ook kunnen herintroduceren, want de situatie bij Assen-Zuid is verder gelijk aan die bij KP Vught of KP Ypenburg. Afrit 32 is dan alleen vanuit zuidelijke richting een afrit, vanuit noordelijke richting wordt het een knooppunt met daarna de eerste afrit van de A33.
Alhoewel op de andere rijbaan kort geleden volgens mij één rijstrook is weggehaald, dus dat zou het wat lastiger maken.
De A348 zou dan ook gedegradeerd moeten worden, want echt ongelijkvloers aansluiten op een andere snelweg doet deze weg niet; KP Velperbroek kent immers VRI's.
De A11 zou kunnen lopen van KP Bodegraven tot Alphen aan den Rijn.
En de A33 zou je ook kunnen herintroduceren, want de situatie bij Assen-Zuid is verder gelijk aan die bij KP Vught of KP Ypenburg. Afrit 32 is dan alleen vanuit zuidelijke richting een afrit, vanuit noordelijke richting wordt het een knooppunt met daarna de eerste afrit van de A33.
Alhoewel op de andere rijbaan kort geleden volgens mij één rijstrook is weggehaald, dus dat zou het wat lastiger maken.
-
- verkeersader
^Ik zou de definitie dan ook verandern in begin/einde aansluitend op een andere snelweg, dat hoeft dan niet perse ongelijkvloers te zijn, maar dan is er nog wel sprake van een netwerk. Losse stukjes als A261 en A270, die alleen autosnelweg heten omdat er één ongelijkvloerse aansluiting in zit mogen gewoon geheel N-weg worden. Het verloop N-A-N is veel te verwarrend.
-
- dorpsstraat
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
-
- dorpsstraat
-
- autoweg
-
- Voorzitter
-
- 2x5 autosnelweg
Er bestaan zelfs normen voor! Ik weet alleen niet meer waar ik die gelezen heb, het was iig wel in een uitgave van een officieel orgaan.Vinny schreef:Nou de A 31 is niet aangesloten op de rest van het snelwegennet, toch is de weg lang genoeg voor een 'echte' autosnelwegkwalificatie. Ik zou zelf voor een norm van 5 kilometer gaan. Maar dat is natuurlijk uitermate discutabel...
Zo heeft moet een autoweg ook een minimale lengte hebben van ik dacht 5 km. en een snelweg iets in de trant van 7 km.
Sommige autowegen in N-H hebben dus niet eens recht om dit te zijn, omdat ze te kort zijn (stukje N242 tussen N508 en aansluiting Waarland).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Zou kunnen, maar misschien is er toch voldoende plaats. En een verlegging noordwaarts is ook een optie. Als een autosnelweg niet zonder ingrijpende maatregelen (afbraak deel outlet center etc.) is te realiseren en een verlegging noordwaarts ook niet wenselijk is, wegens milieu en/of de kosten bijvoorbeeld, kan ik mij ook voorstellen dat de huidige N280 tot 2x2 autoweg verbreed wordt. Hoewel ik persoonlijk meer zie in een volwaardige autosnelweg: A68.rbtvdijk schreef:Ik ben bang dat het stuk vlak langs Roermond moeilijk tot snelweg kan worden omgebouwd. Het trace van deze weg is bij de brug en langs Roermond erg smal voor een autosnelweg. Het nieuwe outlet centrum zal hierdoor weer voor een deel moeten worden afgebroken.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- autoweg
Dus de A270 is eigenlijk ook geen "legale" snelweg....mavas schreef:Er bestaan zelfs normen voor! Ik weet alleen niet meer waar ik die gelezen heb, het was iig wel in een uitgave van een officieel orgaan.Vinny schreef:Nou de A 31 is niet aangesloten op de rest van het snelwegennet, toch is de weg lang genoeg voor een 'echte' autosnelwegkwalificatie. Ik zou zelf voor een norm van 5 kilometer gaan. Maar dat is natuurlijk uitermate discutabel...
Zo heeft moet een autoweg ook een minimale lengte hebben van ik dacht 5 km. en een snelweg iets in de trant van 7 km.
Sommige autowegen in N-H hebben dus niet eens recht om dit te zijn, omdat ze te kort zijn (stukje N242 tussen N508 en aansluiting Waarland).

La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279
-
- 2x5 autosnelweg
-
- autoweg
-
- verkeersader
De A31 is dan wel tussen Harlingen en de A7 even geen snelweg, maar dit gedeelte loopt wel aan beide kanten over in een snelweg. Dat het gedeelte tussen de aansluitende snelweg (A7) en de A31 even geen snelweg is, dat maakt me dan even niets. Het is wel één weg, en kan in de toekomst nog snelweg worden. Dat kan ik van een weg als de A270 niet zeggen.Vinny schreef:Nou de A 31 is niet aangesloten op de rest van het snelwegennet, toch is de weg lang genoeg voor een 'echte' autosnelwegkwalificatie.
-
- autoweg