[R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)
Moderator: Moderatoren
-
- stadsweg
Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)
Juist ze konden makkelijk onder elkaar. Maar het zal hier geen problemen opleveren, aangezien Sint-Niklaas beide bovenste doelen samentrekt. Vergeet niet: het is geen NBA. Dus je moet het niet als maatstaaf gebruiken.
-
- autoweg
Situatie is tot voorjaar 2024. Dus voor die periode zouden toch betere borden mogen staan. Tegen die datum zal Google ook juist hun kaarten aangepast hebben.
-
- stadsweg

-
- Hoofdmoderator
Wat heeft zoiets met NBA te maken?

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- stadsweg

-
- Hoofdmoderator
Je hoeft niet zo in de verdediging te schieten hoor
Doelen naast elkaar plaatsen kan prima en ben ik niet principieel op tegen, maar ik zie het bij Antwerpen nu al een paar keer gebeuren terwijl het niet nodig is.

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- stadsweg

Het is wel opvallend ja. Zou daar eigenlijk is naar moeten polsen bij het AWV.Snelwegfreak schreef: ↑ma 05 jun 2023, 21:07 Doelen naast elkaar plaatsen kan prima en ben ik niet principieel op tegen, maar ik zie het bij Antwerpen nu al een paar keer gebeuren terwijl het niet nodig is.
-
- 2x5 autosnelweg
Afgelopen weekend heb ik twee rondjes door knooppunt Antwerpen-West gereden. Eerst de verbindingswegen linksom en daarna de verbindingswegen rechtsom. Van de zes verbindingswegen zijn er in mei en juni vier opgeleverd: van de Kennedytunnel naar Gent v.v., van Gent naar Brugge en van Brugge naar de Kennedytunnel. De huidige tijdelijke verbindingsweg van de Kennedytunnel naar Brugge heeft iets weg van een toeristische route, de verbindingsweg van Brugge naar Gent lijkt meer op een kartbaan.
In de video ook beelden van knooppunt Sint-Anna. Het doorgaande verkeer wordt nu nog buiten het knooppunt om geleid op de plek waar uiteindelijk de Parallelweg (N420) komt te liggen. Vanaf de herfst zal het doorgaande verkeer door het knooppunt worden geleid, zodat de Parallelweg op de definitieve plek aangelegd kan worden.
Op het einde nog een beeld van de Charles de Costerlaan (de voormalige N49a). Deze weg is op 12 mei definitief afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Het asfalt zal verwijderd worden en er komt een fietspad voor in de plaats.
Link
In de video ook beelden van knooppunt Sint-Anna. Het doorgaande verkeer wordt nu nog buiten het knooppunt om geleid op de plek waar uiteindelijk de Parallelweg (N420) komt te liggen. Vanaf de herfst zal het doorgaande verkeer door het knooppunt worden geleid, zodat de Parallelweg op de definitieve plek aangelegd kan worden.
Op het einde nog een beeld van de Charles de Costerlaan (de voormalige N49a). Deze weg is op 12 mei definitief afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Het asfalt zal verwijderd worden en er komt een fietspad voor in de plaats.
Link
-
- stadsweg
We zijn nog geen maand verder en de vuilspuiters hebben hun weg al gevonden op het nieuwe knooppunt.
Graffiti knpt. Antwerpen West (Oosterweel) by Sander Libbrecht, on Flickr

-
- 2x3 autosnelweg

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x4 autosnelweg
Dat zit er al een tijdje, al bij de opening. Het was al zichtbaar op de filmpjes die toen verspreid zijn, zie rond 0:25 op dit filmpje van een maand geleden:
Ik vrees dat dit niet het einde is, alle brugpijlers zullen spoedig vol graffiti staan zoals overal langs de Antwerpse Ring (en niet alleen daar). Misschien nog een interessant topic-idee, in welke landen is het graffiti-probleem het ergst? In Oost-Europa vind je vaak graffiti op gebouwen.
Dat neem natuurlijk niet weg dat het schandalig blijft. Ze zouden veel harder moeten optreden tegen graffiti. En het sneller verwijderen.
Ik vrees dat dit niet het einde is, alle brugpijlers zullen spoedig vol graffiti staan zoals overal langs de Antwerpse Ring (en niet alleen daar). Misschien nog een interessant topic-idee, in welke landen is het graffiti-probleem het ergst? In Oost-Europa vind je vaak graffiti op gebouwen.
-
- Moderator
Duitsland staat ook wel vol graffiti. Soms zelfs op betonnen barriers in de middenberm. Vaak staat het al vol graffiti voordat het geopend is. En dan niet een paar tags, maar echt complete geluidsschermen over honderden en honderden meters die er al compleet onder zitten.
In Oost-Europa (/Centraal-Europa) heb ik juist erg weinig graffiti gezien. Polen heeft veel geluidsschermen maar graffiti zie je amper was mijn indruk. Ik heb net even mijn 150 foto's van de D1 in het oosten van Slowakije teruggekeken, en op geen één foto is graffiti te zien, allemaal onaangetaste geluidsschermen en andere objecten.
In Oost-Europa (/Centraal-Europa) heb ik juist erg weinig graffiti gezien. Polen heeft veel geluidsschermen maar graffiti zie je amper was mijn indruk. Ik heb net even mijn 150 foto's van de D1 in het oosten van Slowakije teruggekeken, en op geen één foto is graffiti te zien, allemaal onaangetaste geluidsschermen en andere objecten.
-
- Secretaris
Door die enorme bouwtijden in Duitsland en nauwelijks nachtwerkers heb je dan ook ruim de tijd en gelegenheid om alles eronder te spuiten...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- expressweg
https://nos.nl/artikel/2022799-graffiti ... n-te-staan
Misschien deze aanpak toepassen standaard, maar stokslagen niet doen. Ook veel meer handhaving.
Misschien deze aanpak toepassen standaard, maar stokslagen niet doen. Ook veel meer handhaving.
-
- verkeersader
Van mij mogen er nog 20 zweepslagen bijkomen voor zulke vandalen
*insert sarcasm here*
-
- woonerf
Waarom? Zelfs met beelden volgt geen straf of veroordeling.... Justitie heeft helaas 0,0 interesse in dergelijke zaken.
-
- 2x4 autosnelweg
Recente luchtfoto van het knooppunt Antwerpen-West (Lantis):

-
- 2x4 autosnelweg
Uitgebreid artikel over de tunnelelementen die volop in opbouw zijn: https://m.gva.be/cnt/dmf20230717_95933282
-
- 2x4 autosnelweg
De Oosterweelverbinding is stilaan te ver gevorderd om nog af te blazen.
-
- stadsweg
-
- 2x4 autosnelweg
Wel ja, er kunnen altijd onverwachte hindernissen opduiken, zoals laatst met PFOS. Er kan altijd een arrest komen dat de werken stillegt zoals al zoveel keren gebeurd is. Ook stikstof kan een reden zijn, zoals in Nederland gebeurd is. Zolang ze niet aan de feitelijke werken beginnen aan de tunnel zelf kan er van alles gebeuren. Daarom is het goed dat de werf in Zeebrugge goed vordert zodat de werf stilaan te ver gevorderd is om nog terug te draaien.
-
- stadsweg
Op die manier..... ik vrees dat 'juridisch' alles kan.... dus ook het stopzetten als het al bijna af is..
-
- 2x4 autosnelweg

Laatst gewijzigd door Alfa op wo 19 jul 2023, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- expressweg
Met stikstof kan men zelfs de opening van deze verbinding voorkomen, zelfs als alles volledig gebouwd is. De spitsstrook van de A1 was volledig aangelegd in 2005, maar mocht toen 4 - 5 jaar niet gebruikt worden, omdat het tracebesluit onderuit gehaald was i.v.m. luchtkwaliteit. Een soortgelijk probleem als stikstofdepositie. Iets dat ook jaren geduurd heeft, voordat men uiteindelijk met een plan kwam om de luchtkwaliteit te verbeteren. Toen dat geregeld was, kwamen al die projecten in 1 keer los.
-
- 2x4 autosnelweg
De werken aan het tunnelportaal op Linkeroever kunnen binnenkort beginnen. De bouwput is ondertussen zo goed als klaar: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2023/ ... -59509705/
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
De eerste kokers van de nieuwe Scheldetunnel zijn afgegoten en klaar.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2023/ ... -60059097/
Deze tunnelbuizen lijken sterk op die van de Kennedytunnel 60 jaar geleden.
https://www.instagram.com/p/CvhHF7VrI8Z/?img_index=1
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2023/ ... -60059097/
Deze tunnelbuizen lijken sterk op die van de Kennedytunnel 60 jaar geleden.
https://www.instagram.com/p/CvhHF7VrI8Z/?img_index=1
-
- 2x4 autosnelweg
Blijkbaar zijn enkel mannen geïnteresseerd in dit project, zij zijn diegenen die de website bezoeken en infomomenten bijwonen. Lantis dacht dat op te lossen door een 'lifestylemagazine' op te stellen specifiek gericht op vrouwen. Maar de politiek roert zich en vindt dat geen goed idee: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230913_97061793
-
- 4x5 autosnelweg
Grappig die ophef. Het zijn dezelfde politici die gaan vast gaan klagen dat het magazine van het wegenforum te "vrouwonvriendelijk" wordt omdat er geen kooktips, fashion-items en shoptips instaan 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Moderator
Tja dat is nou eenmaal zo. Mannen hebben meer interesse in dat soort dingen dan vrouwen. Op dit forum is het ook hoogst zelden dat er een vrouw wat plaatst. In de bouw of het transport werken ook bijna alleen maar mannen. Op mijn YouTube kanaal is het ook 82% man volgens de analytics. Ik zit in een Amerikaanse Facebookgroep over wegen. Dat zijn nagenoeg uitsluitend mannen.
De vraag is of dat erg is.
De vraag is of dat erg is.