SAN RED schreef: ma 27 okt 2025, 8:35
De wegwijzers zijn niet door AWV Antwerpen ontworpen. Maar ja, het is zeker goed voor de Bypass.
Ja dat is te zien. Ik heb eens zitten nadenken om als een test voorbeeld kunnen gebruik kunnen maken van dat afritsymbooltje nabij Brussel( althans de verbeterde versie).
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Ook tijdelijke bruggen moeten aan de Eurocode sterkteeisen voldoen en dan krijg je defacto normale brugconstructies. Overigens is dit een stalenbrug en die kun je eventueel later elders nog gebruiken.
Mbt de portalen. Deze zijn uitsluitend verzonken, zoals bij vangrails gebruikelijk is.
Je kan ook niet met een ander brugtype het Albertkanaal schuin oversteken. Een boogbrug is de meest logische oplossing. Andere tijdelijke brugtypen kunnen geen overspanning van 150 meter halen.
Als je bij Antwerpen-Noord van de A12 komt kom je direct een oranje invoegpijl tegen op de matrixborden terwijl er nog meer dan een kilometer invoegstrook is. Die strook wordt bijgevolg helemaal niet benut omdat de meeste bestuurders al bij het zien van de pijl menen in te voegen. Ik vraag me af of het niet beter is daar gewoon een groene pijl te tonen, gevolgd door een fysiek bord zoals