Duurzaam Veilig; systeemdiscussie
Moderator: Moderatoren
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
Re: Duurzaam Veilig; systeemdiscussie
Men had daar bij Aalsmeer wat mij betreft beter de N201 verdiept onder de N231 door kunnen laten gaan. Dan was de (wat mij betreft) belangrijkste doorgaande rijrichting ongelijkvloers geworden en had de rest van het verkeer zich op reguliere kruising of rotonde makkelijker kunnen afwikkelen. Zoals het nu is vormgegeven zie je af en toe een voertuig over die boog gaan, maar zie je vooral dat verkeer op alle takken van de kruising behoorlijk lang voor rood licht moet wachten. Maar goed, die boog zal er wel dankzij een lobby en wellicht geld van de bloemenveiling gekomen zijn.
-
sven_engelen
- expressweg
Mwoh. Dan had een dubbele linksaf/rechtdoorstrook ook voldaan. Dit is gewoon onnodig ruimtegebruik.
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
EEn dubbele linksaf/rechtdoor geeft natuurlijk altijd een conflict met de tegenoverliggende richting, wat weer extra capaciteit kost op deze toch al drukke kruising.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Speelde er ook niet een ruimteprobleem?Rein schreef: do 11 dec 2025, 16:10 Men had daar bij Aalsmeer wat mij betreft beter de N201 verdiept onder de N231 door kunnen laten gaan. Dan was de (wat mij betreft) belangrijkste doorgaande rijrichting ongelijkvloers geworden en had de rest van het verkeer zich op reguliere kruising of rotonde makkelijker kunnen afwikkelen. Zoals het nu is vormgegeven zie je af en toe een voertuig over die boog gaan, maar zie je vooral dat verkeer op alle takken van de kruising behoorlijk lang voor rood licht moet wachten. Maar goed, die boog zal er wel dankzij een lobby en wellicht geld van de bloemenveiling gekomen zijn.
De fly-over was overigens eerst ook niet ingetekend, als ik me goed herinner is die er inderdaad op verzoek van en met een forse bijdrage van de bloemenveiling aanlegd.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.