YES! Een informatiebron waarop opritten langs autosnelwegen te zien zijn. De lifter is gezegend! (Dat is hij of zij overigens toch wel).

Prima plek om vanuit Utrecht richting Den Haag of Rotterdam te liften. Vluchtstrook met uitwijkvak. A12 oprit 18.

Parkeerstrook langs de N273 Napoleonsbaan van Grathem naar Blerick, op 300 meter van A2 afrit 41. Prima liftplek richting Nijmegen.

S112 juist ten oosten van het Prins Bernhardplein in Amsterdam. De brede "vluchtstrook" langs de zuidelijke banen is in werkelijkheid een officiele Amsterdamse lifterplaats.

Zuidwestzijde van Knooppunt Leenderheide. Wanneer het verkeer niet al te schaars is, dan is de vluchtstrook van het verkeersplein (niet van de bypass!) een prima plek om richting Zuid-Limburg te liften. Echter, vanwege de status van "autoweg" (met een max. van 50 kmh) geen legale plek.

Zuidoostzijde van Knooppunt Leenderheide. Ondanks het feit dat er geen vluchtstrook is, kan juist voor de stoplichten redelijk tot goed gelift worden richting Utrecht of Breda, tenminste, als het verkeer heel schaars is, of als het redelijk druk is. Legaal bovendien, want 200 meter voor de stoplichten staat het bord "einde ASW" en bij de stoplichten pas het bord "autoweg". Een folie...!? Wacht links van de linkerrijstrook in de berm. Een aantal weken geleden was ik er na 2 minuten weg en had ik mijn lift naar Utrecht

Zo te zien waren er op het moment van de opname eens geen Edelherten en Wilde zwijnen op dit goed verborgen weitje op de Veluwe. Zelf heb ik ze er vaker wel dan niet gezien...