Vlak voor de grens Brest-Terespol

Moderator: Moderatoren

Nog een auto met NL-kenteken zo te zien, leuke foto's. Ben benieuwd naar de details van de reis, hoe georganiseerd, taalbarriere e.d.
Wit Rusland is gewoon een populair land onder Nederlanders.Groningen schreef:Als je goed kijkt, zie je dat dat Toyotabusje ook een Nederlands kenteken heeft
Het schijnt volgens sommigen met een privévisum omzeild te kunnen worden. Dan moet je alleen aangeven wie je heeft uitgenodigd. Ik heb op een ander forum gelezen dat een Duitser dat meerdere malen zo heeft gedaan bij een Wit-Russisch consulaat in Duitsland. Zo'n privévisum is (daar) wel wat duurder dan een gewoon toeristenvisum, maar met minder rompslomp.Groningen schreef:Is het ook nog zo dat je officiële 'uitnodiging' nodig bent van iemand die daar woont, om dat land in te komen? Ik heb me ook een tijdje geleden ermee bezig gehouden, en ik zag dat je van dag tot dag moest aangeven waar je bent (je hoeft nog net niet aan te geven wanneer je naar de wc wil). Of is dat afgeschaft?
Dat verhaal heb ik vaker gehoord: men doet je geloven dat het verplicht is, maar ik had begrepen van iemand die de taal machtig was dat dat dus niet het geval is, en dat ze er gewoon wat mee bijverdienen. Voor 2 euro gaat de gemiddelde westerling immers geen problemen maken.lopsrel schreef:Bij de grens moet je een verzekering van ongeveer 2 euro per persoon kopen
nederland24 schreef:Is dat Volkswagen-busje ook geen Nederlander? Lijkt me wel grappig. Ga je naar een ver land, waar je amper buitenlanders vewacht, zie je alleen maar Nederlanders.
Ja klopt dat volkswagen busje is ook een Nederlander, die hoorde ook bij ons we waren met 10 auto's.Willem schreef:Er werd gesproken over een groep van 45 personen. De Nederlandse wagens op de foto's zullen dus allemaal wel bij dezelfde groep behoren. Met 45 personen in een busje is anders wel heel erg knus.
Op die site is ook een kaart te vinden met de intensiteiten op de belangrijkste wegen in 2010. De zuidring van Minsk (M-9) wint: bijna 100.000 mvt/etmaal.Chris schreef:Van Belavtodor:
http://belavtodor.belhost.by/
De MER voor de M5 was zelfs in het Engels: http://belavtodor.belhost.by/OBOC
De M1 is goed voor ongeveer 60% van de Wit-Russische snelwegkilometers.
Ik vind het ook niet ideaal, maar nog altijd beter dan in Belgie met al die indirecte wegnummers.Alfa schreef:Vind je? Met al die pijlen moet je wel drie keer kijken vooraleer je het snapt. Liever de normale manier met nummer op het bord ipv met ruiters te werken.
De wegnummers met de pijlen doen enigszins denken aan Amerikaanse wegnummerschildjes, zoals je ze met name op het Amerikaanse OWN vaak ziet staan. En in Argentinië kom je onderbordjes tegen op richtingborden die hier een beetje op lijken. Desalniettemin: de Nederlandse (of Duitse) methode vind ik toch vele malen beter.HAFRABAisfun schreef:Ik zal niet zeggen dat het in zn geheel duidelijk is, maar dat de wegnummers goed zijn aangegeven