Sorry, misschien iets van context gemist. Kan enig sarcasme niet plaatsen/detecteren dus ;-)
Markering Duurzaam Veilig
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
Re: Markering Duurzaam Veilig
It aint over 'till it's over...
-
- Secretaris
De context is dat beide stroken in dezelfde richting bereden dienen te worden. Een eenrichtingsweg dus.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- verkeersader

Ah bij dezelfde richting is een dubbele lijn dus niet toegestaan of normaal eigenlijk? Nooit geweten.
edit:
https://goo.gl/maps/wDQFx8sNiXNqLPRJA
gebeurt vaker dus.
It aint over 'till it's over...
-
- Moderator
De weg van Eijsden naar Sint Geertruid. Deze is gereconstrueerd en van een vrijliggend fietspad voorzien. Het was al een ETW-60. Maar de kantmarkering lijkt mij nogal wat langer dan normale erftoegangswegen.

-
- 2x5 autosnelweg

3-1 afgewisseld met 1-3. Mag conform de richtlijnen maar wordt inderdaad niet vaak toegepast. Ook leuk om zo'n haakse fietsoversteek vanuit de lucht te zien waar uiteraard iedereen gewoon spookrijdend de vloeiende lijn zal volgen.
-
- 4x5 autosnelweg
Staan daar nou voetgangerssymbooltjes op die oversteek? Er is niet eens een voetpad! Is dat niet erg overdreven?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
Wat een prachtig voorbeeld van overengineering weer, waar het Chris het laatst over had 

Er lijkt een paadje het bos in te lopen

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Voorzitter

-
- stadsweg

-
- 2x2 autosnelweg

Omdat er op het stuk nabij Sint Geertruid weinig ruimte is om de weg te verbreden, zonder rigoureuze kaalslag vermoed ik.

Je zit daar op een stuk weg met steile randen en nog wat bebouwing. Verbreden zou het aanzien van de weg niet alleen radicaal veranderen, maar waarschijnlijk ook nog eens erg duur worden door de grote hoeveelheden grond die je zou moeten verplaatsen.
-
- stadsweg
-
- Voorzitter

Bovendien gaat dat eerste stuk van de Linderweg vrij steil omhoog, op de helling van de Kalleberg. Voor fietsers zeker geen beter alternatief:

Daarnaast zit je ermee dat de Bukel op het punt waar hij door het bos gaat een grubbe (holle weg) is, de hoogtelijnen op de topografische kaart geven dat mooi aan, en er daarom zonder enorme kosten geen extra ruimte te creëren is voor een vrijliggend fietspad.
-
- autoweg
Ik kom 'm bijna nooit tegen, maar vroeg me af hoe het zit met de 9-1 markering (9m streep, 1m onderbreking).
Bij een 9-3 streep (9m streep, 3m onderbreking) weet je dat je wel mag inhalen maar dat het wordt ontmoedigd. Vaak staat er dan een
bij met onderbord "uitgezonderd landbouwverkeer" "Inhalen landbouwverkeer toegestaan". Wáárom dan nóg een variant waarbij de onderbreking wordt teruggebracht naar slechts 1m? Hij staat wel in de CROW richtlijn 207 benoemd als "officieel" toepasbaar maar nergens kan ik terugvinden in wat voor situatie je deze zou willen toepassen.
Ik werd nieuwsgierig door de inhaalactie van deze dumpertstumpert, en blijkt dus een 9-1 streep te zijn zonder enige
bebording o.i.d.
https://www.dumpert.nl/item/100005705_9a427f5b
locatie: https://www.google.nl/maps/@52.2278645, ... 384!8i8192

CROW:

Bij een 9-3 streep (9m streep, 3m onderbreking) weet je dat je wel mag inhalen maar dat het wordt ontmoedigd. Vaak staat er dan een

Ik werd nieuwsgierig door de inhaalactie van deze dumpertstumpert, en blijkt dus een 9-1 streep te zijn zonder enige

https://www.dumpert.nl/item/100005705_9a427f5b
locatie: https://www.google.nl/maps/@52.2278645, ... 384!8i8192

CROW:

Laatst gewijzigd door Robonus op wo 28 jul 2021, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator

Inhalen landbouwverkeer toegestaan

-
- 2x3 autosnelweg
Zou als voorwaarschuwing van een doorgetrokken streep wel mooi zijn. Dan worden weggebuikers niet plots geconfronteerd met een doorgetrokken streep, wat kan gebeuren wanneer je om wat voor reden dan ook niet ver genoeg kan overzien. Nu wordt op diverse wegen daar die gekromde pijl voor gebruikt natuurlijk.
Maar op snelwegen wellicht geen gek idee op punten waar een doorgetrokken streep wordt toegepast naast de onderbroken lijn dat type markering als inleiding van de doorgetrokken streep te gebruiken.
Al een paar keer gehad dat ik terug wilde naar rechts en net nog op tijd was voor de doorgetrokken streep begon.
Maar op snelwegen wellicht geen gek idee op punten waar een doorgetrokken streep wordt toegepast naast de onderbroken lijn dat type markering als inleiding van de doorgetrokken streep te gebruiken.
Al een paar keer gehad dat ik terug wilde naar rechts en net nog op tijd was voor de doorgetrokken streep begon.
-
- verkeersader
Aangezien er een breedte van 20 cm bij die 9-1 wordt gegeven, zou ik denken dat 'ie bedoeld is voor autosnelwegen en regionale stroomwegen. Het eerste waar ik aan dacht was de deelstreep bij een plusstrook, maar als ik naar die op de A28 in Zwolle kijk lijkt dat toch een 9-3 (0,15) te zijn.
-
- autoweg
Zo'nRobonus schreef: ↑wo 28 jul 2021, 8:48 Ik kom 'm bijna nooit tegen, maar vroeg me af hoe het zit met de 9-1 markering (9m streep, 1m onderbreking).
Bij een 9-3 streep (9m streep, 3m onderbreking) weet je dat je wel mag inhalen maar dat het wordt ontmoedigd. Vaak staat er dan eenbij met onderbord "uitgezonderd landbouwverkeer" "Inhalen landbouwverkeer toegestaan".
(..)

9-1 markering tov 9-3 is dat de eerste een gevaarlijker wegdeel aanduid dan de 3 meter tussenruimte.
-
- Moderator

-
- Hoofdmoderator
Ik denk dat de 9-1 markering van 20cm breed juist bedoeld is voor smalle GOW's, waarbij de dubbele as-strepen van 15cm niet haalbaar is in het dwarsprofiel. Dan zal men hem 5cm breder hebben gemaakt omdat er maar één streep ligt.Sibren schreef: ↑wo 28 jul 2021, 9:52 Aangezien er een breedte van 20 cm bij die 9-1 wordt gegeven, zou ik denken dat 'ie bedoeld is voor autosnelwegen en regionale stroomwegen. Het eerste waar ik aan dacht was de deelstreep bij een plusstrook, maar als ik naar die op de A28 in Zwolle kijk lijkt dat toch een 9-3 (0,15) te zijn.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- autoweg
Enigszins fijn dat uit de reacties blijkt dat er niet ergens in een richtlijn ondubbelzinnig staat waar deze streep specifiek voor bedoeld is. Was al bijna bang dat ik een domme vraag had gesteld
Heb nog even in de de CROW kennisbank een zoekopdracht gedaan, maar in de hele databank komt 9-1 streep niet in tekstvorm voor, enkel alleen in het overzichtsplaatje die hierboven is gepost. Ook wel apart toch?

Heb nog even in de de CROW kennisbank een zoekopdracht gedaan, maar in de hele databank komt 9-1 streep niet in tekstvorm voor, enkel alleen in het overzichtsplaatje die hierboven is gepost. Ook wel apart toch?
-
- 2x5 autosnelweg

Echt heel herkenbaar, ik vind de CROW in veel zaken ook altijd wel onduidelijk en voor meerdere uitleg vatbaar.
-
- 4x3 autosnelweg
Ach, als goed adviseur heb je ook nog zoiets als GBV. Iets hoeft niet plat gereguleerd te zijn 

-
- autoweg
Als niet-goed adviseur moest ik die even googlen. Mooi dat ik dan een verkeerskunde.nl artikel krijg waar staat dat GBV Gezond BoerenVerstand is. 

-
- autoweg
Volgens mij is dit zo'n gebiedsontsluitingsweg met 20cm brede markering: https://goo.gl/maps/LV2p4gGPA9utRWi87Snelwegfreak schreef: ↑do 29 jul 2021, 8:12Ik denk dat de 9-1 markering van 20cm breed juist bedoeld is voor smalle GOW's, waarbij de dubbele as-strepen van 15cm niet haalbaar is in het dwarsprofiel. Dan zal men hem 5cm breder hebben gemaakt omdat er maar één streep ligt.Sibren schreef: ↑wo 28 jul 2021, 9:52 Aangezien er een breedte van 20 cm bij die 9-1 wordt gegeven, zou ik denken dat 'ie bedoeld is voor autosnelwegen en regionale stroomwegen. Het eerste waar ik aan dacht was de deelstreep bij een plusstrook, maar als ik naar die op de A28 in Zwolle kijk lijkt dat toch een 9-3 (0,15) te zijn.
-
- 2x5 autosnelweg

De Poeldonkweg in 's-Hertogenbosch, voor en na asfaltonderhoud. De weg is 50 km/h en ligt binnen de kom, dus op beide situaties klopt de markering niet. Wellicht een voorbode om hem als 60 km/h buiten de kom te leggen, want over het algemeen doen ze het hier wel goed met markeringen...
-
- 2x5 autosnelweg
https://maps.app.goo.gl/LgXXBtfzxFYMQ34g8
Uitvoegstrook met 60 km/h-markering.
Uitvoegstrook met 60 km/h-markering.
-
- Moderator

-
- verkeersader
Wanneer je de bebouwde kom van Oudemolen binnenrijdt, lijkt het alsof op het wegdek een maximumsnelheid van 300 km/h wordt aangekondigd:

Het is geen stitching-fout van Street View, ook geen grap of vandalisme. Als je in de Street View-link door de verschillende tijdperioden kijkt, zie je hoe dit is ontstaan. De "30" stond vroeger meer naar rechts. Toen werd de versmalling aangelegd, en is de "30" meer naar links geverfd. Maar de oude "30" is niet goed weggepoetst, waardoor de 0 van de oude "30" achter de nieuwe "30" staat, en zo krijg je "300".

Het is geen stitching-fout van Street View, ook geen grap of vandalisme. Als je in de Street View-link door de verschillende tijdperioden kijkt, zie je hoe dit is ontstaan. De "30" stond vroeger meer naar rechts. Toen werd de versmalling aangelegd, en is de "30" meer naar links geverfd. Maar de oude "30" is niet goed weggepoetst, waardoor de 0 van de oude "30" achter de nieuwe "30" staat, en zo krijg je "300".

-
- Moderator
Het valt mij op dat wegbeheerders de laatste tijd aardig bezig zijn om fietspaden buiten de bebouwde kom van kantmarkeringen te voorzien. Ik heb dit veel gezien in Overijssel en Gelderland. Is dit landelijk beleid?
https://www.dalfsennet.nl/nieuws/435559 ... tspad.html

https://www.dalfsennet.nl/nieuws/435559 ... tspad.html

-
- expressweg

I'm average height... in Thailand.