[FOTO] Diverse foto's, Antwerpen, Wuppertal e.o.

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

mavas
2x5 autosnelweg

[FOTO] Diverse foto's, Antwerpen, Wuppertal e.o.

Bericht door mavas » wo 15 feb 2006, 23:44

Op advies van Jeroen heb ik toch maar de foto's van het bezoek aan Antwerpen geplaatst. En als toetje diverse andere foto's die wel interessant zijn naar mijn mening.

Wegwijzer in recreatiegebied Spaarnwoude (klopt de kleurstelling?)
Afbeelding

Vergezicht van de A9 richting Rottepolderplein gezien.
Afbeelding

De A208 in winterse omstandigheden.
Afbeelding

Hectomerpaaltje op de afrit Velserbroek
Afbeelding

Toch ook in Belgie bestaan er vri's met 4 lichten
Afbeelding

Hier het onderste licht ook in werking (rechtdoor mag kennelijk wel doorrijden).
Afbeelding

Zo worden fietsers behandeld in Antwerpen: Zij mogen over alle obstakels of er omheen slingeren.
Afbeelding

Een dynamisch zone-30 bord wat (kennelijk) alleen aangaat rond schooltijden :)
Afbeelding

En ook in Belgie hebben ze linkse invoegers bij kruispunten, waar we een tijdje geleden nog een onderwerp over hadden.
Afbeelding

Wat foto's van de knoop bij Antwerpen-Zuid
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook in Belgie hebben ze wegweizers :D
Afbeelding

Wuppertal Swebebahn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 15 feb 2006, 23:49

Mooie foto's :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

VTB
autoweg

Bericht door VTB » do 16 feb 2006, 8:02

Inderdaad zeer fraai...maar het op-drie-na-laatste plaatje is bij mij een rood kruis. :?
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » do 16 feb 2006, 10:46

Mooie foto's, Mario. :toppie:

Heb je zelf ook in die Schwebebahn gezeten? En zo ja, hoe snel gaat dat ding eigenlijk? Is het te vergelijken met een bovengrondse metro?

Ik wist trouwens niet dat jullie naar Wuppertal zijn gegaan. Antwerpen is bijna 'om de hoek', maar Wuppertal is toch een behoorlijk eindje reizen vanuit Breda. :o Of hebben jullie daar ook overnacht?

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 16 feb 2006, 12:25

Wuppertal is ongeveer 200km vanaf Breda. Opzich nog wel op een dag te doen dus (met de bus, neem ik aan). Wuppertal staat ook nog op mijn lijstje! :) (eerst nog even slagen voor m'n rij-examen)
Laatst gewijzigd door Chris op do 16 feb 2006, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

harry
Wegnummerfotograaf

Re: Diverse foto's, Antwerpen, Wuppertal en omgeving

Bericht door harry » do 16 feb 2006, 12:38

mavas schreef:Wegwijzer in recreatiegebied Spaarnwoude (klopt de kleurstelling?)
Ja, ik zou niet weten wat er fout zou zijn.
Behalve dat de borden nu wat ouderwetsch lijken.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

snelwegracer
autoweg

Bericht door snelwegracer » do 16 feb 2006, 19:39

Erg mooie foto's hopelijk maak nog meer van zulke foto's. ;) :toppie:
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 17 feb 2006, 9:46

Chrizz schreef:Wuppertal is ongeveer 200km vanaf Breda. Opzich nog wel op een dag te doen dus (met de bus, neem ik aan). Wuppertal staat ook nog op mijn lijstje! :)
Ik zou toch maar de auto nemen naar Wuppertal. Het OV is op zijn minst onpraktisch en zeker voor Breda-Duitsland. ;)

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » vr 17 feb 2006, 12:29

waldo79 schreef:Ik zou toch maar de auto nemen naar Wuppertal. Het OV is op zijn minst onpraktisch en zeker voor Breda-Duitsland. ;)
Het is in principe wel mogelijk. ;) (Zie hier)

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 17 feb 2006, 12:51

harry schreef:
mavas schreef:Wegwijzer in recreatiegebied Spaarnwoude (klopt de kleurstelling?)
Ja, ik zou niet weten wat er fout zou zijn.
Behalve dat de borden nu wat ouderwetsch lijken.
Ow, oke. Nou ik dacht dat de buitenrand dan blauw moest zijn ipv zwart. Dan heb ik het dus mis :lol:

@Jeroen: We zijn inderdaad naar Wuppertal geweest met de Week van de Beleving (en op die dag ook in Essen geweest.) Met twee touringcars werden we gebracht, samen met de opleiding Ruimtelijke Ordening.
En die Swebebahn gaat denk ik niet harder dan 60km/h, althans het voelde niet supersnel ofzo. Maar dat komt denk ik ook door het bochtige traject en de vele haltes. Het heeft wel wat weg van de sneltram van Connexxion Ik had iig niet het echte gevoel dat je zweeft, omdat de wielen waar de stellen aan hangen ook over een soort rails gaan, die ook over de lassen bonken. Alleen willen de stellen nog wel eens heen en weer wiebelen.

@VT: Ja ik zie het kruisje, mar helaas kan ik dat nu niet meer verbeteren, mijn vaste pc is gecrashed, en daar stonden al die programma's op. Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen, maar met mijn ervaring moet daar wel een oplossing voor te vinden zijn.
Internetten doe ik nu via mijn nieuwe laptop (met dank aan mijn ouders).
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 17 feb 2006, 13:22

mavas schreef:Ow, oke. Nou ik dacht dat de buitenrand dan blauw moest zijn ipv zwart.
Ik geloof dat die regel aan verandering onderhevig is geweest. Je ziet soms op 1 paal witte bestemmingen met zwarte rand en (in blauw vlak) met witte rand.
Gelukkig worden die op termijn allemaal vervangen door redesign. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

VTB
autoweg

Bericht door VTB » vr 17 feb 2006, 13:54

mavas schreef:Ow, oke. Nou ik dacht dat de buitenrand dan blauw moest zijn ipv zwart.
Klopt...bij de generatie handwijzers vlak vóór de komst van Redesign hadden wit-op-zwarte bestemmingen geen zwarte rand, maar een blauwe rand. Bovendien was een driehoek, uitlopend naar het bordpunt, blauw (en op deze foto is het gehele bord wit). Ook werden de wit-op-zwarte bestemmingen helemaal bovenin uitgelijnd (zodat het kon voorkomen dan de helft van het bord blauw bleef) en hier is de bestemming van bovenaf gezien gecentreerd in het bord geplaatst.
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 17 feb 2006, 15:09

waldo79 schreef:
Chrizz schreef:Wuppertal is ongeveer 200km vanaf Breda. Opzich nog wel op een dag te doen dus (met de bus, neem ik aan). Wuppertal staat ook nog op mijn lijstje! :)
Ik zou toch maar de auto nemen naar Wuppertal. Het OV is op zijn minst onpraktisch en zeker voor Breda-Duitsland. ;)
Ik ging ervanuit dat ze met een door school gehuurde bus gingen, of gingen jullie niet met school?

Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via » vr 17 feb 2006, 15:41

Mooie foto's!

Maar waarom nou nog steeds die aanduiding 'km' op nieuwe Belgische borden? Vind ik erg lelijk.

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 17 feb 2006, 16:33

Chrizz schreef:
waldo79 schreef:
Ik ging ervanuit dat ze met een door school gehuurde bus gingen, of gingen jullie niet met school?
Ach, op die manier. Een schoolexcursie. Ja, dat doe je met een touringcar :o

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 17 feb 2006, 16:34

Jeroen schreef:
waldo79 schreef:Ik zou toch maar de auto nemen naar Wuppertal. Het OV is op zijn minst onpraktisch en zeker voor Breda-Duitsland. ;)
Het is in principe wel mogelijk. ;) (Zie hier)
Jeroen, die aanvraag slaat de website niet op :!: Misschien een screendump?

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » vr 17 feb 2006, 17:07

Mooie foto's. De Schwebebahn in Wuppertal komt mij erg bekend voor. :P
De autogordel: een band voor het leven.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 17 feb 2006, 19:15

Frits schreef:Mooie foto's. De Schwebebahn in Wuppertal komt mij erg bekend voor. :P
Toch wel? ;)

We hebben trouwens een leuke route gehad door Duitsland. Eerst langs Essen, waarbij we ook die metro opeens in het midden van de snelweg zagen liggen (gaf een beetje het Schiphollijn gevoel (tussen de A4 en de A10)), daarna door een tunnel.
In Essen is het trouwens erg apart, je loopt op een straat en ineens blijk je over een viaduct te lopen waar de snelweg meters lager onderdoor gaat. Het straatbeeld verandert totaal niet, behalve dan als je over het viaduct loopt.

Daarna zijn we over de 224 richting Wuppertal gegaan. Mooie route door een nog groen gebied in het Roergebied.
Terug via de Klagenfurtlaan (als ik het goed zeg), door Venlo naar de A67. Overigens mooie route door Venlo, stroomde goed door. Wel vreemd rijstrookbord bij een van de rotondes, als het goed is heeft iemand van het forum daar wel eens een foto van gemaakt.

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » za 18 feb 2006, 0:05

waldo79 schreef:Jeroen, die aanvraag slaat de website niet op :!: Misschien een screendump?
Oh. :oops: Nja, laat maar dan. Het kwam der op neer dat je er met slechts één overstap (in Venlo) en met ruim 3 uur reistijd Breda-Wuppertal ook te doen was. ;)

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » za 18 feb 2006, 11:22

Prima zelfs. Met de IC van Den Haag naar Venlo en dan een klein half uurtje wachten om de RE naar Wuppertal te nemen. :)