S-routes en verkeerscirculatie Den Haag

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Willem » wo 22 aug 2007, 19:35

Die tunnel kan Voorburg verlossen van de files die er nu elke dag staan voor de aansluiting met de A12.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » wo 22 aug 2007, 19:43

Over het Trekvliettracé loopt al een draad.
:arrow: http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic ... 63#p228163
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door boe! » wo 22 aug 2007, 22:17

Willem schreef:Die tunnel kan Voorburg verlossen van de files die er nu elke dag staan voor de aansluiting met de A12.
De situatie zal hier verbeteren, maar de files zullen niet verdwijnen. Het verkeer vanaf de Binckhorst richting Arnhem kruist het verkeer dat vanaf Malieveld richting A4 gaat. Zolang die verkeersstromen niet uit elkaar worden getrokken (en dat gebeurt niet met het Trekvliettracé) blijven de files.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » do 23 aug 2007, 21:37

^^ welllicht een druppel op de gloeiende plaat, maar de uitvoeger vanuit Voorburg naar Rotterdam krijgt een tapertje. Zo ontstaan er twee rijstroken richting Rotterdam in plaats van één. Ik denk dat het zoiets gaat worden.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Schenker » vr 24 aug 2007, 0:19

Wouter N14 schreef:Over het Trekvliettracé loopt al een draad.
:arrow: http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic ... 63#p228163
Mijn excuses, maar ook met zoekfunctie kon ik die draad niet vinden.

Die taper had er naar mijn mening al jaren mogen liggen, er zijn nogal veel auto's die daar onnodig links blijven rijden. Ook andere punten komen wel in aanmerking voor een taper, zoals de uitvoeger op het Terbregseplein van de A20 west naar de A16. Of bij Rijsweerd van de A28 naar de A27.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door boe! » vr 24 aug 2007, 14:45

Wouter N14 schreef:^^ welllicht een druppel op de gloeiende plaat, maar de uitvoeger vanuit Voorburg naar Rotterdam krijgt een tapertje. Zo ontstaan er twee rijstroken richting Rotterdam in plaats van één.
Prima maatregel, maar maakt in dit geval niets uit. Het probleempunt ligt namelijk enkele honderden meters eerder.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » vr 24 aug 2007, 15:56

^^ Klopt. Maar wie weet wordt op (lange) termijn de hele aansluiting Voorburg richting Malieveld wordt verschoven in het kader van de reconstructie van de Binckhorst.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door boe! » vr 24 aug 2007, 17:38

Dan moet je het verkeer wel splitsen. De huidige aansluiting kan blijven bestaan, maar het verkeer kan dan alleen nog de A4 op (iets soortgelijks zie je op de A8 waar het verkeer op de toerit Oostzaan alleen de A10-buitenring op kan). Bij de Mercuriusweg zou dan een nieuwe aansluiting moeten komen voor het verkeer richting Zoetermeer/Utrecht.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Rene » wo 19 sep 2007, 9:16

AD Haagsche Courant (19-9-2007) schreef:Geen geld voor tunnel ringweg

DEN HAAG - Het kabinet erkent het imago van Den Haag als 'internationale stad'. Maar minister Eurlings (CDA, Verkeer en Waterstaat) trekt nog niet direct geld uit voor de ondertunneling van de 'internationale ringweg' ter hoogte van het Worldforum, blijkt uit de gisteren gepresenteerde rijksbegroting voor 2008.

'Den Haag Internationale stad' richt zich op het creëren van een aansprekend vestigingsmilieu voor internationale organisaties van recht, vrede en bestuur. De ligging van Den Haag direct aan zee, met daarmee potenties voor hoogwaardige woon- en leisuremogelijkheden, is daarbij een unigue settingpoint' schrijft Eurlings. Toch moet 'nut en noodzaak' worden aangetoond, voordat het plan voor de ondertunneling van de Johan de Wittlaan kan rekenen op steun en er geld beschikbaar komt. Belangrijk is ook of de kosten tegen de baten opwegen.
Ook een ander groot project waarvoor Den Haag had gehoopt op financiële steun van het kabinet, het Trekvlietracé, kan nog niet rekenen op aandacht. Het wordt in het projectenboek van de minister voor 2008 niet genoemd. Wel krijgt de stad bijna vier miljoen extra voor de verbouwing van het Centraal Station.
Die 4 miljoen voor dat CS, daar zaten we nu ècht op te wachten :roll: :shutup:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door mavas » wo 19 sep 2007, 12:40

Het Trekvliettracé gaat nog niet door? :neenee:
En het centraal station is toch al gereed, moet er nog een keer een verbouwing komen ofzo?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door boe! » wo 19 sep 2007, 12:45

Het Trekvliettracé is inderdaad een gemiste kans.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » wo 19 sep 2007, 19:52

Ga in elk geval maar uit van een flinke vertraging.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » wo 19 sep 2007, 20:27

mavas schreef:En het centraal station is toch al gereed, moet er nog een keer een verbouwing komen ofzo?
Het CS zit nog steeds volop in een verbouwing. Ben daar maandag nog door de puinhopen gelopen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » di 25 sep 2007, 13:44

De grootste puinhopen zijn naast CS: Babylon gaat op de schop, inclusief bebouwing van de plek waar de parkeergarage (met tram op het dak) ooit stond.

Waarom er zo weinig aan de afbouw van de randstadrail verbouwingen gebeurt is mij geheel niet duidelijk. Het werk lijkt bijna stil te liggen. Geld op ? Aannemer failliet ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Schenker » ma 30 nov 2009, 15:03

Even een flinke schop. Sinds 20 november is het verkeers circulatieplan in werking. Tevens is "De Put" weer open, dus de centrum ring over de Vaillantlaan is daar weer beschikbaar. Iemand al ervaringen met de auto?

Ikzelf heb alleen ervaringen met de fiets, die zijn zonder meer zeer positief. Van de centrumranden heb ik nog weinig gezien, dat is waar ik zou verwachten dat het verkeer zich naar toe verplaatst.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » ma 30 nov 2009, 16:13

Ik moet (werk)dagelijks over de Vaillantlaan en dus nu weer via de put. Het is te vroeg om na één week een conclusie te trekken. Op de V-laan is het niet drukker dan vroeger, maar nog niet alle binnenstadsblokkades zijn actief. Zo kan je nog over de Bierkade het centrum passeren, maar dat wordt ook geblokkeerd volgens mij.

Nog meer dan vroeger vrees in dat het bij Hollands Spoor / Parallelweg (ri noord) en Hoefkade / Rijswijkseplein (ri zuid) een klerezooi wordt. Dat was het al door de afsluiting van De Put en vele weg/tramrail-werkzaamheden overigens.

In de binnenstad was het vorige week een zooitje. Dat kan komen doordat mensen toch proberen een doorsteek te vinden. Wellicht een kwestie van gewenning.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Willem » ma 30 nov 2009, 20:20

De centrumring wordt tegenwoordig op de normale wegwijzers in zwart-op-wit aangeven, vroeger deden ze dat alleen met speciale geel-groene borden.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » ma 30 nov 2009, 21:05

Maar niet nog erg consistent. Wellicht heeft men voornamelijk bestaande handwijzers van nieuwe platen voorzien en komt de rest nog ? ... Er worden ook geen ring-symbooltjes (ovaaltjes) gebruikt
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » ma 30 nov 2009, 21:12

Ik had eens op de gemeentesite gelezen dat er ook s-routes komen zoals in Amsterdam en Almere. Geen idee of dat ook echt gaat gebeuren. Ik heb nog geen auto-ervaring, maar op de fiets heb ik mij vanmiddag verbaasd over het vrijwel uitgestorven Spui. Ons kantoor heeft wel een probleem met haar dienstauto's. We kunnen nu alleen op bepaalde tijden de straat uit en moeten dan ook illegaal een stukje via de Grote Marktstraat omrijden als we net niet op tijd bij de pollers zijn...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » ma 30 nov 2009, 22:06

Geen pasjes dan voor de pollers ? Of worden dienstauto's met goederenleveranciers gelijkgesteld ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » ma 30 nov 2009, 23:18

Ja kan wel pasjes aanvragen, maar onze mensen van facilitaire zaken waren een beetje laat. Maar ook met pasjes heb je volgens mij beperkingen...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Willem » di 01 dec 2009, 22:59

Wouter N14 schreef:Ik had eens op de gemeentesite gelezen dat er ook s-routes komen zoals in Amsterdam en Almere.
Ben benieuwd hoe die s-routes dan gaan lopen. Den Haag heeft geen structuur waarbij het makkelijk is om dergelijke routes te verzinnen. In Amsterdam takken alle s-routes van de A10 af en in Almere van de A6, maar in Den Haag is er amper een snelweg die daarvoor in aanmerking kan komen, omdat er hooguit drie afslagen in het Haagse zijn.
Eventueel kun je de doorgaande routes vanaf het Haags hoefijzer (bij Kuikduin begin je met s101, tot je via Rijswijk ter hoogte van de Hubertustunnel bij de s-10x bent) tot aan de centrumring (die dan de s100 gaat heten) gaan nummeren, maar dat wordt dan wel een beetje gekunsteld.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » di 01 dec 2009, 23:46

Ik kan het niet meer terugvinden, maar het zal ook wel niet meer dan een ideetje zijn geweest...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Ehuls » wo 02 dec 2009, 9:24

Staat onder andere hier genoemd:

http://www.ldt.nl/cms_files/File/bereikbaarheid.pdf
Bewegwijzering in en rondom de stad
Om het verkeer in goede banen te leiden, wordt de
bewegwijzering aangepast. De grote toegangswegen
krijgen in de toekomst S-nummers tussen de hoofdwegen
en de Centrumring, zoals bij veel grote steden al
gebruikelijk is.
Ook de vaste bewegwijzeringsborden in
de binnenstad en op de Centrumring, de toevoer- en
hoofdwegen worden aangepast aan de nieuwe
verkeerscirculatie. Bovendien wordt de verwijzing naar
de parkeergarages duidelijk aangegeven met borden.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » wo 02 dec 2009, 9:27

^^ Ah, toch! Goed gevonden :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » wo 02 dec 2009, 9:28

Tja, die nummering zal nooit heel gelukkig worden...
N14/N440, N44 (na N14), A12 (vanaf Pr Clausplein), Binckhorst, Haagweg, Pr Beatrixlaan (Rijswijk) en verlengde N211 maar een S-nummer geven....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Pino » wo 02 dec 2009, 9:36

"Zoals bij veel grote steden al gebruikelijk is". Er zijn twee steden in Nederland met genummerde stadsroutes en geen enkele andere in de ons omringende buitenlanden. Wat denken ze in Den Haag? Dat twee steden in West-Europa telt als gebruikelijk? Dat de lezer van de folder wel zo dom zal zijn dat hij niet door heeft dat het nieuwe speeltje van de gemeente vrijwel nergens anders wordt ingezet?

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Willem » wo 02 dec 2009, 9:40

Peter schreef:Tja, die nummering zal nooit heel gelukkig worden...
N14/N440, N44 (na N14), A12 (vanaf Pr Clausplein), Binckhorst, Haagweg, Pr Beatrixlaan (Rijswijk) en verlengde N211 maar een S-nummer geven....
Plus de Erasmusweg, Sportlaan, Raamweg, van Alkemadelaan en misschien de Melis Stokelaan.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Vinny » wo 02 dec 2009, 9:42

Er zijn plannen voor s- routes in Zaanstad. En in het RVV wordt een voorbeeld uit Rotterdam aangehaald, maar ik weet niet of hier ooit een serieus plan voor heeft gelegen. In veel andere steden bestaan P-routes of (P)-ringen, die in een S-routeschild staan aangegeven. Almelo heeft hier een compleet eigen design gekozen.

Veel plattelandsgemeenten hebben en r-routenummering ingevoerd. In Spaarnwoude en IJmuiden is dit zo'n vijf jaar geleden ingevoerd.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Pino » wo 02 dec 2009, 10:24

P-ringen en r-routes hebben een totaal andere functie dan waar s-routes voor bedoeld zijn: het geleiden van verkeer over de doorgaande routes binnen een stad, in beginsel op weg naar de snelweg maar mogelijkerwijs ook van het ene stadsdeel naar het andere (vgl. de niet langer bewegwijzerde s2xx-routes in Amsterdam). P-routes zijn er niet voor doorgaand verkeer naar de snelweg of naar andere stadsdelen, maar juist voor bestemmingsverkeer dat een parkeerplaats zoekt. R-routes komen qua functie enigszins in de buurt van s-routes, maar hebben niet voor niets die andere prefix gekregen.

Plaats reactie