[NA] Bewegwijzering vml. Nederlandse Antillen en Aruba
Moderator: Moderatoren
-
- stadsweg
[NA] Bewegwijzering vml. Nederlandse Antillen en Aruba
Zou je ook een ANWB bord tegenkomen als je met het vliegtuig op de Antillen of Aruba aankomt: iemand foto's misschien?
-
- stadsweg
Toen ik eerder dit jaar op Bonaire was heb ik daar niet op gelet, maar ANWB-wegwijzers staan er wel (zowel groene als blauwe borden). Het zou mij dus niet verbazen als de welkomsborden ook door de ANWB zijn geplaatst. Zie hieronder een voorbeeld van een wegwijzer op Aruba:Breyten schreef:Zou je ook een ANWB bord tegenkomen als je met het vliegtuig op de Antillen of Aruba aankomt: iemand foto's misschien?

(mooi bord overigens, ik ben benieuwd of ze daar ook met Redesign zijn begonnen

Groet, Charles
-
- 4x3 autosnelweg
Dat bord lijkt wel ANWB, maar is het volgens mij niet. Mis in ieder geval het regeltje onderaan met bordnummer en ANWB-logo. Ook anderszins "klopt" dit stapelbord niet en dat heeft met name te maken met de plaatsing van de pijlen.
Het bord is duidelijk Nederlands-geïnspireerd. Aan de andere kant: de gebruikte letter is Interstate en die is natuurlijk niet typisch Nederlands. De Nederlandse associatie komt denk ik met name door de kleurstelling van de paal en de bies.
Het bord is duidelijk Nederlands-geïnspireerd. Aan de andere kant: de gebruikte letter is Interstate en die is natuurlijk niet typisch Nederlands. De Nederlandse associatie komt denk ik met name door de kleurstelling van de paal en de bies.
-
- 4x5 autosnelweg
Het is wel de ´Nederlandse´ vorm van Interstate, zie ook de Nederlandse 'slinger' op het bord. Merk op: De meertaligheid van het bord. Ziet er iig. opmerkelijk uit.
Overigens hebben ze op Sint Maarten in het Franse deel Franse wegwijzers. Op het Nederlandse deel staan iig. Nederlands aandoende bebouwde kom bordjes.
Overigens hebben ze op Sint Maarten in het Franse deel Franse wegwijzers. Op het Nederlandse deel staan iig. Nederlands aandoende bebouwde kom bordjes.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x3 autosnelweg
Leg uit? Begrijp dat Nederland er kennelijk een net iets andere Interstate op nahoudt dan andere landen (kun je wel spreken over één standaard Interstate?), maar waar zitten / zaten dan de verschillen?Vinny schreef:Het is wel de ´Nederlandse´ vorm van Interstate, zie ook de Nederlandse 'slinger' op het bord.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Het is net alsof het middelste bord er later is tussengehangen.Hajo schreef:Mooi bord:
Maar waarom niet beide rechtdoorgaande richtingen op één bord? Misschien omdat je voor een bepaalde bepaalde bestemming straks moet afslaan?
Verder: erg grappig bord ja! Nederlandse blauwe slingers tussen dorre, harde grond, waar ze normaal langs groene bermen staan.

-
- 4x5 autosnelweg
-
- autoweg
-
- 4x5 autosnelweg
Wacht maar af totdat het broeikaseffect in Nederland toeslaatViaHaaren schreef: Verder: erg grappig bord ja! Nederlandse blauwe slingers tussen dorre, harde grond, waar ze normaal langs groene bermen staan.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x3 autosnelweg
Borden uit Sint-Maarten op http://web.mit.edu/smalpert/www/roads/maarten/
Een zeer Nederlands stoplicht en zeer Nederlandse verbods- en waarschuwingsborden (met een Engelstalig onderbord). Wegwijzers daarentegen lijken op geen enkele manier op de Nederlandse - met een groene achtergrondkleur ook. Lijken op geen enkele manier op de eerder geposte foto uit Aruba.
Een zeer Nederlands stoplicht en zeer Nederlandse verbods- en waarschuwingsborden (met een Engelstalig onderbord). Wegwijzers daarentegen lijken op geen enkele manier op de Nederlandse - met een groene achtergrondkleur ook. Lijken op geen enkele manier op de eerder geposte foto uit Aruba.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Dat engelstalige verbaast me, wat is de reden daarvoor? Naar mijn weten zijn de hoofdtalen van dit eiland Nederlands en Frans.Pino schreef:Borden uit Sint-Maarten op http://web.mit.edu/smalpert/www/roads/maarten/
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- stadsweg
-
- 4x5 autosnelweg
Ha, nostalgie! 

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
-
- verkeersader
Re: [NA] Bewegwijzering Nederlandse Antillen en Aruba
*Stof afblazen*
Ik was voor een thread op SSC op zoek gegaan naar foto's van antilliaans wegen en borden, nu heb ik er een aantal gevonden en leek het me ook wel wat voor deze thread:
Curacao:
Wegwijzer op de Julianabrug in Willemstad (even rechtermuisknop en afb. bekijken voor het hele plaatje)

De afrit vanaf de brug:

De Ring van Willemstad bestaat ook:

Oude ANWB handwijzers op Curacao:

Drempels, ook op Curacao:

Arubaanse borden:
Deze was al bekend

1A, 2A, 1B, 2B enz... De hoofdwegen op Aruba lijken genummerd.

http://flickr.com/photos/bearclau/1320195299/

De verkeerslichten lijken ook erg nederlands:

eenrichtingsverkeer in San Nicolas:

Bussluis, ook op Aruba:
http://flickr.com/photos/mookmonkey/917553727/
Beetje sinister bord waar het aantal verkeersdoden per jaar op vermeld wordt:

Bonaire:

Sint Maarten:

Ik was voor een thread op SSC op zoek gegaan naar foto's van antilliaans wegen en borden, nu heb ik er een aantal gevonden en leek het me ook wel wat voor deze thread:
Curacao:
Wegwijzer op de Julianabrug in Willemstad (even rechtermuisknop en afb. bekijken voor het hele plaatje)

De afrit vanaf de brug:

De Ring van Willemstad bestaat ook:

Oude ANWB handwijzers op Curacao:

Drempels, ook op Curacao:

Arubaanse borden:
Deze was al bekend

1A, 2A, 1B, 2B enz... De hoofdwegen op Aruba lijken genummerd.

http://flickr.com/photos/bearclau/1320195299/

De verkeerslichten lijken ook erg nederlands:

eenrichtingsverkeer in San Nicolas:

Bussluis, ook op Aruba:
http://flickr.com/photos/mookmonkey/917553727/
Beetje sinister bord waar het aantal verkeersdoden per jaar op vermeld wordt:

Bonaire:

Sint Maarten:

Zo kraait den boer z'n haantje
-
- 2x3 autosnelweg
45 ton? Wat is in hemelsnaam het nut van dergelijke 'beperking'? Of moet het 4,5 ton zijn?
-
- Moderator
45 ton kan best. Er zijn uitzonderingen mogelijk. In Nederland zijn er ook bruggen waar je met meer dan 50 ton niet overheen mag.
-
- stadsweg
Ik ben net terug van vakantie in een aantal landen en heb speciaal voor jullie wat borden en straatbeelden gefotografeerd.
Ik stuur jullie de link naar het album:
Aruba :
http://www.facebook.com/album.php?aid=5 ... =715788771
Het viel me op dat Aruba enkele bebouwde komborden heeft. Verder spreken de foto's voor zich.
Curacao:
Ik hoop dat de links werken
Ik stuur jullie de link naar het album:
Aruba :
Het viel me op dat Aruba enkele bebouwde komborden heeft. Verder spreken de foto's voor zich.
Curacao:
Ik hoop dat de links werken
-
- 4x5 autosnelweg
De links werken prima, bedankt! Leuke foto's, ik ga zelf in het najaar naar Curaçao toe waar ik uiteraard ook diverse foto's zal maken.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg
Aruba en Curaçao zijn veel minder Nederlands dan ik dacht. Vaak zie je bij dergelijk eilandjes (zoals Martinique) dat zowat alles uit het "moederland" gekopieerd is. Bij het zien van jouw foto's denk ik echter meer aan de Verenigde Staten.