Het grote ANWB Redesign-topic
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: Het grote ANWB Redesign-topic
Het kan aan mij liggen maar deze vorm van rechtdoor-bewegwijzering zie je volgens mij niet veel.
-
- stadsweg

As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!
Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).
Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).
-
- woonerf
In Uden-Noord (A50 afrit 14) staan deze ook. De keuze om de vlag rechtdoor voor de rijstrook voor rechtsaf te hangen in plaats van de linker rijstrook vind ik dan wel weer vreemd bedacht. Wellicht gemakzucht tijdens het later plaatsen van het bord geweest.
https://maps.app.goo.gl/kkTAhHF3S2EXgoQ18?g_st=ic
Volg mijn werk op Twitter!
-
- stadsweg
In Hulst wil de gemeente het doorgaande verkeer richting de N290 via de Van der Maelstedeweg en Grote Kreekweg hebben. Daarom staan de pijlen naar boven, maar omdat de handwijzers naar rechts wijzen nemen veel mensen de kortere weg via de Zoetevaart.
-
- 4x3 autosnelweg
De keuze om het zo te plaatsen kan ik me voorstellen, zo'n bord in het middeneiland van de rotonde voegt qua leesbaarheid niets toe. Maar ik ben blij dat Redesign uit het straatbeeld verdwijnt - de propperige letters verzuipen in een zee van blauw.RdG schreef: ↑zo 10 sep 2023, 16:26 In Uden-Noord (A50 afrit 14) staan deze ook. De keuze om de vlag rechtdoor voor de rijstrook voor rechtsaf te hangen in plaats van de linker rijstrook vind ik dan wel weer vreemd bedacht. Wellicht gemakzucht tijdens het later plaatsen van het bord geweest.
-
- autoweg
Dat bord is later bijgeplaatst, maar vermoedelijk is de mast niet hoog genoeg om ‘m er links bij te kunnen hangen. Alleen had ‘m op z’n minst bovenaan ipv onderaan gehangen. Toch wat logischer naar mijn idee.
En ook opvallend hoe vergeeld en versleten de oorspronkelijke platen (uit 2003?) inmiddels zijn.
En ook opvallend hoe vergeeld en versleten de oorspronkelijke platen (uit 2003?) inmiddels zijn.
-
- 2x5 autosnelweg
Met deze plaatsing en het beroerde onderscheid in de armen tussen rechtsaf en rechtdoor snap ik dat wel. Hier kan beter bewegwijzering voor het kruispunt worden toegepast.Thom schreef: ↑zo 10 sep 2023, 16:47 In Hulst wil de gemeente het doorgaande verkeer richting de N290 via de Van der Maelstedeweg en Grote Kreekweg hebben. Daarom staan de pijlen naar boven, maar omdat de handwijzers naar rechts wijzen nemen veel mensen de kortere weg via de Zoetevaart.
-
- autoweg
Gisteren een aparte situatie gezien op de N358 nabij Surhuisterveen; een of andere aanduiding met T2?
Geen idee waar het voor dient of staat.
Geen idee waar het voor dient of staat.
-
- 4x5 autosnelweg
Er stond eerst Drachten. Dat is weggehaald omdat het verkeer naar deze plaats nu alleen via de snelweg wordt verwezen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Wegnummerfotograaf

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- Hoofdmoderator
Haha, schitterend dit. In de software van de NBd (en voorheen ANWB) moeten de teksten handmatig ingevuld worden. Op de plaats waar teksten komen, staan elementen die aangepast of, indien onnodig, verwijderd moeten worden. Die zijn aangeduid met T1, T2, T3, T4, et cetera.
Als je een standaardarm uit de bibliotheek pakt, staat daar dus T1 op de bovenste regel en T2 op de onderste regel. De tekenaar heeft T1 wel ingevuld en is vergeten T2 handmatig te verwijderen. Dan krijg je dus dit. Best amateuristisch.
Als je een standaardarm uit de bibliotheek pakt, staat daar dus T1 op de bovenste regel en T2 op de onderste regel. De tekenaar heeft T1 wel ingevuld en is vergeten T2 handmatig te verwijderen. Dan krijg je dus dit. Best amateuristisch.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 4x5 autosnelweg
Harry had al gehoopt op een nog onbekend wegnummer 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- polderweggetje
Kan iemand mij wellicht uitleggen waarom in de gemeente Rotterdam nog nieuw Redesign wordt geplaatst? Zo ook bij de toekomstige aansluiting Bergschenhoek (A16 x N209) nabij R'dam Hillegersberg. Toch wel erg jammer dat dit hier nog plaatsvindt. Waarom wordt de richtlijn niet opgevolgd?
-
- stadsweg

Wat betreft de aansluiting A16xN209 zal de bww alleen op de Ankie Verbeek Ohrlaan (wegbeheer Rotterdam) uitgevoerd worden met Redesign. Aan het einde van de afritten en op de N209 komt Ddesign: https://downloads.rijkswaterstaatdata.n ... 000/05385/Snelwegfreak schreef: ↑za 05 okt 2019, 20:22 De gemeente Rotterdam heeft de toepassing van het Redesign ontwerp als "klantspecifieke eis". Blijkbaar mag dat, maar persoonlijk vind ik het van de zotte.
-
- polderweggetje

Enkele nieuwe Redesign-bebording op de AV-Ohrlaan (evenals de vooraankondiging van de rotonde op de Zestienhovenweg komende vanuit Bergschenhoek) is al geplaatst bij de opening van het nieuwe viaduct enkele weken geleden. Dat was de aanleiding voor mijn vraag.

-
- Hoofdmoderator

-
- polderweggetje
Fijn dat dat duidelijk is.Snelwegfreak schreef: ↑wo 25 okt 2023, 13:52Het is perfect duidelijk waarom dat zo is, maar dat is niet zo belangrijk.
Snelwegfreak schreef: ↑wo 25 okt 2023, 13:52Voor zover ik heb begrepen lijkt dat binnenkort toch écht te gaan gebeuren.

-
- Hoofdmoderator
Als bevestiging daarvan: als ik de openbare database bekijk lijken nieuwe fietswegwijzers in Rotterdam sinds enige tijd al te worden uitgevoerd in Dd. Laten we hopen dat de blauwe wegwijzers snel volgen.
-
- stadsweg
-
- 2x5 autosnelweg
Het lijkt al zo ver te zijn:
https://downloads.rijkswaterstaatdata.n ... 65006S.png
Nieuw bord in de database.
https://downloads.rijkswaterstaatdata.n ... 65006S.png
Nieuw bord in de database.
-
- Wegnummerfotograaf
Re:
Nu redesign bijna verleden tijd lijkt, is het grappig om 57 pagina's en bijna 19 jaar terug te lezen:

Alain leest dit wellicht niet meer, maar ik ben bijzonder blij dat ik tegenwoordig steeds minder redesign op de foto zet.

Laatst gewijzigd door harry op ma 13 nov 2023, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- Hoofdmoderator
Ik denk dat hij de enige was die Redesign wel kon waarderen 

-
- 2x5 autosnelweg
Re: Re:
Ik verwacht over enkele jaren wel een nieuw onderwerp hier: Redesign. Het bestaat nog.
Ik ben heel nieuwsgierig wanneer het laatste Redesign-bord verdwijnt. Net zoals oldschool misschien ook wel nooit.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- woonerf
Och, praktisch gezien is redesign overal op het own, aangezien Dd-design een licht verwaterde implementatie is. We hadden ook gewoon nog oldschool, en daar mee mooie lichtwijzers, kunnen hebben.
Een wagen voor mensen die vooruit zien. Trabant 600
-
- expressweg
Ik kom hier inderdaad nog maar heel weinig. Maar mijn hemel. 28 februari 2005. Toen was ik net een week lid van een ander forum waar ik zoals het zich nu laat aanzien zeer binnenkort in goed onderling overleg niet meer zal komen. Was ik 23, en bivakkeerde ik nog op een studentenkamertje in Diemen. Reed ik rond in een Saxo die toen nog van mijn toenmalige vriendin was, die dat inmiddels al bijna 13 jaar niet meer is. Was ik zelfs nog bezig met afstuderen, wat toen nog ruim een jaar zou duren. En geloofde ik nog dat ik al lang en breed in de VS zou wonen tegen de tijd dat de Noord/Zuidlijn in 20113 dan eindelijk zou gaan rijden.
Enfin, er is veel veranderd in die 19 jaar. Mijn passie voor Redesign is al die tijd gebleven.
-
- Voorzitter
Er staan her en der nog de oude witte wegwijzers, en sommige Old School-wegwijzers houden het ook al bijna 40 jaar uit. Het kandus best zijn dat het nog ruim twintig jaar of langer duurt voor de laatste Redesign-wegwijzer verdwijnt.