De fout is iig hersteld en daar gaat het toch om.

Moderator: Moderatoren
Dat was in het oorspronkelijke model wel zo. Later is het bij mijn weten weer afgeschaft. Alle redesignborden die ik ken op N wegen hebben het in elk geval niet (meer).klopt het dat bij Redesign ook de gele wegnummers een dun randje hebben, in dit geval in het zwart?
Er is op die site zelfs nog meer over te vinden:Charles schreef:Ik ben overigens de site van de designer tegengekomen, en zag daar een klein overzichtje van de nieuwe symbolen. Het valt mij op dat de fiets geen tandwieletje heeft, zoals eerder was genoemd en heb dat in de werkelijkheid ook nog nergens gezien. Waarschijnlijk is het symbool niet Europees goedgekeurd, of was de ANWB het er zelf niet mee eens. Wat ik wel erg jammer vind, is het auto-symbool. Het lijkt IMO net een racewagen, zou een leuke zijn: "Utrecht naar rechts voor racewagens".Gelukkig zie je deze symbolen tegenwoordig nog weinig.
Check deze website: http://www.npk.nl/projects/Graphic/anwb/anwb.htm
Vind je? Ik vind de meeste prima of zelfs een verbetering. Van de picto's hier ben ik alleen niet tevreden met het stationslogo. Niet dat het NS-logo beter is...ViaHaaren schreef:Het lijkt helemaal nergens op in vergelijking met de huidige symbolen.
Is dat bij de oude wegwijzers dan ook de reden waarom soms de borden links aan de paal hoog hangen en rechts (aan diezelfde paal) laag?Wicher schreef:Verder lijkt er ook een verklaring in te zitten waarom het 'bevestigingselement' waarmee ze aan de paal zitten minder hoog is dan het bord zelf (bij de oude was dit niet zo), daardoor kunnen ze namelijk links en rechts om-en-om worden geplaatst. (Duidelijk wat ik bedoel?) Alleen wordt ook dat uiteindelijk dus niet gebruikt.
Dat zou kunnen.Seat Ibiza schreef:Is dat bij de oude wegwijzers dan ook de reden waarom soms de borden links aan de paal hoog hangen en rechts (aan diezelfde paal) laag?Wicher schreef:Verder lijkt er ook een verklaring in te zitten waarom het 'bevestigingselement' waarmee ze aan de paal zitten minder hoog is dan het bord zelf (bij de oude was dit niet zo), daardoor kunnen ze namelijk links en rechts om-en-om worden geplaatst. (Duidelijk wat ik bedoel?) Alleen wordt ook dat uiteindelijk dus niet gebruikt.
Ik heb helemaal het tegenovergestelde. Het stationslogo is voor buitenlanders wel begrijpelijker geworden, en niet zo lelijk. Over de trein: wat maakt het uit? Een trein is een trein.Wicher schreef:Vind je? Ik vind de meeste prima of zelfs een verbetering. Van de picto's hier ben ik alleen niet tevreden met het stationslogo. Niet dat het NS-logo beter is...ViaHaaren schreef:Het lijkt helemaal nergens op in vergelijking met de huidige symbolen.
Hmm... Photoshop is trouwens toch een fijn programmaatje...
Blijkt dus ook bij redesign nog steeds te gebeuren...Seat Ibiza schreef:Is dat bij de oude wegwijzers dan ook de reden waarom soms de borden links aan de paal hoog hangen en rechts (aan diezelfde paal) laag?
Seat Ibiza schreef:Blijkt dus ook bij redesign nog steeds te gebeuren...Seat Ibiza schreef:Is dat bij de oude wegwijzers dan ook de reden waarom soms de borden links aan de paal hoog hangen en rechts (aan diezelfde paal) laag?
Kan iemand verklaren waarom de borden links en rechts niet op dezelfde hoogte worden gehangen?
Vind ik een redelijk logische verklaring, maar ik meen me ook situaties te herinneren waarbij de achterzijde van de borden leeg (grijs) was...LennyKravitz schreef:In dit geval: als je uit de richting MCL-Zuid komt, zou je bord naar FEC Expo (linksaf) wellicht niet goed zien omdat het achter de borden richting MCL-Zuid hangt dan...
Waarvoor dank.René schreef:Nou Matthijs, ik heb ze net bekeken.
Dat hebben we nu ook, en volgens mij is dat toch wel nodig voor de duidelijkheid. Dat is ook wat altijd in allerlei reacties hier naar voren is gekomen. Ik denk niet dat een wat andere pijl de huidige situatie ineens veel duidelijker maakt.Waarom opnieuw 2 soorten armen invoeren ?
Tja... hij is een beetje halfopen inderdaad. Het was ook een beetje een probeerseltje. (Het begon zelfs een beetje op een vliegtuigsymbooltje te lijken.)Als het gaat om de pijlvorm: deze is noch gesloten noch dicht. Als gesloten pijl vind ik hem slechter herkenbaar dan de huidige (niet-redesign) pijlen. Als het een open pijl moet voorstellen: waarom dan niet de ISO-gestandaardiseerde open pijlen ?
Ik vind de voorwegwijzers wel degelijk een verbetering, maar dat heb ik ook al ooit gezegd. De nieuwe lichtbakken hebben veel meer stijl dan die lompe oude bakken.Riva schreef:Ik vind jouw pijl op zich best mooi, maar ik vind de open redesign-pijl toch net iets mooier. Verder was ik juist blij dat we van die rechthoekige handwijzers voor de rechtdoorgaande richting af waren en dat er eindelijk uniformiteit is gekomen. Wat dat betreft vind ik die rechthoekige borden geen verbetering.
Ik moet trouwens ook eerlijk zeggen dat ik de pijlen helemaal niet zo onduidelijk vind. Als ik dan toch iets onduidelijks moet aanwijzen vind ik de afstandsaanduiding direct achter de bestemming het onduidelijkst.
Maar ik zou zeggen: ga vooral door met experimenteren, daar worden we allemaal beter van!
Dat kan dus ook zonder redesign lettertype en pijl. Dat deed men vroeger met het oude lettertype ook in Rotterdam al her en der.Riva schreef:Vooral alle 'witte' bestemmingen in één vlak vind ik veel duidelijker.
Ik dus wel. Het is gewoonweg pas op kortere afstand leesbaar, en dat is een verslechtering.Riva schreef:Met het lettertype heb ik ook geen problemen: ik vind het mooier, moderner en strakker. Met de leesbaarheid heb ik (als slechtziende) geen probleem.
Kleinere borden is vooral een verdienste van een goede bord-ontwerper. Ik heb inmiddels redesign-borden gefotografeerd met blauwvlakken van hier tot Tokyo. Ook zonder redesign valt er heel goed op bordgrootte te besparen. Een kwestie van de juiste bordontwerpers, dus niet zomaar een blik buitenlandse CAD-tekenaars opentrekken...Riva schreef:De borden zijn nu ook kleiner geworden, dat vind ik ook een verbetering.