Moderator: Moderatoren
Ik herkende het niet als huis-tuin-en-keuken-Arial, maar als de output van een specifiek grafisch programma. Inkscape of zo.Kaaiman schreef:Waarom mag je een lettertype dat Arial heet niet gewoon Arial noemen?
Bij een naam als Ruckersplaats lijkt me dat wel nodig.Alfa schreef:Er zijn er ook met een beetje uitleg
Gelukkig is dat in de meeste gemeenten geen probleem, er wordt over nagedacht.Snelwegfreak schreef:Leesbaarheid is voor hulpdiensten wel degelijk een belangrijk punt
Ik ben waarschijnlijk de enige zijn die zich eraan stoort (hoewel, zo erg is het ook weer niet).Alfa schreef:Waarom dat 'amateurisme' genoemd wordt is me een raadsel.
Dat valt best tegen.jdb2 schreef:...ik kan me voorstellen dat Arial hierdoor ook goed leesbaar is op verkeersborden.
Het ligt blijkbaar echt aan mij, want ik heb nog nooit problemen ondervonden met de bewegwijzering in Luxemburg, en ik kom er toch regelmatig.Wouter N14 schreef:Best makkelijk, ja zo'n statische foto. Rijd er eens onderdoor met 130, pas dan kun je iets van conclusies trekken. Je kan het ook wat dichterbij huis proberen, in Luxemburg
Maar welke twee dialecten zijn dit? Oost-Vlaams en Brabants?cracker1985 schreef:zelfs twee dialectversies vermeld!
En welke van die twee zijn de "debielen"?Wimpie25 schreef:In Geraardsbergen heeft de mannelijke bevolking inderdaad een ander dialect als de vrouwelijke
Beiden!Willem schreef:Maar welke twee dialecten zijn dit? Oost-Vlaams en Brabants?cracker1985 schreef:zelfs twee dialectversies vermeld!
Zo wordt alles in hoofdletters geschreven en staat er een onderschrift met informatie over de straat. Dit wijkt af van de landelijke standaardregels voor straatnaamborden. Het college heeft dinsdag eigen regels vastgesteld.