Afbeeldingen op het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

keokiracer
2x3 autosnelweg

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door keokiracer »

^^ Hmm, ik wel dus dat maakt dan waarschijnlijk geen verschil.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Het valt mij op dat imgur is overgestapt naar de extensie .jpeg (was .jpg dacht ik) en vooral dat de compressie enorm is toegenomen, zoverre dat het wel duidelijk zichtbaar is.
Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso »

^^ Bij een foto van 1200px merk ik bijna geen verschil tussen .jpg en .jpeg (lijkt inderdaad standaard geworden) op Imgur.
Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak »

Chris schreef: vr 09 feb 2024, 11:04 Het valt mij op dat imgur is overgestapt naar de extensie .jpeg (was .jpg dacht ik) en vooral dat de compressie enorm is toegenomen, zoverre dat het wel duidelijk zichtbaar is.
Alleen als je uploadt in JPG dan? Ik upload altijd in PNG en dat zet ie niet om. Althans, vandaag nog niet.
Enne gojje mins blieft altied leave.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

png zet hij inderdaad niet om, maar .jpg wordt wel .jpeg. Maar kennelijk heeft dat te maken met de mate van compressie die imgur tegenwoordig gebruikt.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

https://abload.de

Fotohost abload.de is ter ziele gegaan. De kosten en auteursrechtenperikelen waren niet meer op te brengen. En de inkomsten uit advertenties waren teruggelopen tot een onrendabel niveau. Iets waar je vaker over leest.

Dat betekent dus dat alle abload foto's op dit forum niet meer werken. In de zoekfunctie is te zien dat er in circa 130 berichten een foto met die url staat, veelal geplaatst door Willem en Gerhard.
Alfa
2x4 autosnelweg

Bericht door Alfa »

Eigenlijk zouden alle pagina's gearchiveerd moeten worden bij archive.org zodat de foto's nog ergens zichtbaar zijn. Zou er een manier zijn dat dat automatisch aangemeld wordt daar als er een nieuwe pagina gemaakt wordt?
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Ik heb een tijdje imgbb gebruikt als alternatief voor imgur, maar ik zie toch wel erg vaak in mijn eigen berichten van enige tijd geleden dat de imgbb foto niet geladen wordt, of pas na een aantal keer verversen. Ik weet niet of dit vooral komt door mijn eigen adblocker. Maar ik ben maar weer terug bij imgur.
Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso »

^^ Als ik de imgbb-plaatjes op dit forum opzoek via de zoekfunctie worden de meeste niet geladen (met of zonder adblocker). Er zijn ook berichten met 4 plaatjes waarvan er 2 laden.